• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met de Mothers Powerball

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Hallo,

Wie heeft goede dan wel minder goede ervaringen met de Mothers powerball? Het is om mijn inox bumpers en wieldeksels mee te polijsten. Ik heb een polijstset met lappenwielen en pasta's maar daarmee krijg ik niet de hoogglans die ik wil op inox. Wel op aluminium, maar dat zit niet zoveel op een DS.

Kun je all metal polish van meguiars aanbrengen met die bal? Ik heb een busje staan maar ik gebruik het niet zo veel, ik heb liever mijn ouderwetsche Brasso polijstwatten van de Delhaize à 3 euro voor een blikje. De geur alleen al...
Metaseul staat ook op mijn verlanglijstje, maar ik vergeet het keer op keer als ik naar de supermarkt ga. Moet met staalwol worden aangebracht geloof ik.

Het metaal van de voorbumper en de wieldeksels hebben kleine grauwe puntjes van circa een millimeter diameter, echter niet of nauwelijks voelbaar. ik geloof dat dat steenslag is.



Iemand goede ervaringen met die powerball op inox?
 
Goedenavond,

Toevallig vorige week voor het eerst uitgeprobeerd met de accuboormachine icm met Belgom

Maar elke keer als je wat harder duwt, dan trok de accuboormachine het niet meer (ging langzamer lopen)

Ook geprobeerd een grote alu dieseltank ermee te doen, maar kreeg minder resultaat dan gewoon handmatig met een Pad.
Verder zie je van een afstand (in de zon) de draaiingen van de Powerball op het aluminium.

Had de Belgom op de Powerball gedaan en verder niet eerst oppervlak voorbewerkt (misschien moet dit wel?!)

Probeer volgende keer eens met Unipol.

Koop geen meguiars oid (te duur), want blijf niet (nog meer) geld uitgeven voor de vrachtauto van mijn baas schoon/blinkend te houden.
Zeker omdat er rondom 10 aluvelgen zitten.

gr.

JP

ps. dus als andere beter weten met de Powerball om te gaan lees ik dit gaarne
 
Het is natuurlijk wel belangrijk een voldoende sterke boormachine te gebruiken. Ik heb wel al een Powerball, maar ik heb ze nog niet gebruikt.
 
Ik heb de powerball-mini. Zeer tevreden mee, zoals gezegd heb je wel een sterke boormachine nodig. Ik ga binnenkort de oude Makita van mijn opa van zolder halen. Deze is met draad en dus veel krachtiger. Ik gebruik het icm NXT al metal polish voor uitlaten. Op de velgen van iemand de Trans-Am van goku3 was ook al een giga verbetering te zien en dat met en accutol!
 
Zijn er ook mensen met ervaring op inox of andere harde metalen? Alu is veel zachter, dat voel je direct als je met de lappenschijven bezig bent. Het blinkt van zodra de lap erop komt.