• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer machinal polijsten met de FLEX XFE

Mielles

Detailing chief
21 apr 2017
46
78
46
Dit is mijn eerste keer machinaal polijsten, en hieronder mijn resultaten, bevindingen en enkele vragen.

Ik ben een absolute beginner dus vergeef me als ik stoms heb gedaan / vraag .

Ik heb sinds vorige week een Flex XFE en heb deze dit weekend voor het eerste gebruikt op een oudere bus (ford transit, zwart), aan deze bus is nooit iets gedaan behalve door de wasstraat gereden, deze is echt in slechte staat. Ik heb twee test spots gedaan om te kijken welke combinatie van pad en middel het best werkte.

Ik heb de twee test spots eerst gewassen (bath) daarna gekleid (meguiars), toen prep en vervolgens gaan polijsten (2 hits) met de volgende twee combinaties:

· Rupes green pad met Monello Mezzo
· Scholl concepts blue spiderpad met S20

Waarschijnlijk zijn deze combinaties niet te vergelijken, maar de s20 is een AIO en ik dacht voor deze bus, hier gaan we niet al teveel moeite in stoppen dus 1-step is ideaal.

Echter haalde ik een veel beter resultaat met de rupes green met mezzo ipv met de scholl. Ik haal meer krassen weg en de finish was minstens net zo goed. Hieronder een foto (met de zaklamp erop zie je nog veel meer krassen).

Links: rupes green/Mezzo, midden tape en rechts: Scholl spiderpad / S20

upload_2017-5-1_17-38-51.webp

upload_2017-5-1_17-39-2.webp

Enkele vragen: