• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met G-techniq G1 ruitensealant AKA "Elbow grease".

Dank voor de update! :cool:
Mijn ervaring leert dat 3 lagen RainX minimaal 3 maanden hetzelfde effect geven. Daarbij genomen de makkelijke verwerking blijft die toch mijn voorkeur houden..
 
Beste Chrissie Volvo,

Graag gedaan! Ik heb overigens afgelopen weekeind de ramen van mijn nieuwe C3 in de Gtechnique C3 gezet. Ik had nog een halve fles over. het was warm die dag en ik heb geen een raam ook maar even langer dan vijf minuten laten curen. Gelijk daarna met een theedoek met wat IPA afgenomen. Zelfs dan was het soms al boenen om het teveel eraf te halen. Daar staat tegenover dat het nu veel regent en het de moeite wel waard is. Ook bij het auto wassen is dit ideaal spul. De ramen worden veel makkelijker schoon en het water loopt er ineen golf vanaf. Dus geen droogvlekken.

Maar ik geef toe dat rain-x ook toppie is.

Groeten GdV
 
Ik heb het op mijn auto zitten G1 en G3, maar ik ben er nog niet enthousiast over.

Tot 65 km/h op mijn auto, blijft het zitten en loopt het niet van mijn voorruit af. Rain Repellant Gel van ProVision doet het bij mij veel beter, maar zal wellicht minder duurzaam zijn. Daar staat tegenover dat het ook veel voordeliger is en veel makkelijker in gebruik.

De G1 en G3 zouden nog kunnen uitblinken in duurzaamheid, maar mijn idee daarover is dat ik het net zo makkelijk een paar keer per jaar opnieuw aanbreng. (Ik test ook de trimsealant trouwens, en die oogt heel mooi en geeft een prachtige beading!)
 
Tim zei:
De G1 en G3 zouden nog kunnen uitblinken in duurzaamheid, maar mijn idee daarover is dat ik het net zo makkelijk een paar keer per jaar opnieuw aanbreng. (Ik test ook de trimsealant trouwens, en die oogt heel mooi en geeft een prachtige beading!)
Inderdaad, het weglopen (en blijven weglopen) van het water is imho het belangrijkste van een ruitensealant. De duurzaamheid vind ik dan minder belangrijk. Een en + en combinatie van beide is natuurlijk het mooiste.
 
Uiteindelijk ben ook ik niet echt tevreden over de G! ruitensealant. Ik heb het een maand of drie geleden gebruikt en het op al mijn ruiten van mijn nieuwe C3 toegepast. Het water loopt bij het wassen wel mooi weg maar tijdens het rijden waaien de druppels niet echt soepel van de voorruit. Ik het er provision overheen gezet maar merk nu dat dat ook niet veel uithaald. Wellicht is de hechting op de C1 lastig voor de provision. Dus volgende keer zal ik eerst alle ramen met een glaspolijst behandelen alvorens Provision of Rain-X te gebruiken.

Ik vind dit product voor de prijs die het kost geen toegevoegde waarde hebben.
 
Als je de Provision aanbrengt: eerst de Glass Scrub en IPA te gebruiken alvorens de PV aan te brengen!
 
[off-topic]
Kun je doen, voor ramen kun je ook PB Prof. Polish machinaal doen, werk ook erg goed. Kan prima met een polishing of light cutting pad, maar meestal is lichtgroen of wit wel afdoende.
Daarna doe ik meestal wel IPA gebruiken
Ik doe Provision ook altijd stapelen, 1e laag zetten, niet uitpoetsen, en na 10 min 2e laag er overheen zetten, vervolgens weer 10 min wachten en dan met een vochtige MF doek afnemen.
Vooral de eerste weken is de waterafstotendheid sterker heb ik het idee, en voor mijn gevoel is de standtijd ook langer.
[/off-topic]
 
Dan ga ik ook maar even off-topic :

Op de Megane heb ik de voorruit in de Dodo Hard Candy gezet en na 3 maanden zit dat er nog steeds op ruim . Water loopt er bij 40 km/h gewoon af.
Bij de Astra had en heb ik er Collinite 845 opzitten wat er ook zeker een maand of 3 op blijft zitten, zelf bij vorst en wat een beter resultaat geeft dan de rain-X.
 
ik dacht niet dat dat echt de bedoeling was , om ook de voorruit in de wax te zetten (ivm de wissers die er dan geen grip op hebben dacht ik)

ik moet wel zeggen dat ik het zelf ook doe/deed , maar nu ik elke week de auto was (vroeger niet :-b ) gebruik ik s&w en dat geeft zelfs een pareleffect :ja
 
Heren,

Een kleine update. Ik heb toen we de C3 in september 2012 kregen alle ruiten in de g-technique C1 gezet. We zijn nu dus dik 6 maanden verder en ik kan mededelen dat van enige werking van de C1 op de voorruit totaal niets meer te merken valt. Ook de werking op de zij en achterruit vind ik van een niveau dat ik bij de komende beurt alle ruiten met de DAP500 een witte pad en een polish ( final finish of power finish of iets dergelijks) en IPA ga behandelen en er dan zoals vroeger Rain-X op zet.

Overigens hebben we in die tijd zo'n 8000 Km gereden en volgens hun (g-technique )eigen opgave zou het toch wel tot 30000 Km moeten houden. Nou dat kun je dus wel vergeten. Ik heb heb die C1 destijd echt volgends de regelen der kunst op de ruiten aangebracht en toen ook veel aandacht aan de voorbereiding geschonken. Dus polishen en daarna afnemen met IPA. Daarna driemaal aangebracht en met een katoenen doek en wat IPA het restant verwijderd.

Kortom ik zal dit niet alleen nooit meer kopen, maar ik zou dit middel ook niet adviseren. Het is duur en doet niet wat het belooft.