• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste maal wassen nieuwe wagen

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Hey iedereen

Gisteren heb ik mijn nieuwe wagen kunnen ophalen. Nu is mijn vraag, ik zou deze graag morgenvoormiddag eens lekker poetsen...
Wat mag ik gebruiken en wat niet???

Ik was hem zowiezo met een wasmitt, 2 emmers en Smartwax carshampoo.
Drogen gaat met de myracle dryer zijn of de Dodo supernatural drying towel.
Na het wassen, krassen heeft hij nog niet :) en vervuiling ook niet (lak is superglad)
Dus kleien ga ik nog niet doen...

Dan heb ik tot mijn beschikking PB's SSR reeks, Smartpolish, Pb's black hole, Smartwax, Smartsealant, Natty's blue wax, Smartconcours paste wax en Rimwax voor de velgen.

Wat zouden jullie aanraden om hem lekker te beschermen, rekening houdend dat de wagen nog heel nieuw is...
grtz

Smartconcours paste wax

je mag de eerste 6 weken geen synthetische (rot woord) sealant aanbrengen, omdat de lak nog moet "uitharden"

wel mag je een laagje pure carnauba op de auto leggen, dus neem de natty's of de smart concourse

Tussen het spuiten en het daadwerkelijk afleveren aan de klant zit een aantal weken. De lak is al flink uitgehard hoor.

Dus gewoon lekker een goede wax aanbrengen.

Gr. Patrick

De lak is al uitgehard, in de fabriek wordt een pas gespoten auto op een hogere temperatuur "gebakken" dan bij een spuiter, er zit namelijk nog helemaal niets op of in. Bij de dealer wordt de auto ook gepoets en indien gevraagt voorzien van een teflon behandeling, die sluit ook de lak af ;)

correct, vorige week een week oude a5 cabrio een new car detail gegeven.
was echt 7 dagen daarvoor pas gebouwd....

de 'wachttijd' is alleen van toepassing als de auto bij de schadehersteller is geweest.

Ok dank je wel mannen, ga hem dadelijk beginnen wassen en dan voorzien van een laagje wax (natty's of smartconcours)

Volgende maal als ik meer tijd heb zal ik hem voorzien van de Black hole met erna de sealant en toppen met een van mijn waxen...
Moet ik de wagen kleien hiervoor? Omdat ik er vandaag al een waxlaagje ga opzetten?
Of eventueel wassen met een beetje ontvetter in het water of zo?

nicknameless zei:
Tussen het spuiten en het daadwerkelijk afleveren aan de klant zit een aantal weken. De lak is al flink uitgehard hoor.

Dus gewoon lekker een goede wax aanbrengen.

Gr. Patrick

Normaal wel, maar ik zie aan de papieren dat de wagen op 27 juli gebouwd is en hij was 8 augustus al bij de dealer... :-b
Snelle service hehe

Net gewassen en hij ziet er schitterend uit!!!

Foto's zijn ook getrokken en zal ze binnenkort online gooien!

Dit vult dit topic een beetje aan, dus ik dacht dat ik hem hier wel kon plaatsen !

Binnenkort wordt een nieuwe Toyota Aygo afgeleverd. De dealer raadde een waxoil behandeling aan. Kosten : E 200,-- Ik heb tegen de eigenaar gezegd dat hij dat niet moet doen. OK, dus heb ik de opdracht. Het is een Aygo Green (dus een groene metallic kleur) Nog iemand tips om deze splinternieuwe Aygo te behandelen ??? (en hem daarmee een langdurige bescherming mee te geven)

Zoals mijn gedacht ook was, van in het begin beschermen...

Nu ik zou hem gewoon proper maken, zien dat hij geen kringen of hologrammen heeft (had mijne gelukkig niet :)) en dan voorzien van een voedend product (PB's Black Hole) en afwerken met een wax...

Sealant zou ik nog even achterwege laten, want dit sluit volledig je lak af...

preview van de behandeling, meer foto's komen straks!!!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Kurtje,

Kun je de foto's aanpassen naar maximaal 1024 x 768 pixels? Dit komt de leesbaarheid van het forum ten goede.

Forumregels

How to foto's uploaden

:rules

Gr. Patrick

Inderdaad sorry!!!
Was met snel zijn dat ik ze te groot heb gelaten, nog niet genoeg kleiner gemaakt!

Mijn excuses!!!Heb het aangepast.

Heb hem vandaag opnieuw gewassen, want hij zag niet uit met het rotweer van gisteren...

Nu is mijn vraag, ik heb nog enkele watervlekken op de lak nu die uit de spleetjes gekomen zijn...

Hoe mag ik deze weg doen? Goede microvezeldoek, PB's mega towel en spray and wipe?
Ookal ligt er iets of wat stof nu op de wagen met na het werk te rijden?

grtz