• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling carclean.com

L1ber8

Detailing trainee
12 aug 2017
15
45
36
Beste poetsfreaks, :D

Gezien ik volgende week mijn Corsa OPC thuis kan verwachten en ik deze met veel aandacht en liefde wil verzorgen/behandelen is de tijd aangebroken om mij te verdiepen in het detailen.

Al aangeschaft:
  • HD
  • Foamlans
  • Voldoende MicroVezel en droog doeken
  • Washmitt
  • X aantal emmers
Wat ik van plan ben te bestellen:
  • Monello - Artico Magico Snow Foam - 5000ml
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
  • Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
  • Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
  • Monello - Acquafobia Spray en navulling bundel - 500ml+1000ml
  • Monello - Non-Ferro
Wat is mijn stappenplan met bovengenoemde producten:
  • Bedekken met een laag Artico Magico Foam
  • Afspuiten met HD
  • Hardnekkige vlekken + vliegen inspuiten met Non-Ferro
  • Wassen met Lavare shampoo
  • Afspuiten met HD
  • Kleien met Dolce Verde klei + Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
  • Afspuiten met HD
  • Behandelen met Acquafobia
  • Afspuiten HD
  • Velgen behandelen met Non-Ferro
Nu las ik op het forum dat Gyeon Q²M Bathe+ ook goed werkt icm een foamlans.
Als ik deze wil gebruiken, ter vervanging van welk product zou dit dan zijn, en waar komt deze in het stappenplan.?

Ik sta open voor andere producten/merken en aanpassing van het stappenplan.
Alvast bedankt :cool:


EDIT: Ohja, misschien wel handig om te vermelden dat er waarschijnlijk ook gepolijst gaat worden gezien de auto bijna 10 jaar oud is. En wanneer deze gepolijst is (misschien door een mede Twentenaar hier op het forum?) zal er ook een coating aangebracht worden (Nanolex Si3D Ultra Paint Protection Kit). Zijn de hier bovengenoemde producten geschikt om te gebruiken met een coating.?
 
Laatst bewerkt:
Schaf in ieder geval een goede foamlance aan en vergeet het glijmiddel voor de klei niet aan te schaffen.

@Quantoxx kom er maar in voor de vraag over de Bathe+.

Bathe+ is ook als shampoo t gebruiken.
Beide shampoos die jij noemt zijn prima. Ik heb de btbm. Prima shampoo doet perfect zijn werk.

Bovenstaande producten zijn geschikt voor de voorbereiding van de coating . Nog wel polijsten uiteraard
 
  • Leuk
Reactions: L1ber8
Schaf in ieder geval een goede foamlance aan en vergeet het glijmiddel voor de klei niet aan te schaffen.

@Quantoxx kom er maar in voor de vraag over de Bathe+.

Bathe+ is ook als shampoo t gebruiken.
Beide shampoos die jij noemt zijn prima. Ik heb de btbm. Prima shampoo doet perfect zijn werk.

Bovenstaande producten zijn geschikt voor de voorbereiding van de coating . Nog wel polijsten uiteraard

Thanx voor je snelle antwoord. Ik heb inderdaad het project met bathe+ van Quantoxx gelezen. Dat was ook de reden dat ik bathe+ aan mijn lijstje heb toegevoegd..
Is het een toegevoegde waarde wanneer ik ook Monello - Acquafobia Spray gebruik.?

Ik had nog een aantal items toegevoegd aan mijn lijstje.
In de klei set zit Perfetto Spray, dus dat zit wel goed.. :blush:
 
Haha, dus niet alleen detail fanaten, ook auto fanaten ;):yum
Oké Oké.. Ik post een foto van de auto..

