• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer detailen

Ziet er weer lekker netjes uit. En zo'n 1 reeks vind ik er altijd wel staan. Mooie wagen eigenlijk.

Steenslag kun je niet zomaar "weg" polijsten. Je zal eerst de plekjes moeten opvullen met hetzelfde type lak, blanke lak erover, laten drogen en dan polijsten. In een notendop.
 
Bedankt,
En mag ik bv met de detailiny spray over de auto gaan en een nieuwe waxlaag doen? Want er hangt nu al fijn stof op en ik dacht dat het er gewoon zou afvliegen door de wax mzs heb ik hem niet lang genoeg laten intrekken ? Hoelang laten jullie de wax zitten
 
Wax staat er wel om bekend om vuil "aan" te trekken. Vuil of stof zal er niet zomaar afvliegen. Dus is compleet normaal dat er alweer stof op de wagen ligt.
Hoe lang je de wax moet laten zitten hangt beetje van verschillende factoren af. Welke soort wax, vochtigheid, temperatuur... Door middel van de swipe test kun je zien als de wax gereed is om af te nemen. Als je de wax aanbrengt en je gaat eventjes met je vinger erdoor en je ziet een duidelijke streep zonder dat je de wax nog uitsmeert is het in principe gereed om afgenomen te worden.
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat geen product dat er voor zorgt dat er letterlijk NIETS op je lak hecht. :D Je kan je auto waxen en afnemen, om binnen luttele seconden weer stof op de lak te hebben. That's life! :D

Als je de wax hebt aangebracht en op het juiste moment hebt afgenomen, dan is een nieuwe wax-laag voorlopig niet nodig. Zou je tóch een nieuwe waxlaag willen aanbrengen, gebruik dan bij voorkeur een detailingspray zonder toevoegingen van wax of dergelijke, zoals Spray & Wipe 1:1. Spray op je doek en neem het paneel af, etc. (Bij stof)