• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen / tips alles in 1 producten

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
ik heb al wat gezocht maar kan er nog niet heel veel over vinden.

Voor het snel aanpakken van iemand anders zijn/haar auto zoek ik een product waarmee ik snel een leuk resultaat kan neerzetten. bijvoorbeeld het snel verkoop klaar maken van een auto.

Wat zijn de ervaringen met alles in 1 producten als Dodo Need for speed en Chemical Guys Pro-Polish+ (1 Step Finishing Polish clean/polish/shine) of PB polish and ..... producten.

(binnenkort heb ik een zilvergrijze Saxo op het programma die op marktplaats gaat en moet even een snelle opfris beurt hebben dus daar is het in eerste instantie voor bedoeld)

Ik heb al driemaal een fles PB Polish with Sealant besteld voor anderen.
Zij zijn er erg tevreden mee. Het zijn overigens niet echt poetsers (laat staan detailers) en ik heb ze nog niet van de spons + Wash&Shine kunnen helpen :-/

Hou er rekening mee dat deze middelen niet op elke lak het benodigde resultaat zullen behalen.

Een goede polish met voldoende fillers (autoglym SRP) en een simpele wax kun je veel mee bereiken. Maar dit is meer de koper beduvelen:-/ ik ben daar niet zo voor staander van om eerlijk te zeggen. Dat doet onze naam als detailers niet te goeden. Meer iets voor firma picobello & co:lol

succes;-)

ik heb de pro polish van chemical guys.
deze neemt heeeel lichte swirls weg, maar bevat geen fillers.
en bescherming geeft die ook niet, maar laat wel een redelijke glans achter.

ik gebruik toch liever iets met minder fillers ;)

Chem Guys Pro Polish is zeer goed op donkere lakken.

smartall-in-one doet ook aardig goed werk.
de Chemical Guys variant is goedkoper.

101579.webp

Het is en blijft persoonlijk, ik zelf ben geen fan van AIO producten, het is het net niet, het is leuk voor de snelle klussen (en die hebben we meestal niet :lol )
Van Meguiar's heb je de Paint Reconditioning Creme uit de detailerlijn, deze is speciaal ontwikkeld voor auto veilinghuizen in de US, om snel veel auto's in korte tijd er goed uit te kunnen laten zien, bevat dus veel fillers en geeft iets bescherming. M66 van Meguiar's is ook zoiets en verder de producten die al eerder genoemd zijn.

ThaBird zei:
Onderschat SRP niet Aron.

ik ben niet zown srp-er.. makkelijk om met de hand even snel wat swirls e.d. dicht te smeren, maar verder...

ik heb hem zelf ook (srp) maar gebruik hem eigenlijk bijna niet

nou ik ben er uit, geen all in one product. Ik trek vrijdag wel even een half uurtje langer uit. SSR1 of finale op een light cutting. Dan een laagje colli 845 insulator en dan moet het maar goed zijn...... (ik heb maar een paar uurtjes, eigenlijk niet zo leuk maar wel een uitdaging)

Dan hoef ik ook niets te kopen speciaal voor deze auto, ik gebruik het waarschijnlijk toch nooit weer. Nu nog eens even kijken naar een pure leuke sealant voor de winter...voor op mijn eigen auto of een klus waarvoor ik wel genoeg tijd heb. Ik zit te kijken naar Poorboys EX-P of Autoglym Extra Gloss Protection......

Ben wel een Poorboys fan aan het worden maar de autoglym komt goed uit de "test" op detailingsworld.... nog maar even verder lezen.

trouwens adrie, Extra Gloss Protection van autoglym staat niet onder het kopje sealants........... bewust ?

https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Extra_Gloss_Protection_325ml_10593_100137

die sealant is gewoon voor "eigen gebruik". Die auto die ik vrijdag snel moet doen is verder niet van belang. Als die er maar even weer iets netter bij staat.

Ik heb een paar jaar geleden een poosje nxt tech wax getopt met M16 en dat beviel me erg goed. Daarom lijkt het me nu ook weer eens leuk op dat te proberen.

