• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer kleien en marring: wat doe ik fout??

Je zou bijna zeggen dat dit op vervuilde klei lijkt.
Ik heb zelf ook ervaring met de de mothers set...
De lube die erbij zit heb ik altijd 1 op 1 verdund.
En zelfs met te weinig lube op de auto heb ik nog nooit marring gehad of iets wat er op lijkt.

Ik heb de Mothers set ook gebruikt.
En ik heb deze ook 1/1 verdunt en geen enkel probleem gehad.
Wel genoeg sprayen natuurlijk

Ik lees vaak dat mensen met een unilak meer last hebben met krassen omdat de lak zachter zou zijn. Maar dit geldt toch niet meer voor moderne auto's, welke bijna allemaal al zijn voorzien van een clearcoat? Dan is deze toch bepalend voor de uiteindelijke hardheid van een lak?
Of zit er verschil in clearcoat op een metallic lak en die op een unilak?

Ik heb een nieuw type Alto met een rode unilak + blanke lak. En die krast al wanneer je er alleen maar naar kijkt.
Ik heb dus ook wel wat last van marring met de mothers klei. Ik heb ook verschillende detailers gebruikt, maar zonder zichtbaar verschil(s&w 1:1, mothers, en Citrus Bling). Het is niet veel, en het is na 1 hit met finale op groen ook weer weg, maar toch wel marring.
Binnenkort staat er weer een full detail voor de deur en heb nog een nieuw doosje Monello klei staan, ik vrees alleen het ergste wanneer ik met deze klei over mijn lak zou gaan.

Als een Mothers klei bij mij al marring geeft, is het dan verstandig om überhaupt Monello klei te gaan gebruiken?

Dat zou je zeggen maar dat is toch het geval.
Als je toch gaat polijsten is marring totaal geen issue omdat het toch zeer makkelijk verwijderd kan worden.
Zelfs met Finale en groen is het weg en zelf doe ik mijn eigen auto altijd minimaal met wit en Mezzo dus ik maak me daar niet druk om.