• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even netjes voorstellen

RoCo

Detailing guru
19 apr 2020
2.572
175
Omgeving Breda
Hallo allemaal,

Ik ben Robin, 34 jaar en woon in de luwte van Breda. Al enige tijd hang ik de voyeur uit op dit forum, maar gisterenavond heb ik dan toch een account aangemaakt. Waarom? Ik blijf maar niet weg en kom hier telkens weer terug om mee te genieten met alle prachtige resultaten. Vervolgens vind ik mijzelf weer gevangen in het hamsterrad en scroll ik door al het moois heen wat hier staat.

Zelf ben ik net pas aan het ruiken en proeven op detailing-gebied want, heel eerlijk, ik was toch echt een man van een tuinslang, 1 emmer, 2 doekjes en even kwaad maken. Of ik joeg de auto's door de wasstraat. Je zult nu begrijpen dat ik hier mijn ogen uitkijk! Nu een aantal auto's verder, rijden wij in een Volvo V60 R-Design. Ik heb hier nog geen goede foto's van, maar dit is de enige die ik zo voorhanden heb:

20200420_103602.jpg


Omdat ik echt geniet van deze auto ben ik bewuster aan het schoonmaken en langzaam, stapje voor stapje aan het verzamelen. Hoewel ik oprecht mee geniet als @Jansen een update post van die jaloersmakende V70 R of wanneer @Quincy de 107 van zijn vrouw prachtig maakt, laat ik het polijsten nog even wachten aangezien dat niet een 'kleine' aanschaf is en er in huis ook nog genoeg moet gebeuren. Deze weg naar een nog mooiere auto, moet dus voorzichtig belopen worden. Ik heb dan ook besloten om eerst de basis eens op orde te krijgen:

Goed wassen en beschermen. Eerst de situatie onder controle krijgen en als dat lukt, opschalen.

De Foamlans is in huis, het feestje is al een beetje begonnen. De emmers waren helaas niet op voorraad en ik moet mijzelf nu inhouden om dan maar niet voor de kleinere te gaan. Maar de V60 is een flinke auto, dus die 19L joekels zijn toch wel gewenst.

Anyway, ik ben dus een ECHTE beginner, maar wilde mij toch even voorstellen om eigenlijk gewoon dankjewel te zeggen:

Dankjewel voor alle tips en trucs die vrij toegankelijk zijn
Dankjewel voor al het motiverende voor/na materiaal, van prof tot hobbyist
Dankjewel dat ik nu mijn auto zelf beter kan gaan maken en houden

Groet,

Robin
 
Bedankt voor het warme welkom!

Inmiddels heb ik dikke vette mats omdat er op marktplaats eergisteren twee emmers werden aangeboden met Dirt Locks! Die zijn dus voor een zacht prijsje in de pocket.

Aangezien ik (vooralsnog) niet ga polijsten, ga ik het zo mooi mogelijk proberen te verbergen met een glaze, dus de PB Black Hole is onderweg. Net als een mooie shampoo; wederom met dank aan dit forum want de garage sale van de leden heeft mij weer een stapje verder gebracht met minder kosten.

Rest nu nog de bestelling op CC af te ronden: drookdoeken, washmit en een wax.

Edit: bestelling er uit gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Leuk en eerlijk verhaal :)
Lekker bij de basis beginnen en wie weet waar het allemaal op uit loopt...

Het bijna leukste is toch echt de start van detailing (en voor sommigen die al een reactie klaar hebben, nee ik ga niet de boel verkopen en opnieuw beginnen :laughing:). De ontdekkingsreis, geniet ervan want het is kei leuk om de producten te ontdekken en telkens weer vooruitgang te boeken in je resultaten.
 
welkom Robin op het forum,
je heb gelijk dat je gewoon lekker rustig aan begint je heb nog alle tijd,
maar je bent wel gewaarschuwd dit werkt enorm verslavendo_O
dus weet waaraan je begint.
en zijn er vragen stel ze gerust