• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer dap900 proberen

patrick24

Detailing trainee
8 mrt 2012
15
47
Goede dag meester detailers,

Ik heb vandaag voor het eerst mijn dap900 gebruikt.
Omdat ik dit niet gelijk op mijn auto durfde uit te proberen heb ik eerst onze tafel gedaan :-b ja echt onze hoog glans witte salon tafel.

Deze zat goed vol met krassen dus dacht erger kan het toch niet worden.
Gebruikte spullen:
Test spot met monello mezo op wit maar dat deed helemaal niks
Toen maar mezzo op oranje dit ging aardig goed en na twee hits waren er aardig wat krassen uit.
Toen over gegaan op nog een keer mezo op wit en toen finale op wit en als laatste finale op licht groen.

Toen afgenomen met poorboys apc verdund ongeveer 1:7
En daar na cleaner fluid regular gebruikt op een zwart pad.

En als laatste nog een laagje gold Class wax van meguirs.
Alleen blijven er nog steeds diepere krassen in zitten.

Graag zou ik van jullie horen hoe ik deze er uit kan krijgen en wat ik allemaal anders kan doen voor een beter resultaat.

Zal straks een foto plaatsen van hoe de tafel er nu uit ziet
 
Misschien nog een aantal hits geven met Mezzo op een witte pad ? Wellicht heb je de machine te langzaam of te snel staan, wellicht geen juiste werkwijze ?
Houdt je er overigens wel rekening mee dat een tafel over minder lak dan een auto beschikt ?

Edit :
Waarom zie ik toch steeds mensen na het polijsten hun auto ontvetten met APC (al dan niet aangelengd) ? Is dat een nieuwe hype of denken mensen nu echt dat APC hiervoor bestemd is ?
 
Thnx voor je antwoord wat mag je dan gebruiken om de auto of in mijn geval tafel te reinigen na het polijsten???

Jammer genoeg lukt het me niet om de krassen vast te leggen op de gevoelige plaat.

Mijn lamp is niet sterk genoeg om de krassen te kunnen vast leggen.

Maar juist omdat de lak zo dun is kan ik dan nog wel een hit geven met mezzo op wit.

Wat de snelheid aangaat roe ik eerst stand twee op het polijstmiddel in te wrijven en daar na door naar stand 5

Dat moet toch genoeg zijn ???
 
APC is een onvetter maar wel 1 die nog zoveel "rotzooi" aan boord heeft die je echt niet op je lak wil hebben.
Maak je ramen er maar eens mee "schoon", dan merk je na een dag vanzelf wel wat ik ermee bedoel als de zon erop staat.

Om polijst residu wel weg te halen of je lak schoon te maken kan je beter een product gebruiken zoals de Monello spruzzo of Eraser van C.Pro

Het is overigens niet zo dat je met een DAP alle krassen weg haalt. Soms zijn die simpelweg gewoon te diep.
 
Bedankt voor het antwoord juffer
Die monello spruzzo is dat een goede of is de eraser beter om mee schoon te maken bedoel dus om makkelijker te verwerken.

Moet je zo iets dan met een rotary doen
 
Ik zou voor de Eraser kiezen al is er met de spruzzo ook niks mis, maar persoonlijk vindt ik de eraser veel prettiger werken.

Diepere krassen verwijder je idd sneller en makkelijker met een rotary dan met een DAP.
Alles wat met een rotary te maken heeft zou ik even uitstellen tot je een DAP clinic / cursus hebt gevolgd en begrijpt welke gevaren er in het gebruik van een rotary schuilen.
 
Diepere krassen zou je ook met de gele pad en een sterker polijstmiddel kunnen proberen. Voor het afnemen van polijstresidu zou ik, zoals Juffer1 noemt, ook Monello Spruzzo pf Eraser van C.Pro nemen. Zijn producten die er voor gemaakt zijn. ;)
 
@Aficior dat klopt alleen kreeg ik de krassen niet in beeld om een foto te maken vandaar dat ik deze dus niet meer heb geplaatst