• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW F31 voorzijde en motorkap opnieuw gespoten

mcpeet

Detailing addict
26 aug 2020
30
60
Mij BMW 320 (F31) had schade aan achterbumper en bij autoschade herstelbedrijf meteen ook de gehele voorbumper met spoiler en motorkap opnieuw laten spuiten. Die zagen er door de steenslag niet meer uit. Maar nu de vraag. Wat kan ik het beste doen met de nieuwe gespoten onderdelen. Rest van de auto (opachter bumper na) staat in colonite 845. Afgelopen najaar aangebracht. Is het verstandig om de BMW meteen in Si3D van Nanolex te zetten (nu in de aanbieding). Heb ik wel een uitdaging om de auto ergens 24 uur binnen te zetten. Garage cq carport heb ik niet
IMG_0743.jpg
IMG_0744.jpg
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Check eerst even of de panelen zijn afgebakken en/of dat ze dus al "afgesloten" mogen worden met product.

De Collinite zal inmiddels al zijn werking verloren hebben, mits je boostende producten hebt gebruikt.
 
Afgebakken bij auto nog nooit van gehoord, maar ik ga het navragen. Na het wassen gebruik ik 9 van de 10 keer WashCoat of Wetcoat.
 
Ik zou bijna overwegen om iets van fysieke bescherming aan te laten brengen in de vorm van folie. Dan worden ze ook niet meer zo erg dat het herspoten moet worden.
Maar meestal met nieuwe lak is het een paar maanden wachten voordat je ze coat, niet wax toch? Bij de spuiter hadden ze na het polijsten de panelen gewassen en iets van spray wax aangebracht.
 
Waar is dat op gebaseerd?
Over het algemeen kan je na 1, zeker 2 weken later wel aan de slag.

Je wilt niet weten wat schade herstellers zelf allemaal doen.
 
Waar is dat op gebaseerd?
Over het algemeen kan je na 1, zeker 2 weken later wel aan de slag.

Je wilt niet weten wat schade herstellers zelf allemaal doen.
Zit een beetje in hetzelfde schuitje; auto willen coaten na het spuiten. Je kan dus gerust na 2 weken polijsten en coaten?