• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer paintcleaner/polijsten handmatig extra vraagje

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Heb sloopschuifdak van oudere bmw 3 kunnen kopen en ga deze gebruiken om wat producten te gaan testen en stappenplan wat bij mij past op te stellen en zou ga de eerste keer paintcleanen/handmatig polijsten na het wassen en kleien.
Al zeer veel opgezocht en gelezen maar toch nog paar vragen:

1. Als er niet veel swirls aanwezig zijn ga ik Mothers Wax - California Gold Pure Polish - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml gebruiken met Monello - Easy Detailing
Polishing Hand Pad - White,
2. Enige vraag wat ik hieromtrent heb is moet ik na deze stap nog met iets nabewerken, bvb met cpro ERASER:Spray het product op de lak en veeg na met een schone
microvezeldoek. Neem dan een tweede doek en veeg nogmaals na.;

Om plaatselijke krasjes te gaan bewerken en/of zoals op mijn donkergrijze bmw e90 waar er nogal wat swirls aanwezig zijn (weliswaar lichte als resultaat van de Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm) zou ik handmatig willen polijsten (na test op schuifdak) met Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 en Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad, weet dat ik die met hand niet volledig ga wegkrijgen maar verbetering zal wel lukken (hoop ik).

3. Moet ik na mezzo en oranje pad nabewerken met monello mezzo en witte pad;
4. Of beter met Mothers Wax - California Gold Pure Polish en witte pad ;
5. na monello mezzo te gebruiken wel altijd afnemen met cpro ERASER:Spray het product op de lak en veeg na met een schone microvezeldoek. Neem dan een tweede
doek en veeg nogmaals na;
6. Voor het paintcleanen en/of handmatig polijsten ga ik wassen en kleien (ook paar vraagjes over kleien maar staan in topic op juiste plaats).

Alvast bedankt voor hulp en evt suggesties/tips betreffende andere/betere produkten/stappen zijn ook altijd welkom. Resultaat zal ik later foto van posten.
 
1) Testspot van licht naar grof je combinaties opbouwen
2 en 5) dan zie je het eindresultaat het beste. Alle olieen van de polijstmiddelen zijn dan weg
3 en 4) Ik kan niet anders zeggen dan gewoon proberen (test spot). Maar sowieso eindigen met de mothers step1 gezien dit jouw lichtste polijstmiddel is
6) ga in je andere topic kijken

Succes
 
Bedankt voor tips, is daarom dat ik slooponderdeel wou om te testen want vroeger op motorkap eens geprobeerd kras weg te werken met meguiars scratch x en zit sindsdien precies een vette vlek (enkel zichtbaar onder tl lamp maar liever voorkomen dan genezen) en ook daarvoor heb ik eraser gekocht.
 
Gisteren gezien dat er op de rand schuifdak hier en daar een soort vetvlek zit (ook al gehad op mijn auto bij gebruik turtle ice polish), zowel op kant mothers als mezzo (mezzo wel minder) iemand idee wat dit zou zijn?

Zelf vermoed ik dat ik op de rand product misschien niet genoeg heb doorgewerkt (moeilijker om druk te zetten op randje) en het mogelijk de olien zijn, is ook enkel op rand want middenstuk waar ik beter met wat druk op kon werken is nog altijd zeer mooi. Nochtans nagewerkt met cpro eraser en vooral raar dat dit de eerste week(en) na polish niet zo was (zie ook foto http://i775.photobucket.com/albums/yy37/bondimd/8RESULTAAT_zps0312abbb.jpg), in begin keek ik dagelijks naar behandeld schuifdak omdat het erg blonk maar nu wat minder.

Ga dit weekend er nog eens over gaan daar het leerproces is maar ideeën/hulp/opmerkingen altijd welkom.

FOTO VLEK
10_zpsac55510e.jpg
 
Het enige wat ik me kan bedenken is dat hier de lak de polijstmiddelen een soort van opgezogen heeft.
Hiermee doel ik op het sticky paint principe. Deze vlek lijkt namelijk echt ontzettend op hoe de gehele Subaru er uitzag die ik een tijdje terug een full detail gegeven heb.
Je kunt hier teruglezen hoe ik dat aangepakt heb.
Wellicht heeft iemand anders hier een ander idee over, ben ook maar een simpele hobbyist ;)
 
Dacht/vreesde ik eerst ook maar opmerking gehad dat het misschien kwam van vastnemen en er dit weekend eens over geweest met doek en spray & wipe en lijkt weg dus zal wsl dat geweest zijn (hoe stom het ook klinkt dat ik daar niet eerder aan dacht). Staat gewoon in garage en wsl heeft mijn pa het eens verzet of zo.

Minpuntje aan detailen, je ziet alles meteen en wilt het dan ook direct weer proper want steekt enorm af op glimmende stukken.

Bedankt voor reactie alvast, uw topic(s) eens bekeken en zou u zeker geen simpele hobbyist noemen want heel knappe resultaten.
 
Het is een ontzettend leuke hobby en zeker wanneer je al enigszins perfectionistisch ingesteld bent, dan is dat met detailen niet anders. Een strak resultaat en het onderste uit de kan komt dan vaak voor, echter is het ook wel zo realistisch je te beseffen dat, zeker op een wat oudere auto, er geen 95% resultaat te behalen valt.
Proberen met verschillende materialen, middelen en merken dat maakt het zo interessant. Al doende leert men. Ik leer ook nog iedere keer bij ;)
Wel prettig overigens dat je nu bijna zeker weet waardoor de vlek kwam en dat deze nu weg is.
 
De last met deze hobby is om (niet specifiek met zwaar geschut natuurlijk) zo perfectionistisch te zijn dat je je moet beseffen dat het een auto is en blijft en je moet berusten in het feit dat het geen spiegel is en blijft ;)
Af en toe moet je dus echt zeggen met je auto dat het nu genoeg is haha (althans ik doe dan een stapje achteruit en denk dat dan..)
Een ander ziet dan gewoon een bijna nieuwe wagen staan.. :D

Aldoende leert men altijd en goed dat je ermee verder komt toch?!