Autoglym Extra Gloss Protection
Onlangs heb ik dit product gebruikt op de auto van een kennis samen met de combo Autoglym Super Resin Polish en Collinite 476s.
Doel: zorgen voor een optimale en duurzame bescherming.
Extra Gloss Protection (EGP) is een sealant die aanbevolen wordt samen met Super Resin Polish (SRP).
Eerst de SRP om te polishen, cleanen en fillen. Daarna EGP voor extra bescherming en glans.
EGP schijnt een zeer hoge duurzaamheid te hebben. Zie hiervoor ook dit topic: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1479
In deze test zat EGP na 4 maanden nog op de lak.8-())
Product:
Bekende Autoglym flesje van 325 ml met een redelijke beschrijving op de achterzijde. Het flesje is handzaam en heeft een goede uitstaling.
Eigenschappen:
- vloeibaar (waterig)
- chemische geur (verwacht hier geen aardbei, amandel en dat soort dingen)
Gebruik:
Etiket op de achterzijde geeft aan dat goed schudden zeer belangrijk is en dat je een minimale hoeveelheid egaal moet aanbrengen. Dit is waarom ik hierboven de gebruiksaanwijzing als redelijk bestempel. Krijg dit maar eens voor elkaar zonder verdere instructie en als enige wapen wat MF doeken en een standaard applicator.
Als je EGP op een pad doet zie je een klein puntje op de pad. De rest trekt in de pad. Ga je er meer op doen dan verspil je product en wordt je pad veel te verzadigd waardoor je het product niet minimaal kunt opbrengen. Teveel op je lak bemoeilijkt het oppoetsen. Om het product egaal op te kunnen brengen is een pad icm de dop van het flesje niet denderend.
Hier biedt een sprayer uitkomst.
Door de sprayer kun je het product veel beter doseren/nevelen op de pad waardoor er minder in de pad trekt en meer op de oppervlakte van de pad blijft. Hierdoor minder verspilling en makkelijker te verwerken. Ook is het handig om de pad van te voren iets vochtig te maken.
Op de lichte lak was het product vrij slecht zichtbaar waardoor je gemakkelijk stukken kunt overslaan. Hierdoor zou je kunnen overwegen om er een tweede laag op te zetten, of om zeer gestructureerd te werken.
Trims: Product geeft geen uitslag op plastic/vinyl lijsten.
Curen: Aanbevolen wordt om het product 15 tot 60 minuten te laten curen. Ik heb gekozen voor de gouden middenweg en na 30 minuten met een MF doek (korte vezels) opgepoetst. Daarna nog even nagewreven met een doek met langere vezels.
Samenvatting:
Leuk product als je eenmaal weet hoe je het, het beste kunt opbrengen. Hieraan zou Autoglym wat meer aandacht kunnen besteden in de gebruiksaanwijzing. Met de duurzaamheid heb ik geen ervaring, maar uit bovenstaand topic van DAF-44 blijkt dit product bij de top 5 van meest duurzame sealants te zitten en dat is voor mijn kennis belangrijk. Op dit moment ga ik ervan uit dat het goed zit met deze duurzaamheid.
Tevens heeft dit product een leuke prijs waardoor de prijs/kwaliteit verhouding prima is.:-b