• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met boot detailen?

Timon023

Detailing trainee
8 jan 2010
9
47
Hoi allemaal,

Ik had een vraag met betrekking tot een boot detailen,

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Welke spullen kan ik het beste kopen zoals:

Shampoo
polijstmiddel
polish
wax
welke pads

ik heb de dap en de aeg pe-150

de boot is van polyester

Hoe kan ik ook het dek goed aanpakken, is geribbeld , valt dit ook te polijsten?

Alle ervaringen en/of adviezen zijn welkom,

Alvast bedankt,

Timon

Poorboy's SSR is geschikt voor gelcoats. Er is ook een starterspakket met Poorboy's SSR.

Ja ik had de marine lijn gezien, iemand ervaring mee?

Ik vind die van poorboys opzich een goede optie, lekker veelzijdig, als ik wat over houd kan ik dat weer voor auto's gebruiken.

Erg toevallig dat dit topic geopend is!
Stond op het punt dit ook te gaan doen, aangezien mijn oom een verzoekje heeft ingedient voor zijn nieuwe boot ;)

Ik zou het wel willen proberen met de Monello serie aangezien ik die hier zelf heb :cool

Ah... leuk klusje, jij hebt de mazzel dat je niet in de brandende zon met 40 graden staat.
Ik heb het met een dap en wetsanden her en der voor elkaar gekregen.... maar voor een 12 meter geval ben ik aardig wat uurtjes bezig geweest ;)

De boot staat als het goed is aankomend weekend in de loods ;)
Dus dat wordt hopelijk snel een inspectierondje!

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden :cool

aaaargh..... boooot detailen.... :-d

Let op het materiaal; wezenlijk anders dan een autolakje...

Voor de rest: neem een week vrij... :-d

@ Tinus, ik las net je makover, als je naar de fotos kijkt is wetsanden dan noodzakelijk of kom ik een heel eind met polijstmiddel?

Even een updateje van mijn kant!

Ik heb op de boot van m'n oom een stuk geprobeerd met de Monello Serie, maar niet echt het gewenste resultaat te boeken...
Het probleem is dat de letters nog steeds zichtbaar blijven!
Zou de SSR serie meer vooruitgang boeken op dit gebied?

Helaas heb ik er geen (goede) foto's van kunnen maken :schaam

Ik heb overigens gewerkt met Inizio op Oranje op de DAP stand 6!

Wat ik Tinus' detail had opgemaakt moet je Gelcoat vrij zwaar te lijf gaan, meen dat hij toen heel de boot gewetsand heeft en veelal met een rotary heeft gewerkt.

Gelcoat is meestal vrij dik en behoorlijk hard.

Heb je evt. niet iemand in de buurt van wie je wat SSR kunt lenen om te proberen?

Stand 6 is prima voor polijstwerk, alleen finishen (finale bijv.) kan wat langzamer, standje 3-4.

Is ook wel een verschil of er gespoten op geplakte letters over de gelcoat heenzaten.
Met een sterke afdichting van bijv. vinyl verweert de onderlaag vrijwel niet.
Om dan het (glans)verschil weg te krijgen moet je er behoorlijk tegenaan.
Het is nou eenmaal geen autolak ;) maar je moet een heel eind kunnen komen.

Hans

ik heb ook eens een speedboot gepoetst (niet gedetaild)

had gewoon de ssr lijn gebruikt, hij kwam er een stuk witter uit maar uiteraard niet swirl vrij.

was ook niet bepaald een nieuwe boot laten we maar zeggen,maar wel een snelle

Hoezo heb je de boot niet Swirl-vrij kunnen krijgen?

Dat is inderdaad ook het probleem voor mij.. dat ik niemand ken in de buurt die SSR heeft!
Ik kan wel een paar flessen aanschaffen, maar als het nog geen (gewenst) resultaat geeft zit ik er mee opgescheept ;)
Voor de autolak heb ik namelijk Monello :love