• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste full detail van mijn Nissan Qashqai

Alainro

Detailing addict
18 mei 2011
13
50
1ste full detail – Nissan Qashqai

Mijn wagen is nu 2,5 jaar oud en heb voor de eerste keer een full detail gedaan gespreid over twee dagen. Het weer was er ideaal voor : droog, aangename temperatuur en niet te veel zon.

zaterdag :
- gewassen met PB - Super Slick & Suds
- ingespoten met PB - Bug Squash en grondig afspoelen
- ingespoten met Iron-X, even gewacht en grondig gespoeld (ongelooflijk hoe rood het spoelwater was)
- Kleien met Meguiars klei (en Meguiars Quick Detailer) : dit was de eerste keer dat ik dit ooit deed. Was er wat bang voor maar het ging heel makkelijk en … wat een fantastisch resultaat. Er komt nog veel vuil af en de lak voelt dan al zo glad aan.
- Dan alle kunststof delen beschermt met 3M-afplaktape

Om de dag af te sluiten ook de motorruimte onder handen genomen :
- Vuile onderdelen ingespoten met APC
- Alles gereinigd met een lange verfborstel
- Gespoeld met een kleine druksproeier waarmee je heel lokaal kan afspoelen
- De kunststof delen terug opgebloken met Poorbooys Trim restorer en de metalen onderdelen met PB-Spray&Wipe en PB Quick Detailer


Zondag :
Voor de eerste keer met een DAP-900 gewerkt :
- Begonnen met Meguiars Paint Cleaner en alles afgenomen met PB microvezel doek
- Daarna bewerkt met Meguiars Ultimate Compound en afgenomen met PB microvezel doek
- Dan een laagje PB EXP-Sealant en afgenomen PB microvezel doek

- Dan zonder (DAP) met een handpad een laagje PB - Natty's Paste Wax Blue en weer afgenomen met PB microvezel doek
- Alle kunstof onderdelen mooi gemaakt met PB – Trim restorer
- Banden terug zwart gemaakt met PB - Bold N Bright Tire Dressing

De velgen heb ik niet behandeld. Deze gaan er binnen enkele weken toch af en worden vervangen door de wintervelgen (-banden)

2013-09-21%2016.58.00%20%28Medium%29.jpg


2013-09-21%2017.35.47%20%28Medium%29.jpg


2013-09-21%2017.55.39%20%28Medium%29.jpg


2013-09-22%2018.22.44%20%28Medium%29.jpg


2013-09-22%2017.42.54%20%28Medium%29.jpg


2013-09-22%2017.41.13%20%28Medium%29.jpg


2013-09-22%2017.40.37%20%28Medium%29.jpg


2013-09-22%2017.40.14%20%28Medium%29.jpg
 
Lekker bezig geweest! :)^

Enkele tips voor de '2de keer' :

Voor de eerste keer met een DAP-900 gewerkt :
- Begonnen met Meguiar's Paint Cleaner en alles afgenomen met PB microvezel doek
- Daarna bewerkt met Meguiar's Ultimate Compound en afgenomen met PB microvezel doek

Als je gaat polijsten hoef je daarvoor geen paint cleaner te gebruiken. De lak wordt al gereinigd tijdens het polijsten.
Ultimate Compound is mooi spul, gebruik het zelf ook, maar 9 van de 10 keer is er toch nog een mooiere glans te behalen als je eindigt met een finishing polish. (soms is ook een middelste stap nodig met een medium polish).

- Dan een laagje PB EXP-Sealant en afgenomen PB microvezel doek
- Dan zonder (DAP) met een handpad een laagje PB - Natty's Paste Wax Blue en weer afgenomen met PB microvezel doek

Let op dat de EX-P sealant 24 uur moet 'uitharden', voordat je er een wax op smeert.

Verder top.
 
Na de EX-P sealant heb ik ongeveer één uur en half gewacht en dan de wax erop.
Zal de volgende keer een dagje wachten.
Ik dacht dat je bij een wax 24 uur moest wachten maar dat dit bij een sealant niet hoefde.
Ik zal er op letten. Bedankt voor de tip.
 
LucL;342414 zei:
Mooi, maar zie ik nu een bluts in de deur onder de linkerbuitenspiegel?

Dat klopt, er is een kleine bluts. :auw
Is waarschijnlijk vorige zaterdag gebeurd op de parking van een warenhuis, juist voordat ik hem ging beginnen detailen.
Ik weet niet wie het gedaan heeft. :weetniet [:diablo]