• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full Detail] Golf VI R Rising Blue

Ik dacht dat het advies was 90% pure IPA & 10% puur afwasmiddel? Zo heb ik het in ieder geval gebruikt.

Maar ook net als jij voor de zekerheid nageveegd met een gewone IPA mix. Vertrouwde het toch niet volledig met het afwasmiddel er bij.
 
Ik vertrouw het afwasmiddel ook niet, daarom in overleg met Avi gekozen voor Super Degreaser. Dat was een prima oplossing, eigenlijk beter dan met afwasmiddel. Ik raad dan ook iedereen aan om Safe Degreaser of Super Degreaser of een andere ontvetter te combineren met IPA, in plaats van afwasmiddel.

Wel kan deze mix voor bepaalde laksoorten te agressief zijn (kan dan gaan vlekken of mat uitslaan), meerdere wipedowns met Spruzzo is dan het beste alternatief.

Jacco89 zei:
Wanneer komt die Micro Suede towel van Poorboy's World in de shop? en wat is dit precies voor doek?

Het duurt nog een paar maanden voor deze in het assortiment komt, het is een doek zonder lusjes of haartjes. Hij voelt dus suede-achtig aan. En is erg geschikt om 'op te wrijven' zonder dat je weer veel product opneemt. Kan ook gebruikt worden voor je interieur en je ruiten.

TOEZMAN zei:
Een vraagje over de C.Quartz: je zegt dat de beading minder is, hoe is de sheeting? En hoe kan je het beste bij de C.Quartz constateren wanneer de werking aan het afnemen is(dus na een tijd)

De sheeting van C.Quartz is goed / snel. C.Quartz zou een levensduur van 2+ jaar moeten hebben, maar de praktijk kan dat alleen bevestigen. Ook hierbij zal een verslechtering van beading een redelijke indicator zijn. De auto zal toch ook 2 keer per jaar gekleid gaan worden en we moeten afwachten hoe de C.Quartz laag hierop reageert (eventuele marring), ik verwacht dat jaarlijks polijsten nodig blijft om de auto 100% te houden. C.Quartz is krasvast, maar niet krasvrij. We willen ook nog wat tests doen met de laagdikte, er zijn meldingen van laagdiktes van 2 tot 6 micron en dat zou geweldig zijn. Dat houdt namelijk in dat swirls en waskrassen door de C.Quartzlaag opgevangen worden, in plaats van je lak zelf!

Ik heb de startpost weer ietsje aangevuld trouwens. :eyes:
 
Dodo Juice heeft wel al een Micro Suede Buffing towel in het assortiment :cool:
Uiteraard ook bij je favo webshop te verkrijgen :ja

Owjah, Tim & broers, goed bezig geweest :D
 
Net ff het gehele verhaaltje gelezen.En gewoon :)^ Tim:cool:

En Dana heeft er een prachtige bak an:party:

En hopelijk kan ik binnenkort de eerste C1 in de C-Quartz gaan zetten:party:
 
Jeez Tim ziet er erg mooi uit:)^ ,daar kan Dana wel blij mee zijn:ja

Blijf het een mooie gave bak vinden, zelf rij ik regelmatig in de golf VI gti, maar deze R met die uitlaten zo in het midden is mooier.
 
Tim,.dank voor de aanvullende info en foto's. Zou je voor het afnemen ook de korte vezel kant van een PB DMT kunnen gebruiken?
 
Denk dat het wel kan Snitser, maar de microsuede doeken hebben eigenlijk "geen" haren, zo kort zijn ze...
Uit de omschrijving maak ik op dat het redelijk "stroef" uitbuffen is, dus dat de microsuede's zich hier uitstekend voor lenen (makkelijker/steviger dan een MF)
:weetniet
 
Tim zei:
Overigens, wederom heeft het nut van onze poetsbrug zich bewezen, ik ben er steeds meer overtuigd dat je als professionele detailer niet zonder brug zou moeten willen werken.

Helamaal mee eens... ziet er ook zeer gebruiksvriendelijk uit!

Ik zeg GROUPBUY :D :party:
 
Snitser zei:
Tim,.dank voor de aanvullende info en foto's. Zou je voor het afnemen ook de korte vezel kant van een PB DMT kunnen gebruiken?

ivo's zei:
Denk dat het wel kan Snitser, maar de microsuede doeken hebben eigenlijk "geen" haren, zo kort zijn ze...
Uit de omschrijving maak ik op dat het redelijk "stroef" uitbuffen is, dus dat de microsuede's zich hier uitstekend voor lenen (makkelijker/steviger dan een MF)
:weetniet

Het heeft niet te maken met eventuele stroefheid van uitpoetsen, want C.Quartz laat zich juist heel makkelijk uitpoetsen. Het gaat er meer om dat een microsuede doek inderdaad geen haren heeft, meer een zacht suedeachtig en glad oppervlak (jullie kennen suede toch wel?) Daardoor glijd je meer over de laag heen en poets je het op (je wrijft het glad zeg maar, zonder dat je (veel) product wegpoetst) dan dat je het afneemt met een normale microvezeldoek.

Je kunt dus de korte kant van een Deluxe Mega Towel gebruiken, maar die heeft niet dezelfde werking als een microsuede doek. Een microsuede doek heeft ook wat weg van kortgeschoren alcantara.


Zie inderdaad ook de Dodo Juice doek:

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Microsuede_Buffing_Cloths_2pack_SNMC2PC_101905

ShowProdImgLarge.ashx?id=101905&f=d.jpg


Deze doeken zijn overigens beter dan die van Poorboy's, omdat deze 'edgeless' (dus randloos) zijn.
 
Proficiat met de nieuwe aanwinst !!
Dana boft maar met zo'n mooie auto die ook nog eens super netjes gedetaild is.
Hopelijk beleven jullie meer plezier aan deze auto.

Volgende maand krijgen we er zelf een Astra sport bij.
Ik zit er over te denken om er ook C.Quartz op te gaan zetten.
Ik blijf de berichtgeving over dit product dan ook volgen.
Bedankt voor dit nuttige verslag. :cool:
 
nogmaals een mooie detail,
maar heb nu een iets technischer vraagje dat de detail al voorbij gaat,
@Tim: hoe trek jij zulke scheve foto's? gebruik je een fish eye ofzo? met scheve foto's bedoel ik zwaar vervormde!
het valt op vele foto's op maar vooral op de laatste van de golf buiten(bestandsnaam is golfR(7) ) de wielen zijn ovaal en staan onder een absurd rare hoek, het ziet er gewoon onnatuurlijk uit....
heb je hier een bepaalde reden voor? of enkel camera isseu?
 
Acc_Focus zei:
de wielen zijn ovaal en staan onder een absurd rare hoek, het ziet er gewoon onnatuurlijk uit....


Hahaha, zie het inderdaad ook, ziet er vreemd uit! Ben blij dat mijn wielen niet ècht zo zijn, dan zou hij toch niet zo lekker rijden...RRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!