• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring gewenst met oude auto en aanschaf spullen

Jakob

Detailing rookie
23 feb 2021
3
12
Ben nieuw op dit forum. Wil een compleet set DAP Evo met Monello attributen aanschaffen. Mis nog wel het een en ander.
1. Omdat mijn schouders niet lekker meewerken wil ik ook de auto na het polijsten in de was zetten en uit poetsen met de machine....maar welke pad heb ik nodig.
2. Daar ik de koplampen ook opknappen wil is de kleine steunplaat wel geschikt lijkt me, maar welke pads.
3. Ook mijn ruiten vertonen veel aanslag, zit aan Car Glass polisch van Auto Glym te denken..maar hier geldt ook welke polijst pad en uitpoets pad ?

Zo dat is weer een serie vragen maar ja mijn auto is intussen 17 jaar, een Toyota Camry, met ruim 3 ton op de klok.
 
1 =Rode Monello pad + collinite 845
2=Scholl Sandwich spiderpad icm Veloce daarna Monello Wit icm Finale . Mooiste zou zijn om de koplampen vooraf te wetsanden maar ik zou eerst eens wat overall ervaring opdoen met polijsten enz . Ideale beschermlaag voor koplampen = Gyeon Trim
3=sonax glas polish + flexipads cutting microvezel pad
 
uit poetsen met de machine....maar welke pad heb ik nodig.
Uit poetsen van wax doe je handmatig met behulp van doeken, bijv. de Monello Peluche Verde (meerdere doeken is zeer raadzaam).
Een uitpoets-pad ben ik nog nooit tegengekomen!

Ter aanvulling op de Monello rode pad om wax aan te brengen: de zwarte Monello pad is precies dezelfde pad, alleen de kleur verschilt.

op de kleine steunplaat van de DAP passen de Monello 4" pads.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Jansen
Ter aanvulling van kees-sw het uitpoetsen van de wax is echt een eitje als de wax flinterdun is aangebracht met de machine. De wax niet te lang of te kort laten zitten en dan gaat dit vanzelf
 
Uit poetsen van wax doe je handmatig met behulp van doeken, bijv. de Monello Peluche Verde (meerdere doeken is zeer raadzaam).
Een uitpoets-pad ben ik nog nooit tegengekomen!

Ter aanvulling op de Monello rode pad om wax aan te brengen: de zwarte Monello pad is precies dezelfde pad, alleen de kleur verschilt.

op de kleine steunplaat van de DAP passen de Monello 4" pads.
De reden dat ik een rode pad prefereer is omdat je dan beter het product kan zien wat je aan wil brengen.
 
Mooi deze reactie's. Uitpoetsen maar met de microfiber doeken.....
Na wat speurwerk op You tube en diverse polijst instructie filmpjes hebben gezien spreekt me het systeem van de gele Rupes pad icm Sonax Perfect finisch wel erg aan. Kan weinig misgaan mijns inziens met het polijsten. Is er ervaring mee? Passen alle merken pads ( uiteraard juiste diameter) op de DAP steunplaat
 
@Jakob ,doorgaans heeft een Toyota een goed te bewerken lak.
Rupes geel/perfect finish = een (prima maag geen unieke) finishing combinatie om glans te perfectioneren de vraag is of dit genoeg zal zijn om 17 jaar aan defecten te verwijderen .
Ik denk dat je alvorens te finishen ook een medium stap nodig hebt om 17 jaar aan krasjes/swirls te verwijderen al zal een test spot dat moeten uitwijzen.
Monello oranje pad/Mezzo bv of Scholl lichtblauw/Mezzo zou zo’n combinatie kunnen zijn.
wat heb je al in huis of ben je van plan aan te schaffen?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dank voor de info.
Na wat info van You Tube ben ik er achter gekomen dat je zo wie zo meerdere pads (bijvoorbeeld Rupes geel) nodig hebt voor de gehele auto 4 a 5 stuks.
En dat is wel erg vervelend dan wordt het alsnog een duur project, wat voor deze auto waarschijnlijk eenmalig zal zijn. Als ik de meeste krasjes/swirls maar weg krijg. Als ik niet genoeg effect krijg zal ik er dan een Monello of Scholl/Mezzo bij moeten aanschaffen.
Ben nog aan het oriënteren wat aan te schaffen.
 
Onzin, kan met één pad, gewoon tijdig schoonmaken. Dat betekent meestal dat je de pad twee a drie keer gebruikt en dan goed schoonmaakt; daarna is die weer als nieuw!

Hierdoor duurt het in totaal wat langer, maar dat is niet erg aangezien het niet je werk is.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en RoyR
+1 voor RoCo.

Waarom zouden 5 pads dan wél genoeg zijn? Met 5 pads kan je misschien een paar kleine panelen doen en dan moet je ze allemaal ook schoonmaken. ;)

Wil een compleet set DAP Evo met Monello attributen aanschaffen... op You tube en diverse polijst instructie filmpjes hebben gezien spreekt me het systeem van de gele Rupes pad icm Sonax Perfect finisch wel erg aan.
Bij deze set zitten al pads en polijstmiddelen. Waarom zou je het niet gewoon bij deze basis houden, want er is niet plotseling een wonder-combinatie van pad en polijstmiddel welke vele malen beter werkt dan deze basis.


1) Machinaal wax aanbrengen; Rode / Zwarte 5'5'' foampad van Monello.
2) Opknappen koplampen; Aangezien je het hebt over een 17 jaar oude auto, zou ik verwachten dat de koplampen flink aangetast zijn en zal er schuurwerk aan te pas moeten komen. (Veel verweerd kunststof verwijderen) Maar, je kan natuurlijk altijd een poging wagen middels polijsten.
3) Glas polijsten; Je kan ook eerst proberen te polijsten met de spullen in je DAP-set. ;)