• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Eerste detail: Renault Swirlclio

Steven van Toor

Detailing rookie
28 mrt 2016
6
15
32
Hallo allemaal,

Na al een paar jaartjes mijn eigen auto's goed bij te houden met klei en wax e.d., afgelopen week toch maar de knoop doorgehakt om een DAP500 te kopen.
Het eerste projectje stond al klaar, namelijk de Clio van mijn ouders.
Jarenlang door de wasstraat gehaald en dat zag je ook wel, wat een ellende.
Erg uitgebreid zal ik deze showoff niet maken, ik heb de standaard stappen een beetje doorlopen:

Wassen met Poorboys Slicks and Suds
Deuren, rubbers en trims schoongemaakt met Poorboys APC
Kleien met Monello Perfetto en klei
Polijsten met Veloce --> Geel
Mezzo --> Oranje
Finale --> Wit
Voeden met Poorboys Black Hole
Waxen met Natty's Paste Wax
Trims nu met Natural Look, Trim restorer komt morgen binnen.

Wat Before fotootjes:

LHpM0V.webp

BRyLjK.webp

eh5UCZ.webp

CXpn82.webp

After

pdIffJ.webp

d2t5R7.webp

8G5cV0.webp

quV5TB.webp

o7Ws3o.webp

Graag hoor ik nog van jullie wat ik eventueel nog anders zou kunnen doen of goeie tips!

Steven.

• Leuk
Reacties: iDuc en Ries
Steven ziet er goed uit.
Ik heb wel 1 tip en dat is dat ik weet dat wanneer PB Natural look in contact komt met water deze wat kan vlekken. Het is eigenlijk net wat meer geschikt voor het interieur .

• Leuk
Reacties: Steven van Toor
Steven ziet er goed uit.
Ik heb wel 1 tip en dat is dat ik weet dat wanneer PB Natural look in contact komt met water deze wat kan vlekken. Het is eigenlijk net wat meer geschikt voor het interieur .

Dankjewel, klopt wat je zegt, ik had alleen niks anders voor handen, morgen komt de Trim Cleaner met Poorboys Trim Restorer dus dan zal ik de rubbers even goed doen.:cool:

Hoi Steven, ziet er goed uit.
2 tips: maak die onderste rand onder de voorbumper ook even mooi zwart, ziet er een stuk beter uit.
En ik denk dat het mooier is wanneer je de stalen velgen even mooi zwart spuit en dan de wieldoppen erop, staat een stuk strakker!

Hoi Steven, ziet er goed uit.
2 tips: maak die onderste rand onder de voorbumper ook even mooi zwart, ziet er een stuk beter uit.
En ik denk dat het mooier is wanneer je de stalen velgen even mooi zwart spuit en dan de wieldoppen erop, staat een stuk strakker!

Dankje! Wordt inderdaad nog even schoongemaakt en behandeld, en inderdaad, mn vader wilde gelijk de stalen velgen een keertje spuiten!

Zo dan!
De Before foto's zijn verschrikkelijk. Wat een krassen in die lak zeg! Echt diep.
En dan die velg. Niet normaal.
Maar het resultaat is prachtig om te zien. Auto straalt weer zo te zien. Echt een indrukwekkende transformatie.
Wat vond je vader ervan?

• Leuk
Reacties: Steven van Toor
Zo dan!
De Before foto's zijn verschrikkelijk. Wat een krassen in die lak zeg! Echt diep.
En dan die velg. Niet normaal.
Maar het resultaat is prachtig om te zien. Auto straalt weer zo te zien. Echt een indrukwekkende transformatie.
Wat vond je vader ervan?

Die had dit zo niet verwacht, kan ik begrijpen!
Heb al aardig wat anderen in de rij staan dus ik zal ook mijn andere projecten gaan posten, wellicht wat uitgebreider.

Nice Nice, ziet er weer top en stralend uit. Kan je pa weer met de auto voor de dag komen.
Wat de andere boven ook al zeiden, de trims nog mooi afwerken maakt het net altijd af.