• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit reinigen/polijsten voor G-techniq G1

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumers,

Ik wil binnenkort de G-techniq G1 ruitensealant aan gaan brengen. Voordat ik dat ga doen wil ik eerst alle restanten van vervuiling en Rain-X verwijderen zodat de hechting van de G1 optimaal is. Nu heb ik een C4-picasso en die heeeft een hele grote voorruit. Dus wil ik hem reiningen/polijsten met de DAP500 en een 5,5 inch pad (waarschijnlijk de orange want die is wat aggresiever). Nu heb ik nog wel Rain_X ruitenpolisch maar dat vind ik een beetje wazig spul. Ik heb het wel eens gebruikt en had toen helemaal niet het idee dat het goed werkte. Je bleef op de plekken die niet geraakt worden door de ruitenwisser zien dat daar het water anders wegloopt dan de rest van de ruit. Het verwijderde dus niet alles wat daar nog op zat.

Nu de ham vraag: kun je ook een polijstmiddel als bv menzerna power finish gebruiken of final finisch om de ruiten schoon te krijgen? Of meguiars stap 2 paint cleaner?

Ik hoor graag van jullie?

GdV42
 
Ik zou de ruit eerst goed schoonmaken zoals je dat altijd doet, en hem vervolgens kleien.
Het lijkt me sterk dat je daarmee de bestaande middelen niet verwijdert :)
 
Ik heb het spul ook op m'n voor- en achterruit zitten. Ik heb de oppervlakken gekleid en met Autoglym Glass Polish gereinigd. G1 is een hel om na het aanbrengen handmatig uit te poetsen. Nu zag ik op het detailingworldforum een ander middel voorbij komen waarmee je veel makkelijker de G1 kan uitpoetsen namelijk G2. Komt hier in het how-to-do filmpje voor.
 
https://www.Carclean.com/product/Pro_Vision/Glass_Scrub_Cream_Cleanser_350ml_GS_350_101370
dit moet ook wel werken me dunkt!

Kleien op ramen ben ik zelf niet zo happig op :schaam
 
m@rk zei:
Ik heb het spul ook op m'n voor- en achterruit zitten. Ik heb de oppervlakken gekleid en met Autoglym Glass Polish gereinigd. G1 is een hel om na het aanbrengen handmatig uit te poetsen. Nu zag ik op het detailingworldforum een ander middel voorbij komen waarmee je veel makkelijker de G1 kan uitpoetsen namelijk G2. Komt hier in het how-to-do filmpje voor.

Ik heb het filmpje gezien en mij was dit ook opgevallen.

Helaas is die G2 nog op de engelse nog op de nederlandse site van G-techniq te koop. Ik heb hierover vragen gesteld aan G-techniq en als antwoord gekregen dat G2 inderdaad niet te koop is maar dat je het residu van G1 eenvoudig met IPA kunt verwijderen. Dat schijnt het voornaamste bestandeel van G2 te zijn. Wat wel belangrijk schijnt te zijn is dat je de G2 niet meer dan 10 tot 15 minutel laat curen. Daarna wordt het inderdaad heel lastig te verwijderen. Tevens moet je geen supervezeldoek gebruiken maar een katoenen doek. (een out wit tshirt werd aangeraden. Met een supervezeldoek haal je al snel teveel van het product van de ruit.

Maar vooralsnog regent het iedere keer als ik tijd heb dus het staat voorlopig in mijn kast.

Bedankt voor je reactie,
gdV
 
Het voordeel van Rain X is dat het een nano product is.
Het nadeel van een nano product is dat je het nooit helemaal wegkrijgt.
Het hecht zich namelijk in de porieen van het materiaal.
Glas is niet meer dan zand en kalk en dat gebakken.
De Rain X zit diep en krijg je niet helemaal met fysiek geweld weg.
Om het in de diepte weg te krijgen heb je een middel nodig dat met de Rain X reageert.
Dan rest niet veel anders dan proberen met een alcohol (IPA) of een olie destilaat (terpentine / wasbenzine)
Denk daarbij wel aan je rubbers, eventueel vantevoren even dressen.

Hans