• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enkel coating toepassen als sealant na glaze?

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
891
183
36
Dilsen-Stokkem
Ik denk er aan om glaze te gaan gebruiken, meer specifiek Poorboy's World Black Hole.
Normaal gesproken moet daar een wax/sealant overheen.
Ik ben echter al in het bezit (en heel tevreden van) de Gyeon Cure als 'eindbescherming', en deze staat ook onder de categorie 'spray wax' in de shop.
Wil dit zeggen dat ik in dit geval de Gyeon Cure als vervanger van een wax/sealant kan gebruiken? Of gaat dit problemen opleveren met de glaze?

Ik denk dat het beter is om black hole af te sluiten met een sealent/wax en 1dag om vervolgens die lagen te onderhouden met Cure. Ik weet niet of je een machine hebt maar 1 laagje collinite zit er zo op bv.

• Leuk
Reacties: GMToyota
Oke wat ik wil aangeven is dat bv een wax als collinite 845 makkelijk te verwerken is en erop zit met 20/30 minuten.ook met de hand.

Hoi Stijn,

Toevallig vorige week ongeveer hetzelfde gedaan. Had een testje met een nieuw product wat ik wilde vergelijken met lime prime en tripple. Om te voorkomen dat mijn 'werk' hierna weer verloren ging, heb ik er snel Cure overheen gedaan. Ging prima en aangezien lime prime de lak iets donker maakt kon je daarna goed zien dat lime prime er nog op zat. Wat betreft 'looks' geen enorm succes (voegde niks toe, Cure was mooier op kale lak dan over lime prime).

Ik weet niet of je black hole al in huis hebt, of dat je nog aan het shoppen bent, maar anders kan je misschien beter een All in One kopen en dan wel eentje met fillers. Wat dit betreft kan ik je Tripple van AF aanraden. Verwerkt in mijn ogen heel makkelijk en levert prima resultaat. Als ik de trillingen van mijn DAP beu ben, ga ik vaak hier mee verder, met zeker zoveel plezier en slechts een klein beetje minder resultaat. Ik gebruik hiervoor de Monello MF applicator pads (Disco duo??) en zeker als deze 'verzadigd' is kost het nauwelijks moeite om aan te brengen. Op de verpakking staat dat je 'light pressure' moet gebruiken en dit kan ik alleen maar onderstrepen. Gebruik je meer dan dat, dan heb je binnen vijf minuten een lamme arm en het resultaat is niks beter.

Er zijn meer AIO's te koop, bijvoorbeeld Need for Speed van Dodo, 'Polish with Carnuba' en zelfs Nanowax is een AIO, maar met al deze heb ik geen ervaring. Van Need for speed weet ik dat die niet geschikt zou zijn als basis voor een sealant (Cure is een spray sealant), van de PBW producten weet ik niets en Nanowax heeft geen 'fillers' (i.e. geen glaze).

In mijn ogen haal je hier een goed product mee in huis en ik baal er van dat ik dit pas later heb gekocht. Had ik dit gelijk bij mijn eerste bestelling mee laten komen dan had ik zeker sneller plezier aan het detailen gehad.

Wil je wel graag Black Hole gebruiken, dan kan dat zeker. Als je het wil combineren met Cure, zou ik zeker even wachten tussen het aanbrengen van Black Hole en Cure en Cure niet op je lak spuiten, maar enkel op de MF doek. Anders zou je kunnen proberen om na het aanbrengen van Black hole eerste een laag Wet Coat (schijnt overal op te hechten) of Bathe+ te gebruiken. Hier kan je dan weer (tweewekelijks?) Cure overheen doen.

Succes!

Ric325i;n404237 zei:
Oke wat ik wil aangeven is dat bv een wax als collinite 845 makkelijk te verwerken is en erop zit met 20/30 minuten.ook met de hand.

Oh dat is inderdaad wel korter dan ik dacht. Vanuit zowat alle hoeken hoor ik niets dan goeds over deze wax, dus tijd om dit toch maar eens serieus te overwegen.

Tonie;n404244 zei:
Ik weet niet of je black hole al in huis hebt, of dat je nog aan het shoppen bent, maar anders kan je misschien beter een All in One kopen en dan wel eentje met fillers.

Het idee van een All in One spreekt me erg aan, deze categorie van producten kende ik nog niet.

Bedankt voor de tips allebei!

Voordeel van collinite is bv de standtijd welke een maand of 5 is. De af tripple heb ik liggen alleen nog nooit gebruikt schijnt idd wel goed te zijn maar wat zou bv de standtijd zijn, weet iemand dat?

Tripple is zeker geen winter product, maar wordt wel vaak gebruikt als basis voor een goede wax of sealant, zelfs onder Tough Coat. Gezien de TS al Cure heeft en dit wil blijven gebruiken, lijkt het me een mooie combo om één keer Tripple op je auto te doen en Cure te gebruiken als drooghulp. Hier kom je zeker de winter mee door.

Om je vraag te beantwoorden, realistisch gezien zou ik zeggen een maand, dus zeker geen match voor collinite wat dit betreft :)