• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

elcometer 345 lakdikte meter

marnewoei

Detailing rookie
3 dec 2011
15
0
Heeft iemand enige ervaring met de elcometer 345 lakdikte meter? Is deze geschikt voor alle lakdiktes van verschillende voertuigen/materialen? Zou graag ervaringen cq verhalen horen over mensen die mij hier iets meer over kunnen vertellen..

alvast bedankt mvg Auke:-)^

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Volgens mij hebben we die bij Carclean.com. Werkt gewoon uit de grote kunst, hoeft nauwelijks te calibreren te worden tussentijds.

Ferro en non-ferro (magnetische materialen zoals staal en niet magnetische materialen zoals aluminium) metingen mogelijk.
Kunststof NIET mogelijk, meerdere lagen meet hij ook niet.

Weet niet wat deze moet kosten maar ik heb laatst de Paintdetective gekocht voor 230,- euro incl verzenden uit UK.

Nee, geen ervaring mee. Denk dat de kans dat iemand hier wel ervaring erg klein is.
Tot nu toe waren we de enige met een elcometer.

Is deze meter eigenlijk een onmisbare tool in de auto detailing in samenwerking met een DAP?? Lijkt me dat je met een DAP vrij weinig weg haalt kwa lakt dikte.. Wil graag als hobby enkele autos gaan detailen en mocht dit een grote aanvulling zijn dan zou misschien groupbuy een optie zijn.

Polijsten met een DAP is mijns inziens prima te doen zonder lakdiktemeter, roterend polijsten of zelfs wetsanden wordt en ander verhaal...