• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Effe voorstellen.

Railrunner

Detailing rookie
6 okt 2024
2
2
Hallo, ik ben hier terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar een poetsmachine.
Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik zoek een kleine machine om onze Mercedes E200 en mijn Mazda CX30 bedrijfsauto twee keer per jaar in de was te zetten.
Met de hand doen duurt mij te lang en is dan vaak een reden om het maar niet te doen of uit te stellen.
Wat ik zoek is een kleine machine met doorsnede van max 125mm en licht van gewicht.
Ik ga met de machine de auto’s alleen maar in de was zetten, niet echt polijsten.
Wij kan mij adviseren?
 
Welkom op het forum. :D

Als het alleen om het aanbrengen van een wax is, dan zou ik het zo goedkoop mogelijk houden. Dan kom je al snel uit op simpele machines van een paar tientjes, zoals bij bepaalde bouwmarkten of automaterialenzaken. (Commerciële links zijn niet toegestaan, dus je zal effe moeten Googlen)

Wel ben ik benieuwd welke wax je dan gebruikt, die 6 maanden naar behoren werkt?

Je zou ook kunnen kiezen voor producten die een beschermlaag achterlaten, welke je makkelijker (maar vaker) moet aanbrengen. Denk dan aan wetcoats, shampoos met toevoegingen van wax o.id. erin, etc.
 
Nou die wax werkt geen 6 maanden lang maar vaker dit klusje doen heb ik geen zin in!
Tot nu toe heb ik altijd Turtle Wax gebruikt.

Ik had gehoopt op een advies maar ben nu nog net zo ver…
 
Dit is een machine die dit zou kunnen. De set is een voorbeeld waarin ook polijstmiddel zit. Losse machines worden ook wel eens (gebruikt) op het forum aangeboden.

Een duurzamere wax om machinaal aan te brengen is bijvoorbeeld https://www.carclean.com/nl/collinite-liquid-insulator-wax-no-845-473ml.html

Het is echter wel zo dat een goede voorbereiding het resultaat in grote mate verbetert, afhankelijk van hoe hoog je de lat zelf legt
 
Kun je niet beter leren hoe je een was aanbrengt met de hand?
Want met een machine gaat het niet echt sneller is mijn mening.

Een goede pad die makkelijk vast houdt en een harde wax en je bent zo klaar.

Flinterdun aanbrengen is de truc.

Zoiets:

En zoiets:

Mocht je nou een Maybach of een verlengde Audi A8 hebben staan dan is het een ander verhaal, maar die 2 truttenschudders (no offence) staan zo in de wax.
 
Je zou ook kunnen kiezen voor producten die een beschermlaag achterlaten, welke je makkelijker (maar vaker) moet aanbrengen. Denk dan aan wetcoats, shampoos met toevoegingen van wax o.id. erin, etc.

Ik had gehoopt op een advies maar ben nu nog net zo ver…

Wat @Quantoxx aanhaalt is wellicht een goed alternatief. Er zijn ook goede beschermingsproducten op de markt die veel makkelijker als een vaste wax aan te brengen zijn.

Zo kan je kiezen voor een shampoo zoals Gyeon Bathe+ die bij het wassen bescherming achterlaat. Of een Monello Aquafobia of Gyeon Wetcoat die je op de natte lak sprayt na het wassen en er dan weer vanaf spoelt die een maand of 2 blijft zitten. Of je kiest voor een product als Gyeon Cure wat je na het wassen op sprayed en wat ook 2 tot 3 maanden blijft zitten.

Het is allemaal geen 6 maanden standtijd maar het is ook nog geen half uur werk om te gebruiken.
 
Ik had gehoopt op een advies maar ben nu nog net zo ver…

Was het geen advies dan?

Je wilt er alleen mee waxen, dus dan zou een oude spons op een schroeftol prikken al kunnen volstaan. ;) Als ik bij Google ''poetsmachine'' intyp, dan krijg ik genoeg hits van goedkope machines die een padje laten ronddraaien en dus geschikt zijn.

Ik gaf je ook nog alternatieven v.w.b. andere vormen en methoden voor het aanbrengen van een beschermlaag.