• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail '14 Volvo V40 D4 R-Design

remonrace

Detailing chief
25 jun 2008
234
85
Hi allen,

De Volvo heb ik sinds december in mijn bezit nadat ik hem van een collega uit de leasepoule heeft overgenomen. Hij had een tweede kleintje gekregen waardoor hij overstapte naar een V70, waarna ik mijn kans zag om nog een 14%-bijtellings D4 te gaan rijden en m'n Golf Bluemotion in te ruilen! Ik rijd nu dus een maandje of 4 in de auto en het is een heerlijke auto; ziet er goed uit, rijdt lekker en trekt fantastisch door door de 190PK.

Echter had hij weinig aandacht aan de auto besteedt; zowel aan de lak, het interieur als de wielen. Daarom heb ik mezelf getrakteerd op een DAP900 Raffini Starters kit (power pack) om de auto eens onder handen te nemen. Ik ben erg te spreken over het eindresultaat; als finishing touch heb ik 2 weken later nog rimsavers aangebracht welke de auto weer helemaal af maken.

Als eerste was ik begonnen het leer te reinigen en te voeden: reiniging met de Mother foam cleaner, en vervolgens gevoed met Gliptone; een erg mooi resultaat! Het leer is weer mooi mat; als nieuw.

Bijrijdersstoel; je kan zien dat ik mijn brood in de ochtend altijd op het zitvlak leg.. het leer is erg vet;
IMG_2824.JPG

De berijdersstoel vooraf, erg glimmend leer:
IMG_2825.JPG


De bijrijdersstoel na;
IMG_2826.JPG

Achterbank na;
IMG_2827.JPG


De dag erna aan de buitenkant begonnen. Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild en de Monello Thick Mit. Ik ben gaan kleien met de Monello Dolce Verde klei set, waar met name op het dak en de zijkant erg veel vanaf kwam. Dit was van alleen het stuk dat zichtbaar is op de foto:
IMG_2828.JPG
En een kwart van het dak:
IMG_2829.JPG

Vervolgens ben ik gaan polijsten. Het is niet 100% geworden maar dat hoeft voor mij ook niet; ik rij er 40.000km per jaar in dus als het 'bijna perfect' is dan is het voor mij goed genoeg. Ik heb een ronde gedaan Raffini Veloce - Yellow Cutting pad, en één ronde met Raffini Finale - White polishing pad. Dat leverde al een mooi resultaat op:
IMG_2832.JPG
IMG_2833.JPG

Vervolgens heb ik de auto in de black hole gezet en 2 lagen Collonite 476s aangebracht. Hier was ik al erg blij mee!

IMG_2836.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2838.JPG
IMG_2841.JPG


Een doorn in het oog waren echter de velgen. Van de leasemij mocht ik ze niet laten herstellen dus heb ik rimsavers gekocht:
IMG_2843.JPG


Voor 1:
IMG_2884.JPG

Na 1:
IMG_2885.JPG

Voor 2:
IMG_2886.JPG

Na 2:
IMG_2887.JPG

Voor 3:
IMG_2888.JPG
IMG_2889.JPG

Na 3:
IMG_2890.JPG

De auto heb ik direct weer even gewassen, waardoor hij er nu helemaal naar wens bij staat!
IMG_2892.JPG
IMG_2893.JPG
IMG_2895.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_2891.JPG
    IMG_2891.JPG
    124 KB · Weergaven: 142
  • IMG_2897.JPG
    IMG_2897.JPG
    195,7 KB · Weergaven: 124
keurige detail.

gelijk weer een stuk struik in de auto op een van de fotos haha!
 
Ik had gebruik gemaakt van de ruimte bij m'n schoonouders, op de terugweg kregen we een paastak mee en die is te zien op de foto's ;) Bij m'n collega's viel de mond ook open van verbazing dat ik hier tijd en geld in stak ;) Uiteindelijk heb ik er zelf het meeste plezier van en bij gebrek aan een tweede auto er naast dan is het altijd de moeite waard!
 
DIe staat er zeker weer netjes bij:cool: En ook het stoeprandschadeprobleem is mooi opgelost op deze manier;)
 
Zo daar kwam een hoop vuil bij kijken bij het kleien:eek: ziet er weer goed uit iig. Dankbare kleur, alleen is het maar vanuit welk perspectief er naar kijkt:joy:
 
Mooi resultaat, goed werk! Ik denk dat de leasemaatschappij je dit wel in dank afneemt ;)
Ik draai de vraag altijd om: waarom zou je géén moeite stoppen in het mooi houden c.q. onderhouden van je lease auto? De leasemij en werkgever verwachten immers van je dat je de auto als een "goed huisvader" behandelt, zoals je je eigen auto ook zou behandelen.
 
Ze verwachten dat je de wagen als "gemiddeld" behandeld. Daar wordt ook de afschrijving op berekend die jij betaald.
Dus, je hoeft hem echt niet pico bello te detailen hoor, al is het wel leuk natuurlijk.
 
Nice job, de Volvo staat er weer netjes bij!
Die Rimsavers is niet mijn ding, maar gezien de argumentatie wel begrijpelijk dat je ze hebt geplaatst.

Even nog een hint: detail je (foto)lens: zit een paars vlekje op.......