• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met deukentrekker?

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Ik kwam deze tegen op DetailingWorld:

DSC_0689.webp

Heb een deukje in m'n spatbord, dus zo'n trekker is wel interessant. Iemand ervaring met wat een veilige deukentrekker is?

Ben benieuwd, misschien interessant voor deur-openzwaaien-zonder-te-kijken-deukjes.

Wel een hoog Tell-Sell gehalte dit soort producten. :lol

Lijkt leuk, maar hij trekt op een vlak rond gebiedje
Dus als de deuk ook op die manier is ontstaan gaat het wel

Is de deuk het gevolg van een rechte lijn (deurrand) dan gaat het 'm niet worden
Geldt ook voor ronde deukjes met een beetje rek in het materiaal
Daarbij moet bij het uitdeuken de rek ook weg, door warmte of tegendruk

Er zijn ook lijmstaafjes met een haakje, daar geef je dan spanning op of een ruk eraan

iemand die wilt testen heel graag?

heb nog een deukje of 3 in de auto die ik er graag uit had.

dus bij positieve ervaringen ga ik het toch proberen

Geloof persoonlijk niet in een deukentrekkertje:-/ heb onlangs iemand op de stoep gehad die een parkeerdeukje eruit wilde halen.
De persoon in kwestie is uuuren bezig geweest om een recht deukje eruit te halen, er moesten allerlei onderdelen van mijn auto gedemonteerd worden, lampje erbij en je zag het nogsteeds.
Op een gegeven moment is de persoon ermee gestopt en gaf aan dat het niet beter kon en dat er niet betaald hoefde te worden want hij was er met lamp niet uit, zonder lamp kon ik het plekje niet terug vinden.

Mijn ervaring zegt "tell sell" helpt niks:rules

zijn wel mensen die er wat van kunnen hoor , heb eens schade van hagel gehad en daar zag je niets meer van :cool

Ik ga van de zomer er een (basis/hobby) cursus in volgen. Ze gaven al aan dat het ongeveer 6 maanden tot een jaar duurt voordat je het een beetje onder de knie hebt.
Ben daarom ook bang dat zo'n tool best kan werken als je er goed mee over weg kan anders kan je beter voor 3 tientjes en eruit laten halen.

martijn13 zei:
Ik ga van de zomer er een (basis/hobby) cursus in volgen. Ze gaven al aan dat het ongeveer 6 maanden tot een jaar duurt voordat je het een beetje onder de knie hebt.
Ben daarom ook bang dat zo'n tool best kan werken als je er goed mee over weg kan anders kan je beter voor 3 tientjes en eruit laten halen.

30 Euro? Ik dacht altijd dat 't een stuk duurder was.

Op auto meeting staat er vaak zo'n tentje.

Als je naar de garage gaat is het duurder omdat ze dan daarheen moeten rijden enzo

martijn13 zei:
Op auto meeting staat er vaak zo'n tentje.

Als je naar de garage gaat is het duurder omdat ze dan daarheen moeten rijden enzo

Eens in de gaten houden, want ik irriteer me dood aan deur-zwaai-deukje.

Ik zie het als een 'vak apart' en wat je moet overlaten aan iemand die er ervaring in heeft.
Wat betreft meeting is idd een goede optie, veel "voor weinagh" een hoop plezier ( en dan nog eens de meeting zelf ;) )

Idd hier is wel ervaring voor nodig.

met lijm mag de deuk niet te scherp zijn anders word het niks.

en met de hevel techniek mag je eerst een jaar oefenen.

Een goede lijmtrekker kost zeker al meer dan 30 euro.

Hen er 1 van rond de 300 euro. en toch heb je dan ook nog steeds ervaring nodig.

:rules :-"

Ik word ook gek van al die kleine deukjes. Maar nog meer van een grote deuk in het achterscherm. Zit er al in sinds ik hem heb. Moet nog steeds een keer laten uitdeuken. Hoeft niet gespoten te worden gelukkig maar is wel een flinke deuk.

Een beetje een oude koe, maar ik zie dat restylen onterecht een beetje wordt afgedaan als dat het waarschijnlijk niet werkt. Hoewel dat voor die trekkertjes waar je zelf mee aan de slag gaat zeker opgaat (in dit geval is goed gereedschap niet het halve werk), gaat dat voor de pro's niet op. Ik heb het jaren geleden al gezien dat zo'n vent echt wonderen kan verrichten.

Ik zie best snel deukjes, misschien niet zo snel als sommigen hier, maar wel een stuk sneller dan de meeste mensen. Dus ik bracht m'n auto naar zo'n vent voor 3 deukjes, die hij er allemaal vakkundig uitlepelde of uit trok met lijm. En daarna loste hij ook nog andere deukjes op die je echt niet zomaar zag.

Als ze echt een scherpe vouw hebben of als de lak gebarsten is houdt het op, maar tot die tijd kan een vakman echt verbazingwekkende dingen zonder dat er gespoten hoeft te worden. Het probleem is alleen om de pro tussen de klungels te onderscheiden... :-d

Zoals bij alle vakmannen ziet het er voor de leek makkelijk uit. Je denkt dan: "is dat alles? Dat kan ikzelf ook"
Op de Summer Detail Dag 2011 heb ik ook twee parkeerdeukjes uit de Passat laten halen.
Ik was verbaasd hoelang de spotrepairder ermee bezig was en hoe hoog hij de lat legde. Ik zag er al lang niks meer van en hij was steeds maar niet tevreden.
Misschien komt er op de SDD 2012 weer een spotrepairmogelijkheid?

mrs250 zei:
Als ze echt een scherpe vouw hebben of als de lak gebarsten is houdt het op

Zo'n vouw dan alsnog gewoon ff recht laten trekken, en indien meteen recht en netjes ff naar de spuiter voor een spotrepair.
Veel spuiters (ik noem het dan beunhazen) trekken deuken niet, maar smeren ze snel met plamuur dicht. Hiermee voorkom je dat al

Jongens die op de SDD 2011 waren zijn inderdaad toppers. DSH Repair...

Onder de uitdeukers heb je veel prutsers. Ik heb er voor diverse automeetings tot op heden 6 gehad, waarvan DSH de enige was waar ik tevreden over ben...
Zou zelf ook zeker niet gaan rommelen. Zoals eerder aangegeven kun je zelf met zo'n algemeen apparaatje niet netjes een deuk er uit laten halen! En wat moet zo'n ding kosten? Uitdeuken-zonder-spuiten laat je vaak al vanaf 25 euro per deukje doen.. En dan is het écht weg!