Wel een heerlijke kleur om te laten shinen :D
 

Bijlagen

  • $_58.jpg
    $_58.jpg
    477,5 KB · Weergaven: 178
  • Leuk
Reactions: RoyR
Haha, dus niet alleen detail fanaten, ook auto fanaten ;):yum

Hoe kan nou van Detailen houden, maar niet van auto´s? :p

Wat ik van plan ben te bestellen:
  • Monello - Artico Magico Snow Foam - 5000ml
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
  • Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay
  • Monello - Acquafobia Spray en navulling bundel - 500ml+1000ml
  • Monello - Non-Ferro
  • Poorboys World - Bug Squash of Gyeon - Q²M Bug and Grime

  1. Ik mis nog Grit Guards en vermoedelijk ook emmers waar deze in passen. Goed wassen in de eerste stap, anders hebben de vervolgstappen ook minder lang effect.
  2. Born to Be Mild is in de 1000ml versie één van de voordeligste shampoos. Ook is hij waarschijnlijk de meest populaire.
  3. Schaf losse klei aan (Dolce Verde) en een glijmiddel. Een voorbeeld is de DDJ - Born Slippy die erg voordelig is en zeer glad. Een wat duurdere optie, maar veelzijdiger, is een detailspray zoals Spray&Wipe die je voor veel dingen kan gebruiken en te verdunnen is tot 1:1.
  4. Een zooitje doeken, zoals de Peluche Verde's. (All-round doeken) en/of de Senza Bordi (Edgeless) als je de Si3D aan gaat brengen.

Wat is mijn stappenplan met bovengenoemde producten:
  • Afspuiten met HD
  • Bedekken met een laag Artico Magico Foam
  • Afspuiten met HD
  • Wassen met Lavare shampoo
  • Afspuiten met HD
  • Kleien met Dolce Verde klei
  • Wat te doen na het kleien.? Afspuiten HD.? Foamen met Artico.?
  • Behandelen met Acquafobia
  • Afspuiten HD
  • Velgen behandelen met Non-Ferro

De eerste stap is foamen. :D Week eerst het vuil maar los en dan pas afspuiten.
Vervolgens de handwas en afspoelen.
Zonder te drogen kan je gaan kleien en dan afspoelen.
AquaFobia


Nu las ik op het forum dat Gyeon Q²M Bathe+ ook goed werkt icm een foamlans.
Als ik deze wil gebruiken, ter vervanging van welk product zou dit dan zijn, en waar komt deze in het stappenplan.?
Bathe+ is eigenlijk niet bedoeld om te foamen. Het kan wel, maar het is geen foamshampoo, zeg maar. :D

Foamen met Bathe+ heeft mijn voorkeur over wetcoat omdat je gemakkelijk de hele auto in kan foamen, dus ook glaswerk en wielen, en deze vervolgens allemaal beschermd zijn + goede beading/sheeting. Foamen, afspuiten, klaar. :p
 
  • Leuk
Reactions: L1ber8
Hoe kan nou van Detailen houden, maar niet van auto´s? :p



  1. Ik mis nog Grit Guards en vermoedelijk ook emmers waar deze in passen. Goed wassen in de eerste stap, anders hebben de vervolgstappen ook minder lang effect.
  2. Born to Be Mild is in de 1000ml versie één van de voordeligste shampoos. Ook is hij waarschijnlijk de meest populaire.
  3. Schaf losse klei aan (Dolce Verde) en een glijmiddel. Een voorbeeld is de DDJ - Born Slippy die erg voordelig is en zeer glad. Een wat duurdere optie, maar veelzijdiger, is een detailspray zoals Spray&Wipe die je voor veel dingen kan gebruiken en te verdunnen is tot 1:1.
  4. Een zooitje doeken, zoals de Peluche Verde's. (All-round doeken) en/of de Senza Bordi (Edgeless) als je de Si3D aan gaat brengen.



