• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

El Leon Pre-Summer Detail

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.505
198
44
Gisteren en vandaag de Leon weer eens lekker een full detail gegeven (op een paar details na helaas).
A3 deed ook lekker mee met zijn A4 :cool:

De bedoeling was om hem helemaal in-and-out te doen maar het verwijderen van de folie op de voorportieren gooide roet in het eten.
Wat is dat een klus om die lijmresten weg te krijgen. Van alles geprobeerd: lijmverwijderaar, Glass Scrub, zelfs een rotary met polijstmiddel.

Mijn nieuwe grote vriend is de klein plastic scheermes i.c.m. A.S. Tardis, je moet even durven maar dat gaat een stuk sneller dan met een doekje en vingerwerk.
Waarom heb ik het weggehaald? Simpelweg omdat de kans groot is dat ik een keer aangehouden wordt ermee. Dat is al een keer gebeurt maar ik had toen mazzel (ze kregen een oproep).
Ben het ook zat om elke keer mijn ramen naar beneden te doen als er een politiewagen in de buurt is. Ik ben het liever voor voordat ik een prent heb.
Uiteraard blijven de achterzijruiten en achterruit lekker getint.

Stappenplan:

Dag1: (van 12:00 tot 16:00)
-Velgen met Bilberry Wheel Cleaner
-Bandjes met Super Degreaser ontvet
-Foamen met Hyperwash
-Ruiten met Glass Scrub schoon gemaakt
-Wassen met Zaino Z7 shampoo
-Drogen met Supernatural Drying Towel
-Lak gekleid met Meguiar's blauwe klei (mild) en Last Touch
-Velgen gekleid met Paarse harde klei en Last Touch

Dag 2: (van 9:00 tot 19:30)
-Velgen met Hyperwash gewassen
-Gewassen met Zaino Z7
-Afplakken
-Polijsten met de DAP500, witte Kompressor pad en Monello Mezzo
-1e ruit folie verwijderd
-Polijsten met de DAP500, groene Kompressor pad (finishing) en Monello Finale
-IPA wipedown
-Zaino Z6 wipedown
-Zaino Z5 i.c.m. ZFX accelerator
-Zaino Z5 i.c.m. ZFX accelerator (2e laag)
-Zaino Z2 zonder ZFX (3e laag)
-2e ruit folie verwijderd
-Ruiten met Glass Cleaner concentrate schoongemaakt
-Ruiten met Provision Rain Clear
-Velgen in de Wheelwax
-Banden in de Z16 Tiredressing
-Uitlaat met Powerball en Mother's Alu Polish


Picture Time!

Na de Mezzo:
leon07.jpg


leon08.jpg


Afters!
leon10.jpg

leon11.jpg

leon12.jpg

leon13.jpg

leon14.jpg

leon15.jpg

leon16.jpg

leon17.jpg

leon18.jpg

leon22.jpg

leon23.jpg

leon26.jpg

leon28.jpg

leon29.jpg

leon30.jpg

leon31.jpg

leon32.jpg

leon33.jpg

leon34.jpg

leon35.jpg

leon36.jpg

leon37.jpg

leon38.jpg

leon39.jpg

leon40.jpg

leon41.jpg

leon42.jpg

leon46.jpg

leon47.jpg

leon48.jpg

leon49.jpg

leon50.jpg

leon51.jpg
 
Mooie glans weer zoals altijd ;)... Hoe beviel de kit van Zanio eigenlijk?

Edit: ik zie het al.. de Zanio kit staat al weer te koop :-b
 
Een hele mooie auto die leon, mooie velgen ook. Ik hoef niet te zeggen dat die er strak bij staat denk ik......:)^

Mooie beading ook :-b

Zijn jouw ruiten origineel ook getint Dennis, bij mijn golf heb ik er ook folie op zitten en ben dus een keer aangehouden en een boete gekregen.
Ik dacht wat nou, ik had namelijk de folie gekozen die wettelijk mocht rondom. Een paar procent de grens overschreden wat betreft tint, omdat er al een tint in de ruit zat.

Ik kreeg wel een boete, maar hoefde de folie er niet af te halen, wat een krom beleid weer in dit land.

Maar een mooie beading hoor.....:-b
 
@tamer, mijn ruiten zijn inderdaad standaard al getint. Meestal is de folie wel legaal alleen niet meer zodra je het op je ruiten plakt.
Alleen dat vermelden ze er niet bij. Je mag 50% verduistering hebben maar standaard is het al snel 30-35%.
Ze kunnen je kenteken in nemen en dat krijg je weer terug als je de auto zonder folie kan laten zien, ik pas daarvoor.

@SkyBuMp, Zaino zit wel goed qua kwaliteit maar het zal niet mijn merk worden. Puur gevoelsmatig. Voorlopig zit het erop :)
 
T' is weer een plaatje Dennis!:heart_eyes:

Hier staat een Ibiza in dezelfde kleur, maar de dag dat die zo strak is moet nog komen....:D
 
Geweldige glans, glimworm ! Een fantastische summer-shine-before-Seat ! Echt top, ga de Scenic over 1 week ook onderhanden nemen, heb er zin in !