• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met droogdoeken

Bekend verhaal, hier net zo met mijn eerste monello droogdoek, bij een groene peluche verde in gekomen waardoor de droogdoek mooi lichtgroen is geworden..
 
Kees-sw zei:
bakvolk;n416003 zei:
Blijft hij wit dan heb je goed gewassen :party:

En dat bedoelde ik: als beginneling de droogdoek bij de Peluche Verde in de wasmachine gewassen: heb nu een zeer licht-groene Monello droogdoek :(
Zelfs wassen met de Nanolex blijft die "groen"..........
Ik denk dat bakvolk hier bedoelt dat als je je auto goed gewassen hebt, de droogdoek netjes wit blijft zonder vieze vegen.
 
Er is ooit eens een test gedaan door c.c. over het absorberende vermogen, maar kan het helaas niet meer vinden...
Als beste kwam eruit de Monello Senza Aqua en de CSF Delirium aan de hand hiervan heb ik de Monello Senza Aqua aangeschaft en werkt tot op heden na een jaartje of drie nog steeds dienst.
Het enigste wat ik doe waspoeder in warm water uit kraan paar uurtjes weken uitspoelen, uitkloppen en rustig laten drogen op droogrek.
 
Hier een link van een test met droogdoeken.
https://forum.Carclean.com/#handlei...-versus-csf-delirium-versus-uber-drying-towel
 
  • Leuk
Reactions: j.lipsch
Hier de grote Monello als standaard droogdoek, en sinds de MF-kiloknaller van december heb ik ook de kleine versie. De kleine versie gebruik ik eigenlijk alleen om bijvoorbeeld onder de deurkrukken te drogen (gaat lastig met de grote doek) en alle watersporen die uit portiernaden en dergelijke komen, nog eens na te drogen.

Overigens geldt bij alle droogdoeken: pas als ie een paar keer gewassen is, bereikt ie de volledige capaciteit.
 
heb een paar jaar terug de wafeldroogdoek van mequirs aangeschaft, en die werkte toen perfect in mijn ogen, maar liet wel hele fijne watervlekjes na.
nadat ik de Monello Senza Aqua heb, liggen de mequirs doeken ergens te verotten in de hoek. die gebruik ik echt niet meer!!

en inderdaad, door de witte kleur goed te zien waar je slecht gewassen heb!
En ze zijn ook prima te gebruiken om je polijst/glaze/wax mee uit te poetsen, echte alleskunners in mijn ogen!

en daarna eerst weken in een emmer met micro rectore concentrate erbij, en daarna in de wasmachine met wederom micro rectore, en ze zijn weer als nieuw!!
 
Ben ook begonnen met de mequirs watermagnet droogdoek. Zeer slechte doek, me grootste miskoop tot nu toe.
Heb nu ook de Monello Senza Aqua. En die doet goed zijn werk!
Heeft er al iemand ervaring met de:

Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel - 65x40cm
 
Ook mijn watermagnet ligt werkloos onderaan in de stapel. De Monello Senza en de Delirium zijn veel en veel beter. Ik heb beide een keer samen in de machine gedaan zodat m'n Monello nu een licht gele schijn heeft :). Ik had nochtans de Delirium eerst apart gewassen.... Ik gebruik het liefst een wit (nu ja...) droogdoek omdat je dan beter kan zien of er vuil op zit. Niet in de eerste plaats om te zien dat ik goed gewassen heb, maar eerder om te voorkomen dat ik met het vuile gedeelte van het doek over de lak heen wrijf. 'T is dan wel MF doek, maar in deze beter voorkomen den gepolijst ;)
ik was na elke poetsbeurt de gebruikte doeken en de wasmit in de machine met restorer. Ze gaan dan in de droogkast op het sportprogramma. Hierdoor zijn ze telkens weer in topconditie.
 
Pietaah;n416157 zei:
Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel - 65x40cm

Ja! Doek droogt superb. Over het algemeen hoef ik maar 1x over de lak te gaan om te drogen, zegt genoeg lijkt mij ;) Daardoor is het absoluut een aanrader, zeker omdat het formaat lekker handzaam is. Enige nadeel is dat de DMCDT vrij dik is waardoor je niet goed bij sommige stukken komt, maar daarvoor heb ik de mini Monello Aqua Senza. Zeker op een auto die goed in de wax/coating staat is de auto binnen mum van tijd droog.

Op een auto waarbij de lak in slechte en ongecleande staat is gebruik ik een droogdoek met wafel structuur. Doek met wafel structuur droogt minder mooi als een droogdoek met microfiber structuur, maar dit doek blijft minder snel haken op een minder gladde lak.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Pietaah;n416157 zei:
Heeft er al iemand ervaring met de:
Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel - 65x40cm

Beetje lui? :zzz: Kleine inspanning doen om vorige berichten te lezen .Bovenaan in dikke letters heb ik er over verteld ;)


Na verscheidenen gebruikt te hebben van Chemical Guys - Microfiber Madness - Monello gaat mijn voorkeur uit naar deze 2

* Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel - 65x40cm https://www.Carclean.com/product/Micro...65x40cm_103104
De Madness is een heel zware compacte doek waarbij ik bij het openen m'n twijfels had maar die twijfels verdwenen even snel als het water [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Eerste indruk was dat die te zwaar en klein was in vergelijking met andere.
Maar uiteindelijk was het eerste doek waar ik heel m'n BMW E61 mee kon drogen zonder andere te nemen.
Kan enorm veel water opnemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@bakvolk: Lui?? Nuhhhh, die kleine inspanning heb ik echt wel gedaan hoor, lees altijd alles door. Gewoon tussendoor geschoten ofzo. Maar bedankt voor het 2de keer posten.;)
 
Ikzelf heb ook de fout gemaakt van de Megiur. Ondertussen heb ik de Monello aqua, alleen heb ik deze nog niet gebruikt. Ben erg benieuwd naar het resultaat. De delirium droogdoek heb ik op mijn wenslijst staan. Altijd goed om verschillende producten te proberen.
 
Ook ik heb n.a.v. de positieve reacties een Monello Senza Acqua Drying Towel en de kwaliteit is super alleen vind ik hem veel te groot en daardoor lastig in gebruik.
Heb mijn vrouwtje dan ook de doek in 4 delen laten knippen en heb nu handzame doeken, en ga binnenkort de Microfiber Madness Jr. bestellen.
Nogmaals de Monello doet zijn werk perfect maar voor mij te groot.
 
Ja Tim, achteraf gezien had ik dat beter kunnen doen, maar de reacties waren zo lovend over die doek dat het mij toen over de streek trok.
En iedereen ervaart het drogen van de auto toch anders en ik persoonlijk heb geen problemen met de doek evt. uitwringen, liever als constant opletten dat de doek de grond of banden raakt.
 
Suzuki Het is ook heel persoonlijk, ik heb er nooit last van dat hij de grond raakt. Ik vouw 'm dubbel en met mijn ene hand houd ik m omhoog en met mijn andere hand droog ik de lage delen.
 
Ik heb droogdoeken van Jemako, dat is zo'n schoonmaak merk, maar die vind ik geniaal. Meeste droogdoeken bij mij vind ik slecht functioneren na een paar wasbeurten, maar de Jemako is na 2 jaar nog steeds goed. Rustig afnemen zodat de doek fatsoenlijk tijd heeft water op te nemen, regelmatig tussendoor uitwringen dan gaat het prima, een deel 1 a 2 keer afnemen en het beetje rest vocht droogt prima op.