• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen bij eerste keer (handmatig) polijsten

Ruppert

Detailing rookie
12 jun 2017
3
2
Hi,

Ik ben compleet nieuw in de wereld van detailing en heb hier, ondanks dat ik mezelf aardig ingelezen heb en voorbeeldvideo's heb gekeken over o.a. handmatig polijsten, toch wat vragen over. Achtergrondinformatie in mijn voorsteltopic: https://forum.carclean.com/threads/ruppert-en-zijn-suzuki-gsf600-bandit-98.19287/

Goed, zojuist ben ik dus begonnen met het aanbrengen en uitwrijven van (Poorboys professional) polish op mijn motor in combinatie met Monello disco duo pads. Wetende dat handmatig zwaarder is dan machinaal heb ik naar mijn idee gelijk veel energie gestopt in de tank waar ik mee begonnen ben, tot kramp en verzuring in mijn arm aan toe. Toch zie ik nog steeds plekken waar ik vraagtekens bij heb, dus zodoende wat foto's.

Ten eerste aan deze zijde waar ik het gevoel had er voldoende aandacht aan gegeven te hebben zag ik in het meest ongunstige licht toch nog het volgende (geen diepe krassen, zijn vanuit andere hoeken niet zichtbaar). Moet ik simpelweg nog even een tandje of 100 bijzetten? Hoe lang zou ik over zo'n plek moeten doen?
HNdRNiL.jpg