• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Emblemen hergebruiken

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.383
193
Utrecht
Hi allen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om emblemen te hergebruiken. De type-aanduiding van mijn auto is niet meer zo mooi als 'ie 22 jaar geleden was en daarnaast is er in de loop van de tijd behoorlijk wat vuil tussen komen te zitten.

Ik zou graag de emblemen eraf halen, alles op de kofferklep goed schoonmaken en polijsten, en de boel weer terugplakken. Ideaal zou zijn om nieuwe emblemen te kopen, maar omdat die best prijzig zijn wil ik eerst kijken of ik oude kon hergebruiken. Nieuw kopen kan altijd nog.

Is er iemand die dat ooit gedaan heeft? Moet ik daar een speciaal soort dubbelzijdig tape voor gebruiken of kan dat met elke soort?

Groet,
Jan
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dat moet wel mogelijk zijn Jan.
Ik zag gisteren op YouTube een filmpje voorbij komen van 2 Nederlandse vloggers. Daar hadden ze de logo's eraf gehaald. Logo's zwart gespoten. Auto gewrapt. En daarna de logo's weer terug geplakt.
Je kan vragen waarmee hun de logo's weer vast plakken.
 

Deze wil ik zelf nog eens testen..
 
Wij plaatsen soms ook wel eens emblemen terug, enkel als dit noodzakelijk is.

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit mogelijk is maar zeker geen aanrader.
Wij gebruiken de 3M dubbelzijdige rollen op het werk hiervoor. Deze zijn wel iets dikker dan de OEM "lijm" op de emblemen waardoor de emblemen wat verder uitsteken ten opzichte van de lak, naast dit "probleem" durft de dubbelzijdige strip ook wel lossen na enkele wasbeurten en/of lange warme dagen in de zon staan.
Denk er ook aan dat je mogelijk wat moet bijsnijden in de tape om de juiste vorm te krijgen, anders kan het wel eens zijn dat de tape zichtbaar is.

Met andere merken zoals Finixa hierboven heb ik helaas geen ervaring. Alvast succes ermee!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen