• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Er blijft vocht in de chemical guys pad zitten

MennoA

Detailing addict
24 okt 2013
189
65
Even een vraagje, hopelijk weet iemand het antwoord.

Ik heb een rode CG pad, deze gebruik ik voor mn glaze. Ik heb deze uitgespoeld en schoon gemaakt en goed laten drogen. Hij was, net zoals alle andere pads, droog.
Daarna heb ik de pad in een zakje gedaan om vervuiling door stof e.d. te voorkomen, het zakje is niet afgesloten geweest.
Toen ik de pad gister weer wou gebruiken bleek er vocht uit te komen.
Iemand enig idee?

20140131_142605.webp

Een halve dag in de droogkast en een nacht aan de buitenlucht (binnenshuis).
Ik heb het namelijk alleen maar met de CG pads, de Monello pads heb ik geen problemen mee

Waarschijnlijk zijn de CG pads dan wat dichtere cellen (die nemen waarschijnlijk dus ook minder product op)

Ik weet niet precies wat jou droogkast inhoud, maar ik laat mijn pads altijd een paar dagen op de verwarming liggen (en daarna gaan ze zo een doorzichtige opslagbox in)
Maar om het kort te houde, blijkbaar hebben die pads dus iets meer droogtijd nodig (een klein beetje vocht tijdens polijsten is niet zo heel erg maar vooral de schimmel enz bij opslag)

De droogkast is een professioneel apparaat wat gebruikt wordt om ademlucht maskers, kleding e.d. te drogen.
Als ik daar pads in droog zijn ze met een uurtje of 2 droog in tegenstelling tot uren/dagen drogen op de verwarming.

Zoals eerder geantwoord den ik toch dat het aan de deels gesloten schuimstof komt
Controleer volgende keer na de droogkast eens of er vocht komt als je ze uitknijpt

Vergis je niet in de droogtijd van pads.
Ik heb wat polijstpads die iets wat op schimmelvorming lijkt hebben op de velco. Ik had ze toch een paar dagen laten drogen voordat ik ze in een zakje had gedaan.
Werkt verder overigens nog prima en aan het schuim zelf is niets geks te zien.

Afhankelijk van luchtvochtigheid en temperatuur laat ik mijn Monello pads minimaal een dag of 5 drogen, maar soms ook wel 2-3 weken, en dan gaan ze een transparante opbergbox met deksel in. Ik heb ook wat CG pads liggen, maar nog niet gebruikt, dus ook nog geen ervaring met schoonmaken/drogen van de CG-pads.

Hét verhaal is duidelijk, wel raar dat ik het alleen heb met de CG pad's. Terwijl ik beiden pad 's door elkaar gebruik. Op dezelfde manier schoon maak en ze allebei evenveel droog tijd krijgen.

Dank voor deze tips

Ik vermoed dat het meeste vocht uit je pads is, dat het gaat om wat restvocht. De pad voelt langs de buitenkant droog aan, maar als je opnieuw begint te polijsten met die pad komt er toch wat vocht uit.
Oplossing: pad op DAP monteren en de machine op de laagste stand met de pad in een emmer laten draaien. Nadien geleidelijk snelheid verhogen. De pad kan nu verder gebruikt worden, of volledig laten drogen om op te bergen.

Ik gebruik uitsluitend CG HexLogic pads en vind deze werkwijze heel handig. Naar mijn mening wordt de velcro ook niet te hard belast.