Dit is mijn eerste keer machinaal polijsten, en hieronder mijn resultaten, bevindingen en enkele vragen.
Ik ben een absolute beginner dus vergeef me als ik stoms heb gedaan / vraag .
Ik heb sinds vorige week een Flex XFE en heb deze dit weekend voor het eerste gebruikt op een oudere bus (ford transit, zwart), aan deze bus is nooit iets gedaan behalve door de wasstraat gereden, deze is echt in slechte staat. Ik heb twee test spots gedaan om te kijken welke combinatie van pad en middel het best werkte.
Ik heb de twee test spots eerst gewassen (bath) daarna gekleid (meguiars), toen prep en vervolgens gaan polijsten (2 hits) met de volgende twee combinaties:
· Rupes green pad met Monello Mezzo
· Scholl concepts blue spiderpad met S20
Waarschijnlijk zijn deze combinaties niet te vergelijken, maar de s20 is een AIO en ik dacht voor deze bus, hier gaan we niet al teveel moeite in stoppen dus 1-step is ideaal.
Echter haalde ik een veel beter resultaat met de rupes green met mezzo ipv met de scholl. Ik haal meer krassen weg en de finish was minstens net zo goed. Hieronder een foto (met de zaklamp erop zie je nog veel meer krassen).
Links: rupes green/Mezzo, midden tape en rechts: Scholl spiderpad / S20
Enkele vragen:
Ik heb de lakdikte gemeten tot het metaal en meet gemiddeld 85 µm, behalve op het panel welke is overgespoten daar meet ik 300 µm (dat is normal dacht ik), maar die 85 µm lijkt me heel weinig, op mijn eigen auto (BMW en Mini) zit ik gemiddeld op de 150 a 200 µm. betekend dit dat ik op moet passen met een zwaardere combinatie dan rupes groen met Mezzo?
Mijn pads waren behoorlijk vies na twee hits (oppervlakte 30x50 cm), ondanks dat het echt goed schoon was. Dat kan toch geen lak zijn?
Foto van de pads:
Ik ga de bus over twee weken helemaal doen, en wil dan de zwaardere krassen ook weg polijsten, maar wil niet iets verpesten. Als ik op moet passen met een zwaardere combinatie dan laat ik het hierbij, maar ik wilde aan de slag gaan met de rupes groen met Veloce om de diepere krassen weg te halen.
Tevens zie je op de pads duidelijk waar ik het middel heb aangepracht, is dat normaal? Of is het een idee om de pad te “primen” ?
Ik ben een absolute beginner dus vergeef me als ik stoms heb gedaan / vraag .
Ik heb sinds vorige week een Flex XFE en heb deze dit weekend voor het eerste gebruikt op een oudere bus (ford transit, zwart), aan deze bus is nooit iets gedaan behalve door de wasstraat gereden, deze is echt in slechte staat. Ik heb twee test spots gedaan om te kijken welke combinatie van pad en middel het best werkte.
Ik heb de twee test spots eerst gewassen (bath) daarna gekleid (meguiars), toen prep en vervolgens gaan polijsten (2 hits) met de volgende twee combinaties:
· Rupes green pad met Monello Mezzo
· Scholl concepts blue spiderpad met S20
Waarschijnlijk zijn deze combinaties niet te vergelijken, maar de s20 is een AIO en ik dacht voor deze bus, hier gaan we niet al teveel moeite in stoppen dus 1-step is ideaal.
Echter haalde ik een veel beter resultaat met de rupes green met mezzo ipv met de scholl. Ik haal meer krassen weg en de finish was minstens net zo goed. Hieronder een foto (met de zaklamp erop zie je nog veel meer krassen).
Links: rupes green/Mezzo, midden tape en rechts: Scholl spiderpad / S20
Enkele vragen:
Ik heb de lakdikte gemeten tot het metaal en meet gemiddeld 85 µm, behalve op het panel welke is overgespoten daar meet ik 300 µm (dat is normal dacht ik), maar die 85 µm lijkt me heel weinig, op mijn eigen auto (BMW en Mini) zit ik gemiddeld op de 150 a 200 µm. betekend dit dat ik op moet passen met een zwaardere combinatie dan rupes groen met Mezzo?
Mijn pads waren behoorlijk vies na twee hits (oppervlakte 30x50 cm), ondanks dat het echt goed schoon was. Dat kan toch geen lak zijn?
Foto van de pads:
Ik ga de bus over twee weken helemaal doen, en wil dan de zwaardere krassen ook weg polijsten, maar wil niet iets verpesten. Als ik op moet passen met een zwaardere combinatie dan laat ik het hierbij, maar ik wilde aan de slag gaan met de rupes groen met Veloce om de diepere krassen weg te halen.
Tevens zie je op de pads duidelijk waar ik het middel heb aangepracht, is dat normaal? Of is het een idee om de pad te “primen” ?