• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met dure en goedkope velgen wax.

Alan

Detailing rookie
16 mrt 2009
12
2
Altijd al geprobeerd om remstof tegen te gaan en de velgen goed schoon te houden door diverse producten te gebruiken.

Producten die ik heb gebruikt voor de velgen:

- Swissvax Autobahn Wheel Wax
- Swissvax Shield
- Valma Lak verzegeling
- Turtlewax Wax for Wheels
- Wheel wax (van carclean)
- Meguiars NXT
- Wolfgang Deep Gloss Sealant
- Wolfgang Deep Gloss Spritz Sealant

Product die echt heel slecht is:
- Valma! Merk amper dat het erop zit.

Product die het redelijk doen: iets minder remstof en iets makkelijker schoon te maken.
- Mequiars NXT Merk een klein beetje dat er wax op zit, maar niet veel.

Producten die goed werken: Houdt remstof goed tegen en een stuk makkelijker schoon te maken.
- Beide Swissvax waxxen (merk geen verschil in velg wax of de shield)
- Beide Wolfgang Deep Gloss sealant (ondanks sealant houdt deze het niet langer dan een wax)
- Wheel wax ( werkt goed maar niet beter dan de gewone wax of sealants. Ik merk het verschil in ieder geval niet.

Product die heel goed werkt: ik geloof het niet, maar het is echt waar..
- Turtlewax Wax for Wheels!!!

Deze houdt remstof nog meer tegen en glans is ook voldoende aanwezig. Het gaat nog langer mee dan de andere waxxen en sealants.. en er is mbv hogedruk iets meer remstof vanaf te spuiten.
 
mijn topper: 2 lagen wheelwax+ 2 lagen collinite 845 :ja

3 (!) maanden na applicatie nog steeds met een sopje de velgen blinkend, en je moet weten dat ik inmiddels mijn eigen velgen (+1000km per week) maar om de 4 weken schoon maak....
 
JA op zich werkt meerdere lagen en toppen op zich ook erg goed, maar de turtle wax is een spray, dus deze heb je binnen 5 seconden op de velgen, uitpoetsen is er geen sprake, want dmv MF doekje smeer je het even uit over het oppervlakte en klaar ben je :)


Werkt veel sneller, goedkoper, duurzaam, glimt zelfs beter dan wheelwax en schoonmaken doe ik alleen met water (zelfs zonder sop) met een swissvax kwast.