Ergens rond de zomer zal men nieuwe (en eerste) bedrijfswagen klaar zijn en mag hij afgehaald worden bij de dealer. Het is een Opel Astra innovation geworden in het coconut brown. Aangezien ik vroeger steeds tweedehandswagens kocht kon ik deze van in het begin een uitgebreide detail geven en zo veel mogelijk kleine issues oplossen vooraleer deze goed te beschermen voor de rest van zen carriere.
Omdat dit een volledig nieuwe is zal ik dit dus anders moeten aanpakken. Vermoedelijk gaat er weinig (ik hoop geen) werk zijn om zaken in de lak op te lossen en zal het dus enkel gaan om een grondige wasbeurt, gevolgd door een goede bescherming, maar ik weet alleen niet goed welke bescherming. Je hoort verschillende verhalen, nieuwe lak moet je 30 dagen met rust laten, andere zeggen dat sommige wax mag, sealants niet.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Normaal gezien zou ik vragen om niets aan de wagen te doen als hij wordt afgeleverd maar dat mag niet van de leasing firma dus moet ik Opel laten doen, hopelijk houden ze het bij het afhalen van stickers en geen carwash.
Hieronder mijn stappenplan
Inspiratie hiervoor gehaald vanop het schitterende youtube channel van AMMO NYC, en dan specifiek deze videos
Ruim in foam zetten en spoelen
Velgen met Non ferro en spoelen
Lak met Non ferro => om te zien waar vervuiling zit
=> enkel deze plekken met een clay bar na het spoelen
Nogmaals foam voor zeker alle non ferro weg te krijgen
Wassen met DJ Born to be mild
Drogen samen met Q2 Wetcoat (als dit veilig is tenminste)
Controle op enkele imperfecties en deze polishen indien nodig, hopelijk niet
Aanbrengen van Q2 View (super product)
Aanbrengen van langdurige bescherming voor velgen (geen idee wat, Q2 rim is te moeilijk aan te brengen, ideeen welkom!)
Bescherming van de lak => helemaal geen idee of dit mag, goed is en wat goed is hiervoor.
Heb verscheidene producten hiervoor thuis al staan maar sta altijd open voor een collectieuitbreiding
Omdat dit een volledig nieuwe is zal ik dit dus anders moeten aanpakken. Vermoedelijk gaat er weinig (ik hoop geen) werk zijn om zaken in de lak op te lossen en zal het dus enkel gaan om een grondige wasbeurt, gevolgd door een goede bescherming, maar ik weet alleen niet goed welke bescherming. Je hoort verschillende verhalen, nieuwe lak moet je 30 dagen met rust laten, andere zeggen dat sommige wax mag, sealants niet.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Normaal gezien zou ik vragen om niets aan de wagen te doen als hij wordt afgeleverd maar dat mag niet van de leasing firma dus moet ik Opel laten doen, hopelijk houden ze het bij het afhalen van stickers en geen carwash.
Hieronder mijn stappenplan
Inspiratie hiervoor gehaald vanop het schitterende youtube channel van AMMO NYC, en dan specifiek deze videos
Ruim in foam zetten en spoelen
Velgen met Non ferro en spoelen
Lak met Non ferro => om te zien waar vervuiling zit
=> enkel deze plekken met een clay bar na het spoelen
Nogmaals foam voor zeker alle non ferro weg te krijgen
Wassen met DJ Born to be mild
Drogen samen met Q2 Wetcoat (als dit veilig is tenminste)
Controle op enkele imperfecties en deze polishen indien nodig, hopelijk niet
Aanbrengen van Q2 View (super product)
Aanbrengen van langdurige bescherming voor velgen (geen idee wat, Q2 rim is te moeilijk aan te brengen, ideeen welkom!)
Bescherming van de lak => helemaal geen idee of dit mag, goed is en wat goed is hiervoor.
Heb verscheidene producten hiervoor thuis al staan maar sta altijd open voor een collectieuitbreiding