Gistermiddag voor het eerst aan de slag gegaan met de DAP500 op een verkrijtte rood/oranje auto uit 1991 (Daihatsu Sharada geloof ik).
Ik had van het weekend de auto al gewassen en volledig gekleid, wat geen overbodige stap was, de klei was zwart met geel/groen.
Gebruikte middelen:
- Poorboy SR1 met oranje pad (LC 6.5" )
- Poorboy SR2.5 met gele pad (LC 6.5" )
- Poorboy SR3 met gele pad (LC 6.5" )
Eerst de auto gedeeltelijk getaped, en daarna met SR1 aan de slag gegaan.
De SR1 gaf echter nauwelijks resultaat, hierna verder gegaan met de SR2.5 dit ging al wat beter echter vond ik het resultaat niet echt denderend:
Gebruik DAP500:
- stand 2 uitwrijven SSR
- stand 5 inwerken SSR (4 tot 6 banen, horizontaal en vertikaal. Dit 2x herhalen, met nauwelijks druk op de DAP500)
- overgebleven residu (vaseline achtig) met MF verwijderd
Zoals te zien zijn er lichte oranje vlekken. Ik weet niet precies waar dit aan ligt, misschien wel de beroerde lak kwaliteit?
PS. het zijscherm was al zo... heeft een andere prutser verprutst!!
De pads waren wel volledig rood, en heb ze diverse malen schoon gemaakt met dasty en op een doek laten droogdraaien.
Hoe zorg ik er nu voor dat er een mooie egale rode kleur tevoorschijn komt?
Is mn werkwijze niet OK?
Of moet ik hierna alles nog nalopen met SR1?
Ik was nog wel van plan om hierna met 'deep Crystal Paintcleaner' en NXT wax aan de slag te gaan.
Of zijn andere producten eerst handiger ?
Graag advies.
Ik had van het weekend de auto al gewassen en volledig gekleid, wat geen overbodige stap was, de klei was zwart met geel/groen.
Gebruikte middelen:
- Poorboy SR1 met oranje pad (LC 6.5" )
- Poorboy SR2.5 met gele pad (LC 6.5" )
- Poorboy SR3 met gele pad (LC 6.5" )
Eerst de auto gedeeltelijk getaped, en daarna met SR1 aan de slag gegaan.
De SR1 gaf echter nauwelijks resultaat, hierna verder gegaan met de SR2.5 dit ging al wat beter echter vond ik het resultaat niet echt denderend:
Gebruik DAP500:
- stand 2 uitwrijven SSR
- stand 5 inwerken SSR (4 tot 6 banen, horizontaal en vertikaal. Dit 2x herhalen, met nauwelijks druk op de DAP500)
- overgebleven residu (vaseline achtig) met MF verwijderd
Zoals te zien zijn er lichte oranje vlekken. Ik weet niet precies waar dit aan ligt, misschien wel de beroerde lak kwaliteit?
PS. het zijscherm was al zo... heeft een andere prutser verprutst!!
De pads waren wel volledig rood, en heb ze diverse malen schoon gemaakt met dasty en op een doek laten droogdraaien.
Hoe zorg ik er nu voor dat er een mooie egale rode kleur tevoorschijn komt?
Is mn werkwijze niet OK?
Of moet ik hierna alles nog nalopen met SR1?
Ik was nog wel van plan om hierna met 'deep Crystal Paintcleaner' en NXT wax aan de slag te gaan.
Of zijn andere producten eerst handiger ?
Graag advies.