• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste stap naar Rotary

Dibbuz;n433757 zei:
En soms lukt dat ook gewoon niet. Vaak lijkt een krasje niet zo diep maar om die laatste 10-15% weg te krijgen moet je veel meer lak verwijderen en dan moet je jezelf afvragen of het wel verstandig is om zoveel lak op te offeren voor dat ene krasje. Ga eens 2 meter van de auto staan en kijk dan nog eens i.p.v. met je snuffert op 10cm van de lak. Dat is realistisch

Op een gegeven moment stopt het inderdaad.

De tijd dat de rotary zoveel beter was dan een DA is volgens mij ook al voorbij.
Ik ben begonnen met rotary en ben na een tijdje overgestapt naar DA met microvezel pads.
Ik moet zeggen dat ik op een wagen makkelijk anderhalf uur win met polijsten nu.

SanderBakker;n433780 zei:
Nou moet ik ook zeggen, dat we meer aan het roken zijn geweest en praten dan daadwerkelijk polijsten Haha :roll
Zo is een uurtje snel weg he!
:)
 
Ik heb met CarClean contact gehad over een VW Transporter. Zwart en dof, met veel krassen en swirls. Ik ga deze bus, hopelijk, aanpakken met mijn DAP en de combinatie Spiderpad + S3. Ik ga een testspot doen waarbij ik een stukje doe van 40x40cm en laat de DAP goed op de korrel inwerken. Dit deed ik altijd al en dacht dat ik dan te weinig corrigerende korrel overhield wanneer ik de haakse runs ging doen, maar ga dit nu weer doen. Als ik na 1 hit al behoorlijk wat glans terug heb en matig de krassen heb aangepakt, ga ik eens goed kijken of de betreffende swirls en krassen niet te diep zitten.

Zo ja, ga ik de eigenaar adviseren om het resultaat te beperken tot meer glans en reflectie, maar ik niet dieper ga en nog meer lak ga weghalen.

De betreffende bus word amper gewassen en wanneer hij wel word gewassen word dit met een spons o.i.d. gedaan. Als ik tot een goed resultaat komt zal ik de eigenaar ook aanbieden om maandelijks of sneller zijn auto te komen wassen. Foamen met Artico, wassen met pH-neutraal of misschien iets als Bathe+. Kunststof en banden beetje ophalen, etc.

Greetz