• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste project : Fiat Doblo Cargo

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Eerste echte project met mijn DAP900 wordt het detailen van mijn tweede wagen nl.een witte Fiat Doblo Cargo. Stappenplan : -Wassen -Gyeon Iron -Kleien -Ontvetten met Gyeon Prep -Eerste polijststap met Menzerna IP2100 -Tweede polijststap met Menzerna FF3000 -Ontvetten met Gyeon Prep -Beschermen met Werkstatt Jett Foto's VOOR :
pebynupe.webp
ubytyvu2.webp
ajyjusav.webp
va3y2y2e.webp
y6uvara8.webp
pedyty3y.webp
Zoals je kan zien is de glans ver zoek. To be continued.... Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Leuk project! Doffe lak ziet er altijd het meest indrukwekkend uit maar is zeer gemakkelijk weer te herstellen. Geeft altijd wel een goed gevoel :)
Succes! Gebruik niet je nieuwste doeken en pads, alles wordt wit.

Heb wel de indruk dat wit een kleur is dat redelijk moeilijk is op het vlak van polieren omdat je moeilijk de swirls en krassen ziet in vergelijking met een donker kleur.De dofheid van de lak op zich is dan wel een dankbaar feit aangezien je snel de glans terug ziet.Maar voor het terugvinden van swirls,vooral outdoor,is wit niet eenvoudig. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik vind de auto buiten in de zon de perfecte plaats voor een witte auto om swirls te vinden. Eigenlijk voor elke kleur. Of in de avond met een lataarnpaal achter de auto​ ;-)

Ik zie vooral veel verschil tussen de achterbumper-plastiek en de plastiek van de achterlichten......????.........enkel die achterbumper heeft een heel andere kleur dan de overige stukken.....

Is toeval denk ik.Bedoeling is uiteraard dat ze na het voeden met AF Dressle allemaal terug dezelfde kleur hebben. Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Wat foto's van het resultaat,heb wel enkel de polijstsstap met Menzerna IP2100 gedaan,had liever nog afgewerkt met FF3000 maar het vrouwtje begon te zagen.Moet eerlijk bekennen dat ik het ook wat onderschat had wat betreft de uurtjes die in zo een jobke kruipen.Nu is het mijn tweede wagen en ook 'maar' een bestelwagen dus die moet niet echt 100% gecorrigeerd worden.Al bij al tevreden met het resultaat.Volgende keer ga ik 2 volle dagen op afzondering
ejanagu3.webp
nuryhuba.webp
ydyvesus.webp
6ebezu8y.webp
jubaru8y.webp
tu9u8eze.webp
y3ytavem.webp

Deze bus is serieus opgeknapt. Polijsten is inderdaad nogal tijdsintensief. Als je het goed bij houdt, dan heb je er heel lang genieten van. Op een witte ga je de swirls ook veel minder merken.

Ik bergelijk graag mijn 'auto'-beauty-uren met haar 'badkamer'-beauty-uren ;)