• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voor stellen

jaspervd

Detailing rookie
14 mei 2010
7
0
Hallo,

Ik zat al een tijdje mee te lezen. maar heb nou toch maar de stoute schoene aan getrokken om mezelf is aan te melde $$) .

ik ben jasper, 22 jaar en trotse eigenaar van een Opel Astra G sport.
Ik ben nog een beginnende poetser maar door het forum word ik veel wijzer.

Hier een paar fotootjes van me auto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Verder ben ik nog op zoek welke producten er goed zijn voor de donkere lakken, misschien hebben jullie tips.

Groetjes:-)^

Hey Jasper, welkom op het gezellig CC forum !

Nette Astra, en je keuze voor een 1.6 16V blok is absoluut een goede :-)^
Overigens zijn deze achterlichten niet legaal :)_[]

Terugkomend op je vraag : Ik ga ervanuit dat je al een washmitt, 2 emmers en een goede droogdoek gebruikt ?
Als eerste is dan een clay setje eigenlijk wel een must.
Het makkelijkste kan je hiervoor dan Poorboy's Spray & Wipe als glijmiddel gebruiken.

Wat betreft een polijstmiddel : das een persoonlijke keuze en afhankelijk of je dat wel of niet nodig hebt.
Zelf vindt ik dat een polijstbeurt absoluut een vermeerding van het eindresultaat geeft.
De meeste personen gebruiken producten van Monello of Poorboy's. De Poorboy's vindt ik op een GM lak fijner werken dan de Monello.

Als wax kan je het net zo gek maken als je zelf wilt. Belangrijkste is dat je voor jezelf de keuze maakt of je een vaste of vloeibare wax wilt gaan gebruiken.

Een aantal vaste waxen :
- Poorboys Natty's Paste Wax Blue. Een goede wax voor een nette prijs (heb vroeger veel de white gebruikt op onze G)
- Dodo Juice Blue Velvet. Hele goede wax maar iets duurder dan de Poorboy's
- Dodo Juice Purple Haze. Hele goede wax, ook iets duurder dan die Poorboy's maar rijkt heerlijk en is prima aan te brengen en uit te poetsen.

Gr. Arjan

hey

bedankt, ik weet dat die lampen niet helemaal legaal zijn maar ik kwam ze tegen op de vakantie in bij onze oosterburen en kon ze niet laten liggen. heb der nog geen comentaar op gehad van die mannen in het blauw. Terwijl ze me al wel een keer hebben aangehouden toen ze der in zaten maar dat was voor iets anders.

Ik doe de 2 emmer methode met een washmit en droogdoek van poorboy's.

Voor een klei setje heb ik al zitten kijken in de shop en ik zat aan een kitje van Mothers te denken. ik weet of jij daar een ervaring mee heb.

Over de wax en polijst ben ik nog niet helemaal over uit. dus daar blijf ik nog ff naar zoeken. Misschien kan je me vertellen wat precies het verschil is tussen een vaste en vloeibare wax is??

Groetjes Jasper

Het grote verschil tussen een vaste en vloeibare wax is de manier van aanbrengen.
Zelf heb ik in het begin altijd de vloeibare Mequiars NXT Tech 2 wax gebruikt en ben daarna overgestapt op de vaste Natty's Paste wax.
Keuze daarvoor was eigenlijk meer kosten technisch omdat de Natty's verhoudingsgewijs nog niet eens de helft kost van de Tech 2.

Het is even wennen een vaste wax, maar met een goede applicatorpad is het aanbrengen absoluut geen probleem.
Voordeel vindt ik dat je er eigenlijk ook nooit teveel van gebruikt, iets wat je met een vloiebare wax wel weer snel doet.

Met de Mother's clay heb ik nog geenbn ervaring. Alleen met die van Poorboy's en Mequiars.
Zelf gaat de voorkeur uit naar de Poorboy's omdat deze kosten technisch goedkoper is.

Gr. Arjan

Hey bedankt voor de snelle reactie

ik heb de astra 1 keer in de Gold Class Liquid Wax gezet (hierdoor wel meteen enthousiast geworden) en vond het inderdaad lastig om de juiste hoeveel te gebruiken, dus ik denk dat ik binnekort een vaste vorm gaat bestellen. En ik denk dat ik dan dat ik dan voor de Poorboys Natty's Paste Wax Blue ga.