• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste Show Off! - Lexus RX400h

Eddye

Detailing rookie
27 feb 2011
20
0
Hier mijn eerste show off.

Jammer genoeg ben ik echt totaal vergeten om vooraf en tijdens wat foto's te maken. Ooit moet ik daar toch een keer aan denken. :|
In dit geval had het niet zoveel uitgemaakt. De auto ziet er altijd schoon uit, dankzij de wasstraat :(

Gisteren en vandaag bezig geweest, samen met mijn vader aan zijn auto, een Lexus RX400h.

Gisteren:
Gewassen (Dodojuice Born to be Mild, Meguiars' Washmitt en twee emmers)
Kleien voorkant (Meguiars)
Interieur: leren bekleding behandeld (Poorboys World Natural Look)
Polijsten (DAP900, Mezzo op wit, daarna Finale op zwart)
Hierna veel stof op de auto door het polijsten, dus weer afgespoeld, gewassen en afgedroogd.
Glaze aangebracht (DAP900, Dodojuice Lime Prime lite op rood)
Waxen (Dodojuice Purple Haze)

Vandaag:
Gewassen
Kleien (Mother's claybar en Meguiars clay).
Ook bij deze auto had ik met de Mother's clay erg veel residu/marring. Dit viel me al op tijdens het werk aan m'n Aygo. Vreemd, want ik lees alleen maar goede verhalen over de Mother's clay. Als het op is, ga ik een andere clay proberen.
Polijsten (Alleen Finale op zwart, een keuze van de "klant". Dit heeft niet verkeerd uitgepakt, maar ik persoonlijk had graag wat meer winst willen halen door een hit Mezzo op wit)
Weer gewassen.
Glaze aangebracht
Waxen

Door naar het resultaat:
_MG_0686.webp

_MG_0685.webp

_MG_0691.webp

En het verplichte plaatje
_MG_0681.webp

Wat mij betreft echt een fantastisch resultaat. De aanschaf van de DAP en het volgen van de bijbehorende Clinic zijn een goede investering geweest.
Bedankt voor het kijken.

Zeer mooi resultaat! Waarom had je de wagen in de wax gezet als je de volgende dag weer gaat kleien? Heerlijke glans!

Dank je. In verband met de tijd hebben we gisteren de neus gedaan, en vandaag vanaf de neus naar achter. De neus is niet 2 keer gekleid of gewaxed.

een heel mooi reultaat.

ik blijf bij mij mening...alleen kleien als je ook gaat polijsten..
de marring is daarvan een goed voorbeeld.

De poorboys mild clay kan ook wat marring geven...
is afhankelijk van, lak, druk, hoeveelheid lubricant etc etc.

Weet je zeker dat je genoeg lubricant hebt gebruikt? De Mothers clay staat toch wel als mild bekend volgens mij...

Heerlijk resultaat trouwens,^^

Ik denk het wel, de klei is tijdens het gebruik niet blijven plakken ofzo. Als je klaar bent voelt het ook goed, maar je ziet dat je er met klei overheen bent geweest. Ik kan het ook niet echt goed verklaren. Met de Meg's klei had ik het niet.

Hoe lang ben je bezig geweest? Ik moet er binnenkort ook 1 inplannen, zelfde auto, zelfde kleur, maar deze heeft behoorlijk wat swirls. Ik zal dus zeker 2 keer moeten, wellicht zelfs op een gele pad. Ben benieuwd hoeveel tijd ik moet inplannen, vandaar de vraag.

Wel een dankbaar project, mooi resultaat!

Mooi hoor! Met welke lubricant klei jij i.c.m. de Mothers' klei? Misschien dat dat het is? Enne...wees je wel bewust dat voor een goede voeding van het leer, je beter Gliptone Conditioner of Leather Stuff van Poorboys kunt gebruiken. Natural Look bevat geen speciale leerconditioners.

joeltje zei:
Hoe lang ben je bezig geweest? Ik moet er binnenkort ook 1 inplannen, zelfde auto, zelfde kleur, maar deze heeft behoorlijk wat swirls. Ik zal dus zeker 2 keer moeten, wellicht zelfs op een gele pad. Ben benieuwd hoeveel tijd ik moet inplannen, vandaar de vraag.

Wel een dankbaar project, mooi resultaat!
Op de motorkap zaten een paar behoorlijke krassen, hiervoor heb ik 2 hits Mezzo op wit gedaan, daarna 1 Finale op zwart, die zijn voor 95% weg. Misschien dat je met geel aan 1 hit voldoende hebt.
In totaal zijn we bijna 8 uur bezig geweest. Met z'n 2en kleien en waxen gaat lekker snel. Voor de rest waren de werkzaamheden goed verdeeld. Mijn vader heeft het interieur gedaan en de ramen e.d. terwijl ik de DAP heb bediend. We hebben alles wel lekker op ons gemak gedaan.

Lexusfreak zei:
Mooi resultaat, ik vond bij mijn RX dat de lak behoorlijk hard was, bij deze ook ??? (mijn kleur is 8R7 Ocean Blue Mica)
Zie boven. De lak is, denk ik, harder dan mijn Aygo, maar het viel goed te doen.

SpeeDJ zei:
Mooi hoor! Met welke lubricant klei jij i.c.m. de Mothers' klei? Misschien dat dat het is? Enne...wees je wel bewust dat voor een goede voeding van het leer, je beter Gliptone Conditioner of Leather Stuff van Poorboys kunt gebruiken. Natural Look bevat geen speciale leerconditioners.
De Showtime Quick Detailer van Mother's (de claykit), je weet wel, dat spul wat naar kaneel ruikt, na ongeveer 1 paneel ga je zowat over je nek van die geur....:-&
Ik zal nog even op de flacon kijken, maar ik dacht dat het Natural Look was. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Altijd weer een dankbare kleur maar ook een besmettelijke. De Lexus ziet er weer netjes uit. :-)^