• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even kort voorstellen

TomT

Detailing rookie
20 jun 2008
6
0
Hallo,

Ik ben Tom, 19 jaar, en woon in België.
Ik ben student autotechnologie aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen.
Ik rij rond met de auto's van m'n ouders, een Mazda 626 en een Mazda 6 break.
De 626 heeft nu 200.000km en is technisch perfect in orde, maar de staat van de lak is om bij te wenen. Vroeger stond deze auto binnen, en werd er vaak met de fietsen tegen de auto gehaperd bij het binnenzetten van de fietsen, maar nu staat de auto al 4 jaar buiten. Ook door met de remork achteruit door smalle doorgangen te moeten gaan, staan er veel fijne krasjes van overhangende takken en planten in de lak. Een paaltje heeft de auto ook al geraakt langs opzij, met grotere schade tot gevolg. Tijd om er iets aan te doen dus, zodat de auto er evengoed uitziet, als dat ze onderhuids is!
Zo begon ik op zoek te gaan naar manieren om de lak te kunnen verbeteren, en kwam ik hier terecht. Ik ben vanmiddag naar Nederland gereden om een G220 en nog wat andere productjes, zodat ik een poging kan wagen de auto in haar oude glorie terug te brengen! Hopelijk kan ik jullie binnenkort van wat voor/na -materiaal voorzien!
 
Hoi Tom,

Welkom op de dit forum.

Vergeet geen foto's te maken van de huidige staat, altijd mooi om achteraf te kunnen zien wat het was en wat het nu geworden is.
 
Doe ik zeker! Maar die foto's zijn niet voor gevoelige kijkers.:D
De lak is écht in slechte staat. Maar dat maakt het net interessant om te oefenen vind ik!
Normaal gezien begin ik er morgen aan! Ik verwacht dat ik er toch wel meerdere dagen aan bezig zal zijn, vermits het in het begin nog veel zoeken zal zijn naar hoe ik het beste resultaat krijg, en hoe ik de verschillende producten moet gebruiken.
Maar ik hou jullie op de hoogte!

P.S.: 't is Tom ipv Tim;)
 
Inderdaad, de SSR lijn.
Verder ook nog de Black Hole en White Diamond, Poorboys EX-P Sealant, en dan een Carnauba-wax van Meguiar's (exacte naam schiet me even niet te binnen).
Daar hoop ik wat resultaat mee te halen!:)
 
Welkom op het forum Tom.
En Antwerpen is nou ook niet bepaald de beste stad om je auto in goede staat te kunnen houden.
Ernstig druk en iedereen rijdt waar er een plekje is.

Veel plezier hier!

Joost