• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mezzo op wit... en dan?

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Heren en dame(s),

Ik hoop binnenkort mijn auto te kunnen ontdoen van zijn eerste mini krasjes en mini swirls.. Na twee jaar is dit niet zo gek. Ik ben van plan de auto met een witte pad en mezzo na te lopen. Uit ervaring weet ik dat dit voldoende is op mijn lak.

Als ik met een witte pad eindig, hoe nodig is het om dan met een licht groene of zwarte pad en finale te eindigen? Ik wil daarna DJ Need for Speed op licht groen toepassen voor de wetlook en als pre wax cleaner. Dan toppen met wax..

De reden waarom ik het vraag is omdat ik geen finale of soortgelijk heb. En ik vermoed dat DJ NFS te weinig korrel heeft om te finishen.

Het is nu zoeken naar de swirls, dus de lak verkeert in prima staat!

hoor graag jullie mening.

Robert
 
Na Mezzo en wit kan je eerst maar 1 ding doen: koffie!

Vervolgens kijk of JIJ tevreden bent, ben jij tevreden dan ben je klaar.
Het verschil tussen Finale op groen en Mezzo op wit is vaak vrij klein.
Persoonlijk zou ik niet finishen met wit op Mezzo maar voor heel veel mensen is dat wel goed genoeg.
 
Ik had deze vraag ook in een ander topic gesteld maar nog geen respons. Daar dit topic er bijna naadloos op aansluit:

Als je met een grove combinatie (Forza op geel) begint, is het dan noodzaak om eerst af te bouwen met middelgrof (Mezzo op oranje) en dan af te sluiten met de lichtste combo (Finale op groen)?

Ik heb namelijk eerst de Forza op geel toegepast en ben met Finale op oranje gefinisht. Het resultaat is gewoon goed, dus geen probleem neem ik aan?
 
Zoals Dibbuz al zegt:

"Vervolgens kijk of JIJ tevreden bent, ben jij tevreden dan ben je klaar."

Het gaat dus om het vetgedrukte onderstreepte gedeelte ;)
 
Duidelijk verhaal.

Laat ik het dan iets anders formuleren. Heb ik qua glans meer baat bij finale op groen/zwart? Draagt het bij aan een wetlook? Ik vermoed van wel..

Robert
 
De stap Forza naar Finale is wel erg groot, dat is echt niet meer aan te raden.
De stap wit+mezzo naar finale+groen is een stuk kleiner. Die stap overslaan is minder belangrijk dan de oranje/wit en mezzo.

edit: wetlook wordt bepaalt door een aantal factoren:
-krasjes (kan je verwijderen zover mogelijk)
-vervuiling (verwijder je met klei en polijstmiddel)
-sinaasappelhuid, valt weinig aan te doen.

Hoe zwaarder een polijstmiddel hoe meer kans op marring (kleine krasjes, zie 1e punt)
Mezzo en wit laat nauwelijks meer marring achter, soms is het te zien, soms ook niet.
Hoe beter je afbouwt hoe mooier de glans is al zal de toenamen van glans van forza en geel naar oranje en mezzo veel groter zijn dan mezzo en wit naar finale en groen.
 
Ome Robert zei:
Duidelijk verhaal.

Laat ik het dan iets anders formuleren. Heb ik qua glans meer baat bij finale op groen/zwart? Draagt het bij aan een wetlook? Ik vermoed van wel..

Robert
ik vermoed dat je gelijk hebt Robert, maar nogmaals... Testspot en kijken of JIJ tevreden bent :)^
Misschien kun je NFS op lichtgroen doen, daarna op zwart...
Om toch enigszins gebruik te kunnen maken van de "korrel" in de DJ NFS :weetniet
 
Dibbuz zei:
De stap Forza naar Finale is wel erg groot, dat is echt niet meer aan te raden.

Daar was ik dus al een beetje bang voor, kwam hier te laat achter. De auto ziet er netjes uit hoor, geen holgrammen en dergelijke. Maar de volgende keer zal ik wel beter afbouwen indien de Forza benodigd is.

Thanx!
 
Geeft niks, het is geen onherstelbare schade alleen minder optimaat.
 
Zo... Lastig lezen als twee mensen vragen stellen in 1 topic!!

Ik ga proberen om Mezzo toe te passen, dan testspot met NFS op licht groen en spot met NFS op zwart. Dan de lak beoordelen middels een lichtbron. Bij een volgende bestelling zal ik een fles Finale meenemen. Dan is de discussie uit de lucht en weet ik zeker dat het is afgebouwd.. Ondanks het feit of ik het wel/niet goed vind.

Wordt vervolgd!!

Robert
 
Zou precies hetzelfde doen Robert :ja
Eerst proberen met het spul wat je hebt, als je tevreden bent, mooi die fles Finale laten staan....
 
Ik heb er nog even over na zitten denken...

Als ik de auto behandel met Mezzo en een witte pad, daarna met DJ lime prime (niet de lite) op licht groen en afbouw met DJ NFS op zwart? Volgens zeggen is lime prime een beetje te vergelijken met SSR1/Finale.

Al vraag ik me af of het nut heeft om na de cleaner wax (LP) vervolgens de auto te behandelen met een cleaner wax met een beetje carnauba (NFS).

Wellicht iemand die ervaring heeft met lime prime en die bovenstaande kan bevestigen? Denk dat het gewoon een fles Finale wordt...

Robert
 
Gisteren heb ik de helm van Wilma ook even onder handen genomen. Helm had wat last van swirls en kleine krasjes.
Enige probleem was dat ik alleen mezzo en een zwarte pad had en de dodo lime prime.
Na 1 hit met mezzo op zwart zaten er nog fijne krasjes in. Na 1 hit lp op zwart is het eindresultaat super strak.
Die lime prime is dus wat dat betreft wel te vergelijken met finale.
De nfs heb ik zelf nog niet gebruikt.