• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full Detail] Golf VI R Rising Blue

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.688
200
Berkel en Rodenrijs
GolfR%20(7).JPG
Omdat het veel werk was, even mijn broers laten helpen!

Het plan van aanpak in chronologische volgorde:

- Auto en velgen gewassen met Dodo Juice Born to Be Mild shampoo met de Supernatural Short Hair Wash Mitt en de Merino Wheel Mitt:

GolfR_1.jpg


- Auto gedroogd met de Air Force Master Blaster van Metro, niet handig, want ik vergat de Iron.X stap. :roll

- Resten van stickers en transportfolie verwijderd (motorkap, voorruit, deursponningen etc.) met ValetPro Glue & Tar Remover.
- Auto, inclusief velgen, volledig behandeld met CarPro Iron.X, nieuwe mild ruikende versie, verbruik ongeveer 150ml. De auto voelde tijdens het wassen bovenop de achterbumper ruwig aan, ik heb er daarom voor gekozen om de hele auto met Iron.X te behandelen. Vooral de achterkant was vervuild met spoorslag, maar ook op de zijkanten en in de kommen van de deurgrepen zat spoorslag. Dus ook bij nieuwe auto's is een behandeling met Iron.X een aanrader. Het werkt uitermate simpel, opsprayen, in laten werken en afspoelen:

GolfR_Iron2.JPG

GolfR_Iron3.JPG


- Volledig afgespoeld en weer gedroogd met de Master Blaster:

GolfR%20(8).JPG
- Een aantal test-spots met milde klei gedaan, maar nergens meer vervuiling te vinden.
- Lak roterend gepolijst met Monello Raffini Mezzo, een witte Monello Kompressor Polishing Pad (wit), op verschillende plekken zaten vegen, lichte swirls en andere imperfecties. Hier en daar lichte krasjes met 1 of 2 extra hits verwijderd:

GolfR_2.jpg


- Lak met de Polishing Power DAP900 nabehandeld met een groene én zwarte pad samen met Monello Finale, ik heb nog getwijfeld over roterend finishen, maar gezien de permanente C.Quartz coating en het gebrek aan zonlicht buiten, vond ik het te risicovol om erop te vertrouwen dat hij 100% hologramvrij zou zijn.
- Alle zwarte delen roterend gepolijst met Monello Finale en een rode 4" spot buff pad, de zwarte delen waren zo gevoelig dat dit het beste resultaat gaf. opgebouwd van 600 naar 900 toeren, afgebouwd naar 600 en vervolgens 300.

- Afgenomen met Monello Raffini Spruzzo en daarna een half uurtje laten wasemen.
- Afgenomen met de door C.Quartz aanbevolen IPA mix (90% IPA, 10% Meguiar's Super Degreaser), je voelt dat daarna de lak niet meer glad is (olievrij dus).
- Lakinspectie gedaan met Sun Gun en Brinkmann lampen, geen delen gevonden die nabehandeling nodig hadden.
- Afgenomen met 1:1 IPA, better safe than sorry. Om C.Quartz goed zijn werk te laten doen, is het belangrijk dat alle oliën van en uit de lak verdwenen zijn. Vergeet je een stuk, dan heb je kans dat C.Quartz niet goed pakt.

- C.Quartz laag 1 aangebracht, 45 minuten laten curen, uitgepoetst met een Micro Suede towel van Poorboy's World (nog niet te koop) Ook de koplampen en de achterlichten zijn in de C.Quartz gezet. Intussen van Diventa Bella een sauna gemaakt (22 graden celcius, terwijl een lekkere werktemperatuur ongeveer 15 graden is:

GolfR_3.jpg

GolfR_4.jpg


- Na 3 uur doorharden van de eerste laag C.Quartz is de 2e laag C.Quartz aangebracht. De zwarte grill had speciale aandacht nodig en uiteindelijk is C.Quartz daar aangebracht met twee vingers, een microsuede en een stukje tape: :cool:

GolfR%20(9).jpg

- Velgen in de CarPro Reload gezet als test, na het zomerseizoen gaan ze eraf en zullen ze ook met C.Quartz behandeld worden. Er komt dus een 2e set velgen voor de winter. :ja
- Banden in de Mothers Wax Reflections Tire Care gezet. Dit geeft een nette en vooral niet overdreven matglanzende band, diep zwart.
- Uitlaten zijn van RVS en waren mattig vanuit de fabriek, deze zijn gepolijst met Mothers Billet Metal Polish, hoewel het een milde polish betreft, kwam de glans enorm op:

GolfR%20(3).JPG
- Ramen buiten en binnen gereinigd met Autoglym Fast Glass, ik merk dat ik daar vaak naar grijp, werkt fijn, zuinig en snel.
- Ramen, inclusief schuif/kanteldak, voorzien van Rain Repellent Gel van Pro Vision.
- Interieur gezogen met de Metro Vac 'n Blo, kunststof delen schoongemaakt met Poorboy's World Spray & Wipe.
- Leder verzorgd met Gliptone Conditioner, geeft een net mat resultaat, en het leer voelt niet glad of vettig aan.

