• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring mothers top coat?

Maar zie ik het dan goed dat TopCoat over een wax gaat als extra glans of extra bescherming?
Of geeft een 2e laag wax van wat je er al op hebt zitten hetzelfde?

Ik zou eerder denken aan extra bescherming , de glans was er al of is dan eerder aangevuld.
Is moeilijk te beschrijven eigenlijk , je zou al 2 identieke panelen moeten aftoppen en dan een verschil moeten zien als je bvb het 1e met een glaze zou behandeld hebben en daarover een wax....en nog een wax.....en het 2e enkel met wax ..en nog eens een wax.
Bij de ene wax heb je eerder een warme glans en bij een andere eerder een ijskoude ...natuurlijke glans tegenover een synthetische ???
Heb eens gelezen dat je niet meer dan 2 lagen wax/sealant moet zetten op je lak , al wat je er meer opwrijft is verloren moeite omdat de "beschermlaag" niet dikker/beter wordt door 3-4-5 en meer lagen na elkaar te zetten.

@grandscenicman

Recent waren er 2 verschillende topics gaande waarbij er bij de ene werd gezegd dat een 2de waxlaag alleen nut heeft om er zeker van te zijn dat je met de eerste laag aanbrengen niks gemist had. ''De waxlaag-dikte is in de praktijk altijd even dik, hoeveel lagen je ook doet.''
Bij de andere werd juist gezegd dat een 2de waxlaag een betere dekking en dikte zou geven.

Bij beide werd er gediscussieerd over 2 verschillende waxen voor verschillende effecten, etc.

Zo is er ook de discussie over het gebruik van een glaze; ''Bij een goede voorbereiding (polijsten) zullen de oliën van een glaze niks toevoegen en je standtijd verkorten'' versus De verkorte standtijd is nooit duidelijk aangetoond en áls een glaze de standtijd ietsjes zou verkorten, heeft een verslaafde detailer toch allang weer een nieuwe waxlaag aangebracht.''

Zo vraag ik mij dus ook af wat er nou precies waar is bij het gebruik van de TopCoat over een bestaande bescherming.

Greetz

Ik denk dat ik de topcoat al 10x in en uit mijn winkelmandje gegooid. Blijf twijfelen, omdat ik aan de ene kant niet in sprookjes geloof maar ik geloof carclean wel.... :worried:

Ik zal nog twijfelen tot 17u, dan kan ik em nog bestellen en testen in het weekend.

Grtz

DSC_0018.webp
Al om te beginnen, hartelijk bedankt @grandscenicman voor de grote sample van de topcoat. :-D

Ik wil hem zeker dit weekend aan een test onderwerpen of je daadwerkelijk iets waarneemt.

Heeft iemand tips hoe ik dit het eerlijkste kan doen.

Ik dacht motorkap in 2 delen, 1 deel met de topcoat en eentje zonder. Natuurlijk eerst ff paintcleaner erover...

Of 1deel met de combo fx synwax en topcoat VS blackhole en colli 476s. Auto heeft geen swirls ter info dus vullen gebeurt er niet.

Grtz
Stephan