Heya Glimkezen & GlansPoppen,
Ik heb tijdelijk een Rotary te leen zodat ik dit eens kan proberen. Het betreft een Ferm AGM1037.
Allereerst wilde ik meer te weten komen over de machine, maar kan niet de dingen vinden waar ik specifiek naar zocht;
Hoeveel toeren maakte me machine, op welke stand.
Ik zal dus op gevoel moeten gaan, maar als ik het allemaal niet te gek maak, zal dit wel goedkomen.
Ik heb enkele jaren geleden een Rotary in mijn handen gedrukt gekregen toen ik bij een poetsbedrijf werkte.
Ik wilde na werktijd dit wel eens proberen op mijn BMW. Het duurde even, maar na een tijd had ik de kont van mijn BMW
hologram-vrij kunnen polijsten. (Let op, ik wist niet eens wat hologrammen, polijstbanen, compounds en dergelijke waren!)
Ik heb wat rondgezocht op internet en al snel kom je dan enorm veel filmpjes en forums tegen.
Het meest duidelijke filmpje dat ik heb bekeken is van Chemical Guys.
Over het algemeen heb ik nu wel een beeld bij wat er mis kan gaan en enkele Tips&Tricks,
maar vraag mij nu af met welke pads + Compound combinatie ik zou moeten beginnen...?
Ik heb de Raffini Foam pads van Monello en de witte + blauwe Spiderpads van Scholl.
Als compound de Monello reeks en de S20 + S3 van Scholl.
Ik heb nog een boterzachte sloopmotorkap liggen die ik ga gebruiken om simpelweg het gevoel te krijgen.
Deze kap is al met mijn DAP bewerkt, dus hoeft niks aan te gebeuren, maar ik kan dan wel mooi
rare dingen doen. Althans, er zit geen blanke lak op, maar toch effe wat foute dingen proberen zodat ik ze herken, etc.
Als ik de feeling een beetje heb, oefen ik nog meer en ga dan toch gewoon wat proberen op de kont van mijn BMW.
Naast de swirls die er na een dag al weer op zaten, is de lak redelijk netjes. Maar hier zaten wel wat diepere krassen in
die ik met de DAP na een paar hits toch minimaal kon verminderen, maar na nóg meer hits kwam ik geen steek verder.
De bedoeling is om te kijken of ik met een Rotary toch nét wat verder kom. Uiteraard met beleid.
Wat zijn jullie tips en adviezen voor deze eerste stap naar Rotary?
Greetz
Ik heb tijdelijk een Rotary te leen zodat ik dit eens kan proberen. Het betreft een Ferm AGM1037.
Allereerst wilde ik meer te weten komen over de machine, maar kan niet de dingen vinden waar ik specifiek naar zocht;
Hoeveel toeren maakte me machine, op welke stand.
Ik zal dus op gevoel moeten gaan, maar als ik het allemaal niet te gek maak, zal dit wel goedkomen.
Ik heb enkele jaren geleden een Rotary in mijn handen gedrukt gekregen toen ik bij een poetsbedrijf werkte.
Ik wilde na werktijd dit wel eens proberen op mijn BMW. Het duurde even, maar na een tijd had ik de kont van mijn BMW
hologram-vrij kunnen polijsten. (Let op, ik wist niet eens wat hologrammen, polijstbanen, compounds en dergelijke waren!)
Ik heb wat rondgezocht op internet en al snel kom je dan enorm veel filmpjes en forums tegen.
Het meest duidelijke filmpje dat ik heb bekeken is van Chemical Guys.
Over het algemeen heb ik nu wel een beeld bij wat er mis kan gaan en enkele Tips&Tricks,
maar vraag mij nu af met welke pads + Compound combinatie ik zou moeten beginnen...?
Ik heb de Raffini Foam pads van Monello en de witte + blauwe Spiderpads van Scholl.
Als compound de Monello reeks en de S20 + S3 van Scholl.
Ik heb nog een boterzachte sloopmotorkap liggen die ik ga gebruiken om simpelweg het gevoel te krijgen.
Deze kap is al met mijn DAP bewerkt, dus hoeft niks aan te gebeuren, maar ik kan dan wel mooi
rare dingen doen. Althans, er zit geen blanke lak op, maar toch effe wat foute dingen proberen zodat ik ze herken, etc.
Als ik de feeling een beetje heb, oefen ik nog meer en ga dan toch gewoon wat proberen op de kont van mijn BMW.
Naast de swirls die er na een dag al weer op zaten, is de lak redelijk netjes. Maar hier zaten wel wat diepere krassen in
die ik met de DAP na een paar hits toch minimaal kon verminderen, maar na nóg meer hits kwam ik geen steek verder.
De bedoeling is om te kijken of ik met een Rotary toch nét wat verder kom. Uiteraard met beleid.
Wat zijn jullie tips en adviezen voor deze eerste stap naar Rotary?
Greetz