• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

€ 440,- bekeuring voor auto wassen

Is een ingezonden brief, niet echt een krantenartikel, maar goed. Ik zou sowieso bezwaar aantekenen als ik dat bedrijf zou zijn.
 
Vind het stukje bijverdienen wel opvallend; dit impliceert dat er dus een verschil is tussen je eigen auto wassen ( prive ) en bedrijfsmatig aan de gang gaan.
Opelmark geeft aan dat aldaar je dus wel je eigen auto mag wassen maar niet van een ander. Wat nu als je 3 auto's in je bezit hebt ( zijn er genoeg ): tellen die 2 extra dan wel of niet mee?
Mijn eigen auto is er 1, doe ik die van de buurman erbij ( gratis en voor niks dus prive en geen zakelijke overeenkomst ) dan zit ik nog onder de 3 van 6 buren verderop ( om even een voorbeeld te noemen ).
Hoe dan ook erg nieuwsgierig naar het artikelnummer waaronder dit verbaal is weggeschreven.
Wat Stimpy68 aangeeft: bekeuring voor wetsanden op straat .... wat nu indien in voortuinparkeerplek ( dus je oprit ) ... geinige materie hehehe
 
Verschil is er zeker, dan wordt het bedrijfsafval :ja
Bezwaar is kat in het bakkie zonder monster, zeker bij een dergelijke delictsomschrijving
Komt meer bij kijken dan alleen wat schuimend water
 
Het betreft wetgeving vanuit de wet milieubeheer, waarin geregeld is wat welen wat niet in het riool mag. Voor verdere uitleg hier een link naar de pagina waarin het een en ander staat.
http://www.infomil.nl/onderwerpen/klimaat-lucht/handboek-water/wetgeving/wet-milieubeheer/afvalwater-hoofdstuk
 
Heb een hele tijd geleden een mevrouw van de Gemeente Lansingerland dit al eens gevraagd.
Haar reactie was:

`In het antwoord op uw vraag of het wassen van de auto op de openbare weg is toegestaan deel ik u mede dat hiervoor geen vergunning of toestemming nodig is zolang het nit op grote vrachtwagens of bedrijfsmatig gebeurdt. Als het puur gaat om het wassen van de eigen personenauto is er geen bezwaar tegen. Hierover is in de APV overigens niets geregeld. Als er bedrijfsmatig auto´s gewassen gaan worden valt dit onder de Wet Milieubeheer.`

Gemeente lansingerland is dus SAFE !
 
Mjah, milieuwetgeving blijft dus nog steeds overeind.

Het is je plicht om voorzorgsmaatregelen te nemen om te zorgen dat er geen troep de grond in kan gaan. De vraag is wat is het punt dat auto wassen het milieu schaad.
Denk dat je dan toch moet gaan zoeken naar jurisprudentie.

Wet bodembescherming.
Hoofdstuk III. Algemene bepalingen ter bescherming van de bodem
Artikel 13
Ieder die op of in de bodem handelingen verricht als bedoeld in de artikelen 6 tot en met 11 en die weet of redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat door die handelingen de bodem kan worden verontreinigd of aangetast, is verplicht alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd, teneinde die verontreiniging of aantasting te voorkomen, dan wel indien die verontreiniging of aantasting zich voordoet, de verontreiniging of de aantasting en de directe gevolgen daarvan te beperken en zoveel mogelijk ongedaan te maken. Indien de verontreiniging of aantasting het gevolg is van een ongewoon voorval, worden de maatregelen onverwijld genomen.
 
Bartezzz zei:
... (ja nu kom je in mijn vakgebied ) ...

Maak jij ff een gegevensobjectmodelletje ;)

Ik denk dat het een gemeente alleen gaat lukken als de straat grenst aan een waterstaatswerk of een beschermingszone
Daarvoor zullen de gemeentejuristen graag een wadi tot zo'n beschermingszone rekenen.
Het blijft wachten op een gemeente die het in de verordening opneemt ...
Jurisprudentie telt ook aflopend regenwater tot het begrip afvalwater
 
Geen idee of je hier (gemeente de Marne) ook een bekeuring kunt krijgen. Blij dat ik kan autowassen uit het zicht van de openbare weg, en als het moet kan ik ook binnen wassen!

Vind het wel een vreemde wet overigens, al het vuil komt van de straat. En vuil wat van de remmen e.d. komt, komen uit eindelijk ook weer in het milieu als je in de regen rijd, want dan spoelt ook een groot gedeelte er weer vanaf. En de shampoo's zijn meestal allemaal biologisch afbreekbaar. Of denk ik nu te simpel?
 
Denk het wel, rubber van je banden komt ook op de weg maar het zou raar zijn als ik daarom mijn versleten banden ook op de weg zou gooien.
Snap overigens wel wat je bedoelt, ben het ook niet overal mee eens. Denk ook dat de milieu wetgeving er is op de extreme gevallen te filteren
 
Abarth zei:

Kijk, das bedrijfsmatig. Das heel wat anders.
En dan nog denk ik dat het weer eens een verhaal heeeeeeel ver uit zn verband getrokken is danwel dikke duim.
 
