• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full Detail] Golf VI R Rising Blue

Met zoveel personen aan 1 wagen gaat het natuurlijk wel snel....zelfs zo snel dat ze blijkbaar tijd genoeg hebben om tussendoor naar de kapper te gaan en zich te scheren zo te zien....8-())
 
Vele handen maken licht werk.

Dat deze auto inderdaad maar in Nederland bij jullie mag blijven.

Dana: van harte gefeliciteerd met je nieuwe auto. Hoop dat je er nog jaren plezier van zult hebben.
 
SkyBuMp zei:
Is ie in goede staat afgeleverd door kamsteeg?
Surfingwizzkid zei:
Is de auto door de dealer "behandeld" of hebben ze alleen de transportfolie verwijderd?
Paulus de Boskabouter zei:
Was de wagen erg vies/lakdefecten/beschadigingen?
De auto kwam in redelijke staat aan (onbehandeld, alleen folie verwijderd), niet al te vies, maar wel met lijmresten die verdacht veel op krassen leken, dus dat was even schrikken. Verder bleek er toch best wat vliegroest / spoorslag op te zitten, dit is met Iron.X aangepakt. Rondom op de auto veel lichte swirls op bepaalde plekken (dus niet over de hele auto, meer plekken door in en uitstappen, vegen en schuiven langs de lak) en zeer oppervlakkige krasjes (die wij wel zien, maar een leek niet). De achterlichten waren er slechter aan toe en hadden een aantal hits nodig om netjes te krijgen.

Helaas zit op de voorspoiler, onderop, schade. De pannenkoeken zullen die schade veroorzaakt hebben met het op- en afrijden van de trailer. Schade is herstelbaar met een spotrepair.

SkyBuMp zei:
BTW nav. de opmerking van Bart....tussendoor naar de kapper geweest? ]d~^
Virus zei:
Met zoveel personen aan 1 wagen gaat het natuurlijk wel snel....zelfs zo snel dat ze blijkbaar tijd genoeg hebben om tussendoor naar de kapper te gaan en zich te scheren zo te zien....8-())
Heel goed opgemerkt. tussentijds geknipt en geschoren. :ja

jeffrey rallye zei:
Wat zie ik op die foto een zeem.. :auw
Nee hoor, dat is een microsuede doek. Dus een microvezeldoek zonder lusjes. Hiermee kan je C.Quartz goed afnemen.

BlackPassat zei:
He Mister DAP met een Festool? Dat is net zoiets als de bakker die zijn eigen broodjes niet eet :-"
Mijn eigen broodjes eet ik ook, maar ik zal niet ontkennen dat een Festool net even iets meer kan dan een PRO900, daar is de prijs dan ook naar natuurlijk, voor 1 Festool kan je 5 PRO900's kopen.

Soepergrover zei:
Hebben je broers nog veel werk gehad aan de zwarte onderdelen?
Om hoofdpijn van te krijgen. Vooral de zwarte raamstijlen waren heel lastig:

- DAP900 zwarte pad en Finale -> Marring (marring is een duidelijk D/A patroon)
- DAP900 rode pad en Finale -> Marring (marring is een duidelijk D/A patroon)
- Rotary zwarte pad en Finale -> Fijne marring, zeer fijne hologrammen (stuk beter dan met D/A)
- Rotary zwarte pad M205 -> Marring (net iets meer dan Finale)

Uiteindelijk de zwarte delen roterend aangepakt met een rode pad en Finale, opbouwen op 600 toeren, langzaam laten afbreken op ongeveer 900 toeren en finishen op 600 toeren en afbouwen naar 300 toeren (stand 1 half gas), alle delen werken glashelder hiermee, maar de raamstijlen bleven niet 100%, ik denk dat ik tot 98% ben gekomen.

Het toont in ieder geval aan dat je met een rotary uitstekend (en zelfs beter) kunt finishen, maar dat het kritisch werkt. Nu hopen we op de werking / bescherming van C.Quartz. :cool:
 
Kijk dat is nog eens gebruik maken van de quote functie op een juiste manier :D


Leuk autootje zo zeg, met die extra brede lichtblauwe instapdorpels! :cool:

Ook weer echt zo'n Dana kleurtje, weer eens wat anders als rood haha!
 
ziet er goed uit, de golf. :heart_eyes: en wat een broeder liefde, Tim's broers helpen zo goed mee. :)^
 
Zeer zeer knappe wagen. Hopelijk blijven ze er nu met hun pollen vanaf !! Veel plezier ermee. Ben eens benieuwd naar het succes van de beschermlaag !!
Groeten
 
Was ook beetje een grapje hoor van mij.. :grinning:
Altijd wel jammer als je nieuwe auto koopt die eigenlijk helemaal niet mooi meer is.
Af en toe kijk ik ook wel is bij nieuwe auto's in de showroom schrik je gewoon van.. :auw
 
Tim,

Wat is dat voor applicator waarmee je de C Quartz hebt aangebracht? Uiteraard gefeliciteerd met deze aanwinst!
 
Snitser zei:
Wat is dat voor applicator waarmee je de C Quartz hebt aangebracht? Uiteraard gefeliciteerd met deze aanwinst!

Dat is de applicator die in de 30ml C.Quartz kit zit. De applicator brengt inprincipe zuinig en gelijkmatig aan, maar het is met vasthouden wennen, je kan er kramp van krijgen. C.Quartz heb ik eerder een aantal malen met een foamapplicator aangebracht en dat brengt makkelijker aan, maar wellicht iets ongelijkmatiger. Want bij bovenstaande applicator vouw je een Suede MF doekje om de applicator heen.
 
@ Tim

Ik had begrepen dat jullie tegenwoordig een detailcentrum hebben? Zijn hier al ergens prijzen van bekend? Ik heb een nieuwe Ford Fiesta besteld (in het rood, echt nieuw, niet tweedehands) en zou deze graag door jullie laten waxen/nalopen. Is dit al mogelijk? Ik ben van plan om de auto niet te laten behandelen door de dealer aangezien dit toch krassen oplevert.
 
Wij hebben inderdaad ons eigen detailcentrum, Diventa Bella, mail ons voor een prijsopgave.

Edit startpost aangevuld met wat stappen en foto's, nog niet helemaal klaar, straks weer mee verder.
 
Wat een schitterende auto Tim en Dana en een prachtig resultaat! Heeft vrouwlief je wel een beetje geholpen?

Een vraagje over de C.Quartz: je zegt dat de beading minder is, hoe is de sheeting? En hoe kan je het beste bij de C.Quartz constateren wanneer de werking aan het afnemen is(dus na een tijd)