• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

El Leon Winterprep 2010

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.594
198
45
Vandaag de Leon klaar gemaakt voor de koude maanden.

Paar dagen geleden al gewassen en gedeelte gekleid (wel even een Red Mistje gegeven als bescherming).
Wassen was dus vanmorgen zo gebeurt met WG Bathe en DJ Short Hair Wookie (ben helemaal knots van dat ding :jippie )
Daarna gekleid met PB Spray & Wipe en Meg's Mild Clay, er kwam genoeg gele zooi vanaf 8o

Polijsten met de DAP500, witte Kompressorpad en Monello Mezzo
Afgewerkt met de DAP500, groene Kompressorpad en Meguiar's M205

Daarna een volledige IPA wipedown om de olien van de 205 weg te nemen.
Gesealed met WG Deep Gloss sealant, ik dacht altijd dat deze waterdun was maar nu er een beetje uit is en het schudden veel meer klotst werd de DGPS ineens een stuk dikker, beetje ala PB's EX.:weetniet
Doseren gaat nu wel een stuk makkelijker ineens :)

Tijdens het curen de velgen in de Wheelwax gezet, bandjes met WG Tire Gel 1.0, ruiten gedaan, lederen stuur behandeld met Gliptone en nog wat andere kleine dingetjes.
Daarna de WG Deep Gloss uitgewapperd kan ik wel zeggen, wat gaat dat gemakkelijk zeg!

Waarom geen glaze? De Deep Gloss kan zo beter hechten aan de echte kale lak met een langere duurzaamheid tot gevolg.
Misschien dat ik zaterdag er een laagje Fuzion overheen zet.

De plaatjes:
elwinterprep201017.webp

elwinterprep201016.webp

elwinterprep201015.webp

elwinterprep201014.webp

elwinterprep201013.webp

elwinterprep201012.webp

elwinterprep201011.webp

elwinterprep201009.webp

elwinterprep201008.webp

elwinterprep201007.webp

elwinterprep201006.webp

elwinterprep201005.webp

elwinterprep201004.webp

elwinterprep201003.webp

elwinterprep201002.webp

elwinterprep201001.webp

En altijd gaan er beestjes op zitten na het poetsen ]-0
elwinterprep201010.webp

De Deep Gloss kan nu lekker uitharden in het zonnetje, wat dat betreft was dit echt een perfecte dag.
's Ochtends niet te koud en niet te warm, geen zon en 's middags een lekker zonnetje :-)^

Mooi werk weer Dennis, glans waar je u tegen zegt en mooie foto's met het zonnetje er op zonder swirls.

Ben benieuwd hoe de WG DG PS de (strenge) winter door komt, misschien nog een update rond januari mogelijk bijv?

Flinke detail, en heb een leon topsport altijd al mooi gevonden...
Hopelijk blijft het vannacht droog voor de DGPS :-)

@mk-us: thanks! Glad dat ie is... niet normaal. Nog niks gladders tegen gekomen in ieder geval.

@Binnetie: ik heb helemaal geen harde lak, de mijne is medium, niet te zacht en niet te hard :jippie

@SkyBump: ook zeker benieuwd hoe de standtijd zal zijn. Ik kan niet beloven dat deze blijft zitten tot januari maar mocht het wel zo zijn dan doe ik een update!

@Starck: de DGPS is uitgepoetst rond kwart over 2. De volle 12 uur zal die niet redden ivm dauw maar hij kon lekker uitharden in het zonnetje. Ik denk dat het wel meevalt.
Droog blijft het sowieso, dat wel :)

@Marijn: Thanks! :-)^ Je weet niet hoe vaak de kans nog komt dat je én vrij bent én goed weer om te detailen tegenwoordig.

@bartr123: zeker weten! Spul is echt waanzinnig 8d

@Eelco: hij is ook nog eens deukvrij (laatst 3 deukjes eruit laten halen), even een geintje met Photoshop ;-) Er is verder niks geshopt, niet met glans en niet met zonnetjes.

@Jeroen: het idee was om al een gedeelte te kleien (voorkant en dak) zodat het vandaag sneller klaar was. Maar uiteindelijk het dak en de voorkant nog een keer gekleid en er kwam zelfs van die delen nog troep af.

Looking good, maar dat heb je me al vaker horen zeggen :cool

Zou net iets beter uitzien als je m'n flesjes had gebruikt :lol

Het valt op dat er nog steeds lak op je koetswerk zit Dennis ! (Amsterdams geintje)

Zoals altijd weer keurig nette winterprep ! Die Red Mist is trouwens geweldig spul....