• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Een pro is zeker geen slechte machine, maar om zich te kunnen meten met een flex oid moet hij ergonomisch toch echt beter zijn vind ik. Het is inderdaad een goede beginnersmachine.

Wat jullie verkeerd hebbe​n gedaan kan ik zo niet zeggen, ik was er immers niet bij.

Zoals ik al zei is elke lak anders. Een pro900 maakt een bepaald aantal toeren, en een flex maakt misschien meer toeren. Het kan dus maar zo zijn dat de lak beter te bewerken is met meer toeren, en dat dus de flex beter werkt. Met een hoger toerental is het wel lastiger polijsten omdat de temperatuur flink op kan lopen. Maar om nou voor die ene auto een duurdere machine te kopen in de hoop dat je daar mee een beter resultaat kan behalen, is in mijn ogen gekkenwerk.

Misschien is het voor jullie raadzaam om eens bij een detailer (of bij carclean oid), die veel ervaring heeft met rotary's, langs te gaan voor de nodige tips. Deze ziet waarschijnlijk gelijk waar het mis gaat.

Het kan ook zo zijn dat de lak echt zo hard is dat je zelfs met de Rotary geen correctie haalt, in dat geval zijn er meerdere hits nodig. Spelen met producten/pads op de verschillende panelen is dan een must. Je moet ook wel in je achterhoofd houden dat een 100% resultaat niet altijd mogelijk is. Ik zelf streef natuurlijk ook altijd naar perfectie, maar als ik na de nodige hits met de Rotary zie dat krassen er niet uit gaan, geef ik het toch wel op. Sommige lakken zijn nou eenmaal niet 100% strak te krijgen.