• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Endurence high gloss tyre protection gel

Alex Westerink

Detailing rookie
22 aug 2009
3
0
Ik zit te denken een bus Endurence high gloss tyre protection gel aan te schaffen samen met de applicator pad.. iemand hier ervaring mee? is er nog verschil tussen deze of de hotshine tyre spray (beide meguiars)
 
Die glanzen veels te veel joh. Heb het zelf ook en is nou niet bepaald het ''je van het''.

Ik zou gaan voor deze: Wolfgang en dan deze pad erbij: pad

Mooiste resultaat. Flesje is wel duurder, maar je gebruikt een stuk minder per band.

Groet, Peter
 
De pad van Meguiarsheeft de reputatie los te komen van de plastiek. Neem liever deze.

Persoonlijk ben ik ook erg tevreden over de Bold & Bright..
 
Wat betreft de pad van Meguiars heb je inderdaad gelijk :)
De gel vind ik wel fijn werken en laat een mooi resultaat achter (alleen de eerste uren is het zo glimmend)

Ik kan je de pad dus niet echt aanraden, mede omdat het plastic bakje wel wat krasjes op de velgen kan veroorzaken als je niet voorzichtig bent! Voor mij komen binnenkort de Wolfgang Tire Gel en de CC bandenspons :)^
 
Zeker niet na een paar keer regen. Je moet de band wel goed reinigen met een ontvetter voor je een bandenproduct aanbrengt.
 
Ik ben erg te spreken over de Megs endurance gel icm met de Megs applicator.
Makkelijk aan te brengen, duurzaam resultaat en heel zuinig in gebruik.
Als je het teveel vind glimmen gewoon even navegen met een microvezel doek. :)
 
Ik ben het eens met InSPiRE, die Meg's combo werkt tot nog toe echt heel prima! De glans is inderdaad wel wat artificieel, zeker de eerste 2-3 dagen, maar ik vind het best wel passen als je laagprofielbanden hebt. Op 'normale', hoge banden is het mischien wel wat 'té'. Als je bovendien de tijd neemt om je banden goed te reinigen alvorens de producten aan te brengen heb je echt een enorm lang effect.

De BnB heb ik ook rondslingeren (leuk presentje van CC) maar nog niet ten volle uitgetest. Op het eerste zicht is de glans veel natuurlijker, eerder een satijnglans dan een hoogglans. Lijkt me veel mooier staan op standaard 'hoge' banden. Het effect lijkt minder lang stand te houden, maar ik ben mischien voorbarig met mijn conclusie omdat ik het product nog maar een enkele keer heb gebruikt.