Sealen en dan toppen met een goede wax , insulator 845 en dan nog eens voor de lol op zondag middag een lekker laagje m16 ofzo....... Gewoon omdat het kan :-)

100120 Autoglym - Super Resin Polish - 500 ml € 13,24 € 13,24 (voor de spoedklus)
101164 Lake Country - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator € 3,99 € 3,99
100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 8,98
101176 Lake Country - White Polishing Euro Foam Hand Applicator € 3,99 € 3,99
101151 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner PLUS (APC) - 3780ml € 22,50 € 22,50
101022 Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml € 33,99 € 33,99

zo dit moet em maar even weer worden, sealant ga ik me nog even in verdiepen.

@thabird.
ik weet het, ik heb de laatste reply daar gemaakt.
verbergt swirls e.d. erg goed, alleen als je wax laag weg is, is vrijwel direct ook je srp laag weg..

daarbij vraag ik me af of 845 niet een gedeelte van de srp tot zich neemt?

werkt prima hoor, maar het is wel "nepperij"

aron147 zei:
...
verbergt swirls e.d. erg goed, alleen als je wax laag weg is, is vrijwel direct ook je srp laag weg..
Waar baseer je dat op? Je komt over alsof je alle produkten bezit en deze getest hebt ... het komt allemaal zo betweterig over...

aron147 zei:
daarbij vraag ik me af of 845 niet een gedeelte van de srp tot zich neemt?
Hoe wil je dat controleren c.q. meten? Kun je het zien? Ben je soms geboren met Superman röntgen ogen?

aron147 zei:
werkt prima hoor, maar het is wel "nepperij"
Soms is het gewoon nodig. Zelfs de beste detailer kan niet toveren en alles weg krijgen. Zie show off van de Leon van Cees.
En neem van mij maar aan dat Cees én Dennis doorgewinterde detailers zijn die weten wat ze doen.

ik heb srp in mijn bezit ja:-" en na het verdwijnen van het laagje natty's waren de swirls overduidelijk weer terug
en betweterig probeer ik absoluut niet te zijn!

of 845, srp op eet, is bijna niet te controleren nee, dat wil niet zeggen dat het wel of niet zo is.. en helemaal niet dat ik het ga controleren... je zou het op een ernstig be-swirlde auto kunnen smeren, net zoveel lagen tot er helemaal geen swirls meer te zien zijn, dan 845 erover, en na een dag of 2 eens kijken of je weer swirls kan zien, ik denk dat je op die manier wel een conclusie kan trekken of de chemische ingredienten van 845 de srp op eet, uiteindelijk gaat het allemaal om het uiterlijk, en dus of de swirls gevuld zijn of niet

dat cees en dennis doorgewinterde detailers zijn, weten we hier allemaal
dat cees zijn leon een moeilijke lak heeft is ook inmiddels duidelijk (lijkt mij?)
dus hun hadden het NODIG!
daarom zou ik eerst proberen alles te herstellen, en als laatste red middel de srp pakken, of voor snelle klusjes tussendoor (me tante's auto heb ik er mee gedaan, aangezien die ingeruild werdt)

verder heb ik geen zin om in te gaan op uitspraken als: heb je superman ogen e.d. ik denk niet dat zulke uitspraken ook nodig zijn..
we zijn hier allemaal om te leren, en onze ervaringen te delen, de goede en de slechte

SRP is een zeer goed product als je maar weet dat de swirls niet weg zijn maar verborgen.
Zolang je daar mee kan leven is er niks aan het handje.

De 845 bevat inderdaad behoorlijk wat oplosmiddelen. Maar als je na de 845 de swirls alsnog niet meer ziet is er niks aan de hand.
Je ziet het gauw genoeg of de SRP "opgevreten" wordt door de 845. Dan zijn je swirls ook weer terug ;-)
Kwestie van proberen.

Het gebruik van SRP heeft niks te maken of je wel of niet goed bezig bent zolang je het met de juiste reden gebruikt.
Niet een een auto detailen en dan SRP gebruiken om de boel weg te werken en vervolgens zeggen dat de swirls verwijdert zijn want dat zijn ze niet.

[MOD]we hoeven niet persoonlijk te worden, dat is niet nodig[/MOD]

daar doelde ik inderdaad op!

wel een leuke test.. ik moet nu aantal dagen werken, daarna eens uitproberen (als de brinkmann weer terug is)