• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste grote bestelling bij carclean

jobcohen

Detailing addict
16 aug 2010
24
50
Komende week ga ik bij carclean HQ langs om advies te vragen en producten te bestellen. Uiteraard vertrouw ik er volledig op dat ik het juiste advies ga krijgen, maar als extra aanvulling wil ik graag ook jullie mening horen omtrent de volgende bestelling. Zijn er nog dingen die absoluut niet mogen ontbreken? Qua budget zit ik nu ver tegen de max, dus als er iets bij moet zal er iets anders moeten afvallen (tenzij het om een paar euro gaat natuurlijk...)

Gliptone Cleaner 250ml
Gliptone Conditioner 250ml
Dodo Supernatural Clay 3x80gr.
Dodo Born Slippy 500 ml spray
Dodo Born to be Mild shampoo 250ml
Poorboys Deluxe Mega Towel (2x)
Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitt
Poorboys Bold 'n Bright gel 473ml
Wolfgang DGPS 3.0 473ml
Poorboys Spray&Wipe 473ml
DAP900 kit met standaard kompressor pads
Carclean Ultra safe wheelbrush
Valet Pro Citrus Tar and Glue remover
Monello Red Foam Hand applicator

Momenteel heb ik het volgende al in bezit (in willekeurige volgorde):
Meg's Gold class shampoo (wordt dus vervangen door Dodo)
Meg's paint cleaner (zal ik vermoedelijk niet meer gaan gebruiken?)
Meg's crystal polish (wil ik nog blijven gebruiken om de lak te voeden, totdat deze op is)
Meg's Gold class wax (kan ik deze gebruiken na de wolfgang sealant, of is dit af te raden?)
Sonax Wheel cleaner (met ingebouwde Iron-x...)
Wheel brush (lijkt op de Mother's brush) en velgenborsteltje
Rasta washmitt
3 meg's handpads (geel)
Action doeken (zo'n 6 stuks)
Drying towel
Gliptone cleaner en conditioner (ver op, dus heb nieuwe nodig)
Dasty

De auto's waarop dit gebruikt gaat worden zijn een Mazda 6 sportbreak (zwart) en Ford Focus 5 drs (zilver). Beiden met lederen interieur. Auto's zijn op zich netjes bijgehouden (zowel interieur als exterieur), maar kunnen wel een goede machinale poetsbeurt gebruiken.

Graag hoor ik jullie mening en advies of ik met bovenstaande lijst nog belangrijke dingen mis om een mooi begin te maken met machinaal detailen.
 
Hallo,

Ik zou niet direct kunnen zeggen op het eerste zicht wat je wel of niet moet bestellen ,maar heb je al eens een vergelijk gemaakt met de produkten van Mothers Wax ?

Enkel als er een vergelijkbaar produkt is van Mothers , is de prijs misschien minder en zou ik zeker nog enkele doekjes extra nemen van poorboys.

Misschien kan je ook shampoo van poorboys nemen , maar ik weet niet juist meer welke nu goedkoper was in het eindplaatje.(ff vergelijken)

Die pad van monello kan meen ik toch ietsje goedkoper : neem een naadloze ,is toch iets hé, dan kan je er 2 nemen!!

Die wheelbrush ken ik ook (nog) niet , en weet de prijs niet natuurlijk, maar ik zou de mini-ez-brush nemen voor de binnenkant van de velgen.

Voor de buitenkant neem ik een gewone verfborstel(met tape rond) en die doet dit prima hoor. :-b

Wat die Mothers betreft: is een zeer goed merk dat ondergewaardeerd is : bij mij niet hoor :(heb er al wat meer van ondertussen)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Groeten Danny
 
ik merk op dat je een keurige lijst bij elkaar gesprokkeld hebt.

alleen het enige wat ik als aanmerking heb is dat je wat weinig doeken hebt.

4 voor alleen het polijsten is al een "vereiste" daarnaast 1 voor elke stap.

ik zou er daar een paar extra van bestellen. de Action doeken zijn niet te vergelijken met de DMT's. de Action doeken (AD's) kun je prima gebruiken voor vuile klusjes :)

als je echt op het eind van je budget zit, zou ik de shampoo voorlopig cancelen omdat de meguiars echt een prima shampoo is.
en de wolfgang sealant variant zou je om kunnen ruilen voor de EX-P van poorboy's ook een prima sealant!

hier "win" je wat geld mee wat ik als ik jouw was in goede doeken zou steken!

Succes :cool:
 
Helemaal eens met Bart :cool:

Ik gebruik ook nog steeds de megs gold shampoo en die bevalt prima.
 
Een oranje ovale ccs handpad ? Hhoef je niet meteen spotbuff padjes en backingplate te kopen maar kan je toch de kleine plekjes aanpakken
Born Slippy er uit en gallon Spray&Wipe een idee? Je kan daar goed mee kleien (1:1 verdunnen ), ramen mee schoonkrijgen, de auto mee nalopen, tufje sprayen na het wassen en dan drogen ( scheelt soms )
Hoever is je Meg's shampoo, als je er nog redelijk mee voort kan gaan is het idd een overweging waard om daar even mee te wachten en de volgende keer wat andere te proberen ( even moneywise )
Mothers detailbrushes ( die 2 bij elkaar ) .... geweldige dingen ! ( sorry kost je weer geld, maar ik vind ze echt geweldig om te gebruiken met bv APC om hier en daar wat nare plekjes wat beter mee aan te pakken )
Voor de rest heeft Bartezzzzzzz het goed verwoord en sluit ik mij bij aan.
 
Zo, vanmiddag even naar carclean gereden en het volgende aangeschaft:

imag0058oa.jpg


Wat je ziet:

DAP 900
kompressor pads
Monello handpad (orange)
3M afplaktape
Dodo Basics of Bling towels (3x)
Dodo Supernatural clay
Gliptone leather cleaner
Gliptone leather conditioner
Monello Mezzo en Finale
Poorboys Spray en Wipe (946ml) + spraykop
Poorboys Bold 'n Bright gel
Tar X
Meguiar's Gold class shampoo
Meguiar's Washmitt
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
Proefflacon Poorboys Black Hole

Dus ik kan er weer even tegen! Mijn dank aan Johan van het carclean team voor de demonstratie en goede uitleg, en alle leden die mij tips hebben gegeven via dit forum! :)^
 
Zéker geen valse start fractievoorzitter. Proficiat met je aanwinsten. Ben benieuwd naar de show-off's waarin je met de spullen aan de slag gaat.