• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ernstig vervuilde randjes aanpakken

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.478
170
Heb nu een setje velgen op de kop getikt waar ik op sommige plaatsen even niet verder kom.

Vooral de binnenkanten van de velgen en sommige randjes krijg ik niet schoon. Zit gewoon superveel aangekoekte zooi aan. Iemand een idee?

Tot nu toe 3x APC 1:3 geprobeerd en ironx, buitenkant van de velg is weer als nieuw, alleen de randjes die je in de rondingen zeg maar die krijg ik niet echt schoon..

830ca224.webp

5fd99dd4.webp

a1ec134a.webp

Als het met chemicalien niet meer wil, wrijving gebruiken.
Uit je verhaal maak ik op dat het aan de achterzijde is?

Ik zou het eerst eens proberen met een (oud) stukje klei en anders met wat polijstmiddel op een doek en met je vinger in de kiertjes werken.

uhm, omdat ik nog geen "echte" velgenreiniger heb e tot nu toe ook nooit nodig heb gehad eerlijk gezegd...

Zo'n vervuiling schreeuwt wel een beetje om Spray&Rinse of Meg's Wheel Brightener ja ;)
Beide redelijk agressief spul, maar erg krachtig wanneer met beleid gebruikt.

Ik zou ook voor de Spray&Rinse of een dergelijk product gaan... IronX is een stap na de velgenreiniger, maar nooit een vervanger.. APC is ook niet een echte velgenreiniger..

Ik heb evt. wel wat velgenreiniger voor je staan Emiel.
Lijkt me dat dat misschien net dat beetje extra kan zijn.
Zo niet, dan misschien tar remover...?

ik ga me er nog eens aan geven, had van het weekend heel weinig tijd dus heb ook niet echt heel veel tijd erin gestopt. Misschien toch maar eens wat spray & rinze halen...