Resultaat:
GolfR%20(5).JPG
img]http://media.Carclean.com/img/forum/GolfR (6).jpg[/URL]

Wat detailfoto's:
GolfR%20(6).jpg
img]http://media.Carclean.com/img/forum/GolfR (4).JPG[/URL]

Nog net even een zonnetje buiten:
GolfR%20(2).JPG
img]http://media.Carclean.com/img/forum/GolfR (7).JPG[/URL]

De C.Quartz bescherming heeft met dit koude weer een uithardtijd van 7 dagen nodig. In die tijd mag de laag wel gewoon nat worden, maar hij mag niet gewassen worden met een shampoo. Na deze uithardtijd zal de auto gewassen worden en zal de auto geheel in de Reload worden gezet. C.Quartz is van zichzelf niet heel glad en de beading is goed, maar niet super. Met Reload kunnen we dit weer sterk verbeteren, een goed duo dus. Uiteraard kan C.Quartz ook getopt worden met een pure wax, zoals de Blue Velvet Pro, maar omdat we de goede eigenschappen van deze wax al kennen, vinden we het leuk om te testen met Reload.

Totaal heeft deze detail ongeveer 24 uren gekost. Meermaals is er van alle kanten hulp aangeboden, maar ik vond het heerlijk om op mijn gemak lekker met de R bezig te zijn. :-b

Overigens, wederom heeft het nut van onze poetsbrug zich bewezen, ik ben er steeds meer overtuigd dat je als professionele detailer niet zonder brug zou moeten willen werken.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende detail! :cool:
[/size][/color]
 

Bijlagen

  • GolfR%20(4).JPG
    GolfR%20(4).JPG
    48,7 KB · Weergaven: 167
  • GolfR%20(1).JPG
    GolfR%20(1).JPG
    98,6 KB · Weergaven: 185
Leuk gedaan Tim.
Ook een heel mooi karretje. Hoop dat Dana (c.q. jullie) er meer en langer plezier van zullen hebben dan met z'n voorganger.
 
Is ie in goede staat afgeleverd door kamsteeg? Mooie bak en meteen goed in de protection :heart_eyes:

BTW nav. de opmerking van Bart....tussendoor naar de kapper geweest? ]d~^
 
He Mister DAP met een Festool? Dat is net zoiets als de bakker die zijn eigen broodjes niet eet :-"
Geweldig mooie kleur.
 
Zeer nette wagen in de juiste kleur.
Veel succes ermee!

Greetz Rob aka Vadebo

BTW: kan goed zien dat jullie broers zijn, zeker een tweeeiige eenling? ;)
 
BTW: kan goed zien dat jullie broers zijn, zeker een tweeeiige eenling?

Ik dacht al is dit nu fotoshop , lijken zo goed op elkaar .
en hele mooie wagen , hoop dat ze er nu met hun poten vanaf blijven .;)
 
Leuke photoshop! Wat een uber kleurtje zeg! Was de wagen erg vies/lakdefecten/beschadigingen? Prachtige wagen, heel veel plezier toegewenst! Maar dat zal vast wel lukken ;)
 
Heel leuk gedaan Tim! (jammer dat er nog geen functie van 'respect' o.i.d. beschikbaar is via dit forum)
Nu heeft Dana nog meer 'Tim' om van te houden ;)

Erg mooie auto :)^ :)^
Ben benieuwd naar het eind resultaat! :ja
 
Leuk gedaan zo Tim, jammer dat al die "broers" van je het werk niet 2x zo snel afkrijgen :D
Is de auto door de dealer "behandeld" of hebben ze alleen de transportfolie verwijderd?
 
Leuk bakje en wat een aardige broers Tim dat ze je even komen helpen :D , ik ben benieuwd naar het volledige verslag.

Heel veel plezier Dana en Tim met deze auto, hoop dat deze wel mooi in de oprit blijft slapen en niet op vakantie naar Polen gaat.
 
Afgelopen vrijdag de auto in real life mogen bewonderen :schaam
Hij was toen net die middag opgehaald bij de dealer. Er zaten zelfs nog wat lijm resten op de lak.

Echt een strakke wagen, kan er niks anders van zeggen! ben benieuwd naar de volgende foto's ;)