De eerste stap is foamen. :D Week eerst het vuil maar los en dan pas afspuiten.
Vervolgens de handwas en afspoelen.
Zonder te drogen kan je gaan kleien en dan afspoelen.
AquaFobia


Bathe+ is eigenlijk niet bedoeld om te foamen. Het kan wel, maar het is geen foamshampoo, zeg maar. :D

Foamen met Bathe+ heeft mijn voorkeur over wetcoat omdat je gemakkelijk de hele auto in kan foamen, dus ook glaswerk en wielen, en deze vervolgens allemaal beschermd zijn + goede beading/sheeting. Foamen, afspuiten, klaar. :p

Heey Mr.Bathe+ :D

Ik heb mijn lijst en stappenplan aangepast :blush:..
Ik snap dat Bathe+ niet bedoeld is om te gebruiken met een foamlans. Maar jou bevindingen zijn volgens mij aardig positief..
Volgens mij heeft Bathe+ weinig toegevoegde waarde als ik naar mijn lijstje met producten kijk.

Als ik het goed begrijp kun je Non-Ferro ook gebruiken voor vliegroest etc.?

Nu zoek ik alleen nog iets om leer te repareren. Aan de bestuurderskant is het leer van de Recaro stoelen beschadigd. Waarschijnlijk door een sleutel of ander scherp voorwerp tijdens het in/uit stappen. (zie foto)
 

Bijlagen

  • Stoel.jpg
    Stoel.jpg
    375,1 KB · Weergaven: 147
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@L1ber8 - Jup, ik blijf Bathe+ en foamen inderdaad goed vinden. :p Momenteel gebruik ik het niet meer omdat ik een coating op de auto heb die ik wil testen zónder extra spulletjes.

Non-Ferro is zeker te gebruiken voor vliegroest. :D

Ooh, om leer te repareren? Ik weet daar niet genoeg van om je iets concreets te vertellen. Dat zal je even op moeten zoeken. ;)
 
@L1ber8 - Jup, ik blijf Bathe+ en foamen inderdaad goed vinden. :p Momenteel gebruik ik het niet meer omdat ik een coating op de auto heb die ik wil testen zónder extra spulletjes.

Non-Ferro is zeker te gebruiken voor vliegroest. :D

Ooh, om leer te repareren? Ik weet daar niet genoeg van om je iets concreets te vertellen. Dat zal je even op moeten zoeken. ;)

Heb zelf al lopen zoeken op internet. Er zijn genoeg leer reparatiekits te krijgen, maar op die promotiefilmpjes ziet het me er iets te gemakkelijk uit. Er zijn hier vast mensen die hier verstand van hebben of zelf eens een leren stoel gerepareerd.
 
Klopt die foto & site kwam ik onlangs ook tegen online.. Bedankt voor 't opzoeken :D

Euhm nog even wat anders, ben ik goedkoper uit wanneer ik wacht tot zaterdag met mijn online bestelling.? (SSD) verschillende aanbiedingen op bepaalde tijdstippen en iets van 10% korting?
 
@L1ber8 Dat kun je toch zelf uitrekenen of je op de SDD goedkoper uit bent? Het is overigens SDD dit jaar (Detail Day met demo's, stands enz. in jaren dat ie niet is, is het alternatief de SSD (Super Sales Day). Als je wacht tot de SSD, duurt het wel langer voor je je spullen binnen hebt, Carclean heeft de handen zo vol met alle bestellingen dat het verstandig is om met een week extra levertijd te rekenen (valt het alleen maar mee)
 
Auto is opgehaald en de eerste bestelling is een feit.!! :D

1x Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml € 11,69
1x Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml € 16,19
1x Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS € 14,39
2x Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 1000ml € 24,37
1x Monello - Artico Magico Snow Foam - 5000ml € 30,39
1x Monello - Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml € 9,59
1x Monello - Acquafobia - Met verbeterde sprayer - 500ml € 8,79
1x Monello - Non-Ferro Navulling - 1000ml € 16,79
1x Monello - Acquafobia -1000ml € 15,19
Subtotaal € 171,77

Oja, totale prijs wanneer ik vandaag zou bestellen is ~214€.. Wel wat kunnen besparen :D

Wat ik dus niet snap tijdens de actie gisteren, dat Acquafobia + Navulling een paar euro goedkoper was dan de voordeel kit :confused:
Ditzelfde met de Non-Ferro + Navulling.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR