• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eeuwige zoektocht? 1 staps produkt..

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Mede detailers,

Morgen heb ik een zilveren Focus wagon uit 2008 die al enige tijd geen liefde heeft gekregen. Helaas ben ik genoodzaakt de auto slechts met 1 stap (ex colli 915) te behandelen. Ik ben in het bezit van DJ Need for Speed en Mezzo, maar met deze laatste mag je officieel niet finishen. En NFS is net even te zwak om de krasstraat swirls voor een groot deel te verwijderen. Het doel is om de auto wat meer glans mee te geven en niet om alle krassen te verwijderen. Deze gaat daarna toch weer door de krasstraat...

Nu lees ik hier en daar dat DJ Lime prime (niet de lite) het gat zou opvullen tussen een finish en mezzo. Kan iemand dit bevestigen? Of is het gelijk aan need for speed?

Heb ook de term M105 voorbij zien komen, maar dit lijkt veel op Mezzo.

Hoor graag jullie ervaringen en bevindingen met bovenstaande producten.

Groet,

Robert

oh ja, ik probeer zoveel mogelijk foto`s te maken!

NFS en Lime Prime hebben dezelfde micro abrasives zover ik weet...
Als je niet anders kunt, Mezzo op lichtgroen bv als 'eenstapper'?

Op een zilveren Focus kan je prima finishen met een witte pad. Als die daarna toch door de wasstraat gaat maakt dat ook niet meer uit.
Daarna Need For Speed op zwart en prima!

Ik heb in het verleden met één stap (mezzo op wit) al erg mooie resultaten behaald...ik weet het, dit is vloeken in de kerk, maar het resultaat (op middelharde lak) bewees het...er waren trouwens collega forumleden bij :ja

NFS en lime prime verschillen in 1 kritiek puntje toch wel van elkaar.
NFS zou een carnauba wax bevatten. Evenals een lichte cleaner en polish.
Lime Prime is een lichte cleaner en polish die voorbereid op een carnauba wax.

Ik gebruik zelf NFS op een Barentz Blue Volvo S40, het is geen superoplossing maar hij gaat er zeker wel van bliinken!
(wassen - kleien - NFS)

Als je het op de Dap gaat doen, witte pad, kan prima, iets langer doorwerken dan normaal en de laatste passes je toerental rustig afbouwen en nagenoeg geen druk geven op de machine.

Daarna is t net waar je zelf zin in hebt, NFS of de 915 er over.

Op basis van de antwoorden heb ik al een strijdplan gemaakt.. Uiteraard eerst wassen en kleien. Dan staat bekijken en testspot...! Eerst licht groen en mezzo en eventueel witte pad met mezzo. Daarna geen NFS ivm hechting Collinite 915. Duurzaamheid gaat voor glans.

Dank voor de adviezen en informatie.. Scheelt weer dat ik niks hoef te kopen!

Groeten,

Robert

sorry maar duurzaamheid en een wasstraat gaat niet samen, ik zou me daar ook niet over druk maken. De rotzooi in een wasstraat stript je waxlaag en spuit er een laagje op waardoor je tijdelijk weer de ' mooie druppeltjes' op de lak krijgt.

Ik heb nu al een aantal keer voor mensen hun auto behandeld met hetzelfde doel en richt me dan voornamelijk op het kleien en deurranden ed waar de wasstraat niet komt goed schoonmaken. Daarna een lichte polijststap erover om de sporen die gemaakt kunnen zijn tijdens het kleien te verwijderen.

Wouter,

Jouw reactie heeft mij inderdaad aan het denken gezet. Met de komende winter gaat de auto vaker door de wasstraat. In de zomer gebeurt dit slechts 2 keer... (zucht).

Het wordt licht groen met Need for Speed. Zojuist de auto gekleid en hier kwam een hele gele laag vanaf wat aanvoelde als schuurpapier. De swirls vielen met TL verlichting redelijk mee.

Vanavond de foto`s...!

Robert

Zo ideaal vind ik het nou ook weer niet. Leuk voor single stage paint maar als je wilt verbergen dan is de Synwax een betere keuze.
Deze bevat ook een milde cleaner.