• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met DJ Mint Condition

Cstreutjes

Detailing trainee
27 dec 2024
32
30
38
Heeft er iemand ervaring met Dodo Juice Mint Condition?

Het is natuurlijk een QD, zoals bijvoorbeeld PBW Spray and Wipe en Gyeon Quick Detailer. Maar is het ook vergelijkbaar op het gebied van verwerking en gladheid?

Ik ben met name benieuwd naar het gebruik als drooghulp. Verwerkt Mint Condition zich gemakkelijk of is extra nawrijven nodig?

Ik ben Gyeon Ceramic Detailer gewend, deze droogt als drooghulp met de droogdoek streeploos op (zonder extra nalopen). Dat doet bijvoorbeeld Spray and Wipe al wat minder vind ik.

Spray and Wipe is ook fijn voor het interieur (piano-black en touchscreens), dat zou met Mint Condition ook moeten kunnen lees ik. Geeft het een vergelijkbaar resultaat? Is het net zo fijn verwerkbaar?

En hoe zit het met aanwezige bescherming? Maskeert Mint Condition dit of blijft het intact?

Laatst bewerkt:
Mocht dit een doorontwikeling/rebranding zijn van de Basics of Bling Detailing Spray: die werkte prima op de lak van de Focus die ik hiervoor had.
Met de huidige Peugeot zie ik strepen/vlekjes en moet ik dan nog nawrijven.

• Leuk
Reacties: Cstreutjes
Spray&Wipe is géén QD, dat maakt het juist zo veelzijdig. (Géén toevoeging) ;) Ik kan niet zonder dit spul, juist omdat het als drooghulp goed werkt. Dat je moet nalopen nadat je S&W hebt gebruikt, zeg iets over hoeveel je gebruikt en/of hoeveel water er nog aanwezig is en/of de droogdoek.

Als ik de beschrijving van het product lees, zegt het niks over een toevoeging. Echter in de reviews is het duidelijk dat het wel degelijk een toevoeging heeft. Dingen zoals' ''De lak wordt spekglad en glimt goed'', ''Geweldig resultaat na gebruik'', ''Water loopt beter af'', etc.
Zelf zou ik hier zeker rekening mee houden, want ik wil niet altijd die toevoeging hebben. Zoals bijv. een review aangeeft; ''De lak was spiegelglad, dan kan de wax goed hechten.'' Naja, feitelijk dus niet, want je lak is niet langer brandschoon, maar heeft al een product erop.

En ja, in dezelfde logica breng je een nieuwe laag aan over je bestaande laag en zal het elkaar beïnvloeden aangaande werking. (Watergedrag)

Ik ben benieuwd wat je er van vindt. :P

• Leuk
Reacties: Cstreutjes