Gelukkig is dit in elke gemeente anders.

Gemeente velsen :

Artikel 2:8 Veroorzaken van gladheid

Eerste lid

Artikel 2:8 bevat een verbod om tijdens vriezend weer een gevaarlijke situatie te laten ontstaan. Als voorbeeld valt te noemen het wassen van de auto op de openbare weg bij vriezend weer, waardoor plaatselijk een zeer gevaarlijke situatie kan ontstaan.
 
Ik weet niet of gelukkig nou het juiste woord is. Zo is de informatie verschaffing toch wel heel onduidelijk.

Boetes die bestaan & gegeven worden allemaal in de veronderstelling "dat mensen de wetten kennen". Yeah right.
Ik zou niet weten waar ik in mijn gemeente een dergelijke AVP op kan vragen. Laatstaan dat ik weet wat het inhoud.

Heb dan liever dat het duidelijk is & voor iedereen hetzelfde is.
 
je zou niet weten waar je bij de gemeente een dergelijk apv kan opvragen ???
Stuur even een mailtje naar je gemeentelijke milieuambtenaar, hij wordt er voor betaald om jou dat op een presenteerblaadje te geven.

Mark
 
Bel het gemeentehuis of de politie, ongetwijfeld wel iemand die de juiste richting op kan dirigeren.
In theorie behoor je de wet te kennen, in de praktijk gaat dit uiteraard vrijwel niet maar omdat iemand het niet weet/kent zou diegene er mee weg kunnen komen?
( sorry meneer de agent, ik wist echt niet dat dit niet mocht .... oowwww in dat geval zien we het door de vingers .... zou wel erg makkelijk worden om ergens onderuit te komen )
Betreft duidelijkheid en hetzelfde: je zit vast aan ambtelijke taal en allerlei verschillende mogelijkheden en opties dat dit gewoonweg niet mogelijk is.
 
ArcticG zei:
Gelukkig is dit in elke gemeente anders.

Gemeente velsen :

Artikel 2:8 Veroorzaken van gladheid

Eerste lid

Artikel 2:8 bevat een verbod om tijdens vriezend weer een gevaarlijke situatie te laten ontstaan. Als voorbeeld valt te noemen het wassen van de auto op de openbare weg bij vriezend weer, waardoor plaatselijk een zeer gevaarlijke situatie kan ontstaan.

Dit is toch ook logisch? Ik bedoel, als je door autowassen een dikke plaat ijs achterlaat en iemand gaat op zn plaat dan ben je toch
dom bezig? das laakbaar gedrag....punt....
Als daar geen APV voor is dan altijd nog het burgerlijk wetboek.

Enne....wat APV betreft: met Nicknameless...staat gewoon op de site van van je gemeente
 
Hallo beste forum leden,

Volgens mij hebben de amtenarenn in Den Haag en omstreken een zonnesteek.

Een auto op strat wassen mag niet.
Odfjel in de Rijnmond mag wel Benzeen lozen, met tonnen te gelijk.
Zou dit gore goedje dan ook niet rond Den Haag e.o niet op de strat neervallen dan?
En zo zijn er nog heel veel meer bedrijven die in de nachtelijke uren flink hun schoorstenen even laten spuwen met diverse chemische afval producten.

Dan lopen die domme ambtenaren te mekkeren over een auto wassen, volgens mij zijn deze niet van deze tijd, en hollen ze steds achter de feiten aan.

Ik zou die prent nooit betalen, maar die raad kan ik aan niemend geven.
Zoals u allen al ziet, is er geen APV die dit verbied, ik zou dus wel even verhaal gaan halen bij de desbetreffend ambtenaar van milieuzaken.

Dus volgens deze ambtenarij laten de auto's ook niet eens en drupje olie of koelvloeistof vallen, dan zou ik als ik hun was, per direct mijn ontslag indienen.
Ze weten dan ook niet wat er allemaal uit de lucht valt en wat de voertuigen allemaal laten vallen, en de gemeentes doen wel allemaal aan het vervuilen mee, ze hebben toch immers ook voldoende voertuigen op de weg rond rijden!

Dan zou het me veel eerlijker zijn, dat men het rijden van een voertuig ook zou verbieden, en ook de omliggende fabrieken te laten draaien.

Der ambtenaar die deze regel heeft uitgevonden, die is volgens mij niet helemaal fris, en heeft ook geen kennis van zaken.

Met vriendelijke groet,

Ad
 
Toch dit topic even stof op blazen. Recent heeft de gemeente bij ons in de straat een nieuwe riolering aangelegd waarbij het
hemelwater in het oppervlakte water komt. Uiteraard heb ik de eerste "zeikerd" alweer getroffen met de opmerking "dat mag niet".

Ben al wat wezen neuzen in de APV van mijn gemeente, daar staat het niet in. Ook niet in ons koopcontract van het huis o.i.d.
Kon wel wat vinden omtrent motorolie en soortgelijke vloeistoffen.

Nu blijf ik lekker de auto wassen, verwacht dat het in ons "gehucht" niet zo'n vaart loopt. Tenzij we een verklikker in ons midden hebben natuurlijk.:-&

Graag